Bab 18

856 23 0
                                    

***

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

***

"KAMI dah balik!"

"Meh sini letak barang tu dekat dapur" Sahut Puan Suraya diruang tamu.

Selesai Az dan Zafira meletakkan barang yang dibeli tadi, mereka terus pergi ke ruang tamu.

"Huh penatnya ya Allah" Keluh Zafira.

"Mak, Zafira. Adik naik dulu lah. Penat. Nak tidur sekejap sebelum Harraz balik. Nak masak nanti kejut adik tau. Bye Adik naik dulu"

Az terus berlalu naik pergi ke biliknya dan terus merebahkan dirinya di katil.

"Tidur dulu lah sebelum diorang balik"

•°•°•

"ASSALAMUALAIKUM"

"Waalaikumusalam. Dah balik dah?"

"Dah mak" Kata Zafriel.

"Abah kamu mana?" Puan Suraya menyoal.

"Dia kata kejap lagi dia balik. Nak bersihkan kebun dia tu ha"

"Haih sayang sangat dekat kebun dia tu"

Puan Suraya menggelengkan kepalanya. Mata Harraz mula memandang segenap rumah Puan Suraya. Puan Suraya yang perasan Harraz begitu terus berkata.

"Az ada dekat dalam bilik. Dia pun tadi baru balik. Dah lah , mak pergi dapur dulu. Nak masak. Kejap lagi kebulurlah korang semua ni"

Puan Suraya terus pergi ke dapur manakala Harraz menepuk bahu Zafriel disebelahnya.

"Aku naik dulu lah"

Zafriel menganggukkan kepala dan Harraz terus naik ke bilik. Harraz membuka pintu dan terus memboloskan diri. Terlihat Az yang sedang tidur.

Harraz terus membaringkan dirinya disebelah Az dan menarik pinggang Az supaya dekat dan memeluk Az. Az yang tadinya tidur terus terjaga.

"A–apa ni awak?"

Tanya Az gagap. Az mendongak dan terlihat Harraz merenungnya. Az menundukkan kepalanya. Malu apabila ditenung.

"Kan abang dah cakap, honey bantal peluk abang. Lupa lah tu"

Az tidak merespon. Merah padam pipinya ketika itu. Harraz menarik Az kuat lagi sehingga kepala Az di dada bidang Harraz.

"Awak!"

"Apa?"

"Terkejut lah saya!"

Harraz ketawa kecil. Comel betul isterinya ini.

"Okay sorry ye honey. Dah sambung tidur"

Harraz terus melelapkan mata. Az mengambil kesempatan untuk berlari keluar dari bilik. Baru dia hendak mengalihkan lengan Harraz yang berada dipinggangnya, Az tersentak.

"Honey.."

"Saya nak tolong mak dekat dapur. Lepaskan saya"

"Mak cakap mak boleh je masak dengan Zafira" Kata-kata Harraz membuatkan Az mendengus.

"Sa–saya nak ambil coklat saya dekat dapur la"

Tiada respon. Az mengalihkan lengan Harraz. Untuk sekian lamanya dia berlawan dengan lengan Harraz, barulah dia dapat lepaskan diri.

Belum sempat Az untuk bangun dari katil, Harraz sudah menarik lengan Az dan membuatkan Az terkejut kerana kepalanya jatuh di dada bidang Harraz.

"Honey lari, malam ni kena lah denda. Nak ke?"

"Taknak"

Sayup-sayup saja suara Az ketika itu. Tak berpeluang untuk dia melarikan diri. Harraz menahan gelaknya. Tahu takut!

 Tahu takut!

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Kekasih Syurga Where stories live. Discover now