Hoofdstuk 70 • Harry

234 17 2
                                    

De opeenvolgende concerten verging in een roes. Vanavond zouden we de laatste show hebben voordat we de bus nemen naar huis. De tour was afgelopen en daarmee zou 5sos ook weer naar Australië vertrekken. Ashton en ik hebben samen wat liedjes geschreven. We hebben samen met Ed Sheeran 18 afgemaakt ter inspiratie van Wienowa. Ik herrinner me ook nog goed hoe Ashton een paar dagen later de kantine binnenkwam met een bladzijde uit zijn kladblod gescheurd. WHERE DO BROKEN HEARTS GO ? Stond er met blokletters op geschreven. Hij was begonnen met een liedje voor Mabel, had me hij vertelt. Het andere liedje had hij namelijk nooit af kunnen maken. Ik dacht meteen haar en aan thuis. Het is een jaar geleden dat ik daar voor het laatst was. Ik was wakker geworden terwijl mijn koffers al in waren gepakt. Ze hadden me uit mijn huis moeten trekken terwijl ik nog snel een foto van Mabel had meegestolen. Zij was toen een net twee weken weg en de leegte was op te merken. Nu is ze ruim een jaar spoorloos verdwenen en de leegte heeft nu een gat in mijn hart geborgt. Haar verdwijning heeft niet alleen mijn leven op zijn kop gezet maar de relatie in de band is ook helemaal verwoest. Logisch, de jongens hebben mij meerdere malen van het dak moeten slepen of uit de auto moeten trekken. Er waren zelfs al rumors dat ik aan drugs deed, al was dat absoluut niet het geval. Ik was een wrak, dat was vrijwel op papier geschreven, maar ik zou dát niet door mijn hoofd halen. Wienowa was echter wel een licht punt in deze donkere tunnel dat mijn leven heette. Ik werd s'morgens wakker van haar ochtendgemompel en s'avonds viel ik slaap als ik mijn armen onder haar vandaan had getrokken - ze viel in mijn armen in slaap -. Dé wienowa lag naast me. Dé wienowa, waar ik dagenlang van had gedroomd en gewenst dat ze de lege plek in mijn bed zou vullen, lag naast me. Nadat Luke naar de managment was geweest, hebben ze ons gewaarschuwd. We moesten op gesprek komen die zondagmiddag. En dat deden we. We namen haar mee en haar zwangerschaptest. Ja, ze is in verwachting. Dat was de enige oplossing om bij elkaar te blijven, bleek toen we het aan Simon Cowl lieten zien. Hij knikt achterdochtig en concludeerde:' Er zit niks anders op, er moeten het accepteren.' Wienowa was eerder die week schreeuwend mijn kamer binnen gestormd en haar armen me heen geslagen. Ik wist precies wat zij bedoelde. Die avond. Die avond was de eerste avond in het jaar dat ik mijn glimlach niet meer kon bedringen. Een traan van geluk gleed langs mijn wangen als ik haar strakker tegen mijn lichaam trok. 'Je word een geweldig vader, Harry,' Fluisterde ze en ik druk een kus op haar lippen.

' Harry, ben je er klaar voor ?' Roept Louis, die zich door de menigte verhuisdozen wormt. 'De laatste show, jongens !' Hij slaat zijn ene arm over Ashton en de andere over mij. Ashton staart sprakeloos naar de vloer met zijn kladblok om mijn armen gebonden. ' Ashton ?' Vraag ik hem, ' wil je misschien het liedje geven dat je voor Mabel geschreven hebt ?' Hij knikt onbegrijpelijk en scheurt hem uit zijn blok. Hij overhandigt het mij en ik scan het een paar keer als ik mij uit Louis omarming verlos. Wienowa zit ondertussen in één van de grote fauteuils in deze kleedkamer. Haar buik was nog amper gegroeid maar dat kwam nog wel had de verloskundige gezegt. Ze mocht ook geen alchohol en drugs meer en dat had ook zo zijn voordelen. Omdat er zóveel op het spel lag als ze zou drinken, was ze abruct gestopt. Tenminste voor nu. 'Ashton, ik wil dat je dit met me zingt,' Zeg ik definitief terwijl zijn hoofd geschrokken omhoog schiet. 'Maak je een grapje ? Dat is persoonlijk !' Hij grijp naar het blad en trekt er hard aan. Het scheurt door tweeen. Hij zakt door zijn benen om het op te pakken maar versnippert het dan in duizenden stukjes. 'Ashton, the actual fuck. Wat doe je ?' '- Ze is weg, Harry, godverdomme Harry,' Ik leg mijn hand op zijn rug en zing bijna geluidloos de tekst van zijn liedje: 'I'd catch all your teardrops, collect them like rain, follow their steps as they tell me the story of your pain.' Hij kijkt voldaan op en in zijn ogen staat het zelfde litteken dat Mabel bij mij had achtergelaten. Tranen. ' Het is een mooi liedje, Ash.' 'Ja, echt.' Bevestig Wienowa en ze loopt onze kant op. Ik sta op en sla mijn arm om haar heen. 'Bijna net zo mooi als jij,' Vertel ik haar en druk een kus op haar buik.

_________________________________________________

Ik heb mijn laatste twee hoofdstukken geschreven, dus ik zal vanavond of morgen het laatste Mabel- hoofdstuk schrijven. Daarna zal er nog twee hoofdstukken komen, Ashton & Wienowa.Ik hoop dat jullie dit verhaal leuk vonden trouwens ! Het einde is namelijk al aardig dichtbij, zoals je weet. Please Comment, Like and leave all your shit. Oh, en fijne vakantie als je dat al hebt. Ik had vandaag mijn laatste dag en I'm so releaved. Nu klinkt Netflix als een supergoed plan dus byebye.

The Perfect mismatch ~ 1D ~ 5SOS ~ Fanfiction.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu