16.Kontrak

502 25 0
                                    

Yana melangkah masuk ke dalam rumah yang dibeli oleh Ryan.Dia melihat sekeliling rumah.Besar juga rumah yang dibeli oleh suaminya.

"Jom,sayang.Bilik kita dekat atas.Abang dah siap-siap beli perabot semua.Kita tak payah pening kepala nak beli dah.Semuanya dah lengkap,"kata Ryan.Dia tersenyum.

"Jom."

Ryan membawa beg baju mereka naik atas.Yana mengikut Ryan daripada belakang.Luas kawasan dalam rumah ni.

Mereka melangkah masuk ke dalam bilik tidur mereka.Katil bersaiz king dan almari sudah tersedia.Meja solek pun ada.

"Ni bilik kita.Dalam rumah ni ada tiga bilik.Bilik tetamu dekat tingkat bawah.Kalau sayang nak mandi kolam,belakang rumah ada kolam renang. Pangkin pun ada.Taman mini pun ada kalau sayang nak tanam pokok bunga,"kata Ryan.Dia membuka sliding door.

Yana keluar ke balkoni.Memang cantik pemandangan kawasan rumahnya. Kawasan rumahnya yang berhampiran dengan tasik dan taman rekreasi.Pandai Ryan memilih tempat.

Ryan memeluk Yana daripada belakang.Dia meletakkan dagunya di bahu Yana.

"Cantikkan tempat ni?"soalnya.Yana mengangguk.Mulutnya tersenyum.

"Pandai abang pilih tempat."

"Sayang jangan risau.Dekat kawasan sini ada guard yang jaga.Jadi,tak adalah bahaya sangat. Tapi,kalau abang balik lewat,sayang tetap kena kunci pintu belakang dan depan okey? Abang ada kunci spare,"kata Ryan.

"Okey.."

"Rumah ni luas.Senang anak kita nak main lari-lari."

Alamak,dia salah dengar ke? Ryan cakap anak ke tadi?

"Anak?"

Ryan mengangguk. "Kenapa? Sayang taknak anak?"

Yana bermain-main dengan jarinya.

"Nak.."

"Then?"

Yana merungkaikan pelukan suaminya.Dia menoleh memandang Ryan.

"Abang dah bersedia jadi ayah?"soalnya.Ryan mengangguk.

"Kan seronok kalau ada Ryan junior.Muka dia ikut macam daddy dia ni.Handsome."

Yana tergelak. "Handsome ke?"

"Kalau tak handsome,tak adanya sayang jatuh hati kan? Abang tahu. Hari-hari sayang angau dengan abang. Siap masuk mimpi lagi,"usik Ryan.

"Ish,mana ada!"

Ryan ketawa mengekek. Suka benar dia mengusik Yana.

"Entah-entah abang yang angau dengan saya.Siap masuk mimpi.Kan?"

"Eh,macam mana sayang tahu? Alamak,kantoilah abang pernah mimpi sayang." Ryan menekup wajahnya,pura-pura malu.

"Ey abang ni!" Yana tergelak.Dia menampar perlahan bahu suaminya.

Ryan tersengih-sengih.Pinggang isterinya kembali dipeluk.

"Sayang happy tak dengan abang?"soal Ryan.

"Mestilah happy.Kenapa tanya macam tu?"

"Tak ada.Tanya je."

Yana tersenyum.Dia membelek jari Ryan.

"Selagi abang sayangkan saya.. Selagi abang ada dekat sisi saya.. Selagi tu saya bahagia,abang.Janji,jangan tinggalkan saya.Tau?"kata Yana.

Ryan mengambil masa untuk menjawab.Sebenarnya,dirinya sendiri tak yakin sama ada dia boleh berjanji atau tak. Takut tak boleh menunaikan janji.

Dear Te Amo [C]Where stories live. Discover now