Bab 27

724 19 2
                                    

***

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

***

Ting!

Ting!

Ting!


AZ yang hendak terlelap itu merengus geram apabila mesej whatsaap berkali-kali bunyi. Orang nak tidur ni!

"Dah malam macam ni pun masih ber-chat lagi ke?! Aku dahlah penat"

Az terus mengambil telefonnya di meja lampu tidur bersebelahan dengan katilnya. Lalu membuka ikon whatsaap.

Encik Suami⚘
Honey~

Encik Suami⚘
Dah tidur ke? Abang tak boleh nak tidur sebab honey tak ada sebelah abang.

Encik Suami⚘
Maaf mengganggu honey nak tidur. Mimpikan abang tau!

Az yang tadinya membuat muka cemberut terus tersenyum apabila Harraz memanggilnya honey. Terlihat Harraz sudah tidak on.

'Nak balas ke tanak balas? Tanak balas ke nak balas? Ye ke tak? Tak ke ye? Haih'

Me
Abang tak tidur lagi?

Me
Az baru je nak tidur.

Encik Suami⚘
Maafkan abang ganggu honey nak tidur. Abang rindu kan honey🙁

"Aik tadi offline sekarang terus online"

Az senyum kecil. Bahagia sungguh dia apabila dengan Harraz. Makin lama mata Az layu, tersengguk-sengguk dia nak balas mesej Harraz.

Me
Abang, honey tidur dululah. Ngantuk dah mata ni.

Encik Suami⚘
Alaaaa okaylah. Tidurlah. Mimpikan abang tau!

Me
Baik Az mimpikan Taehyung.

Saja mengusik suaminya. Lagipun Az minat sungguh dengan Taehyung tapi lepas dia tahu Taehyung sudah bertunang dengan Mira aka author, dia terus moveon dan minat encik suami-eh.

Encik Suami⚘
Okaylah honey...

Encik Suami⚘
Take care dear. Sleep tight and dreaming Taehyung even I don't know who he is but keep loving me baby girl. I love you to the moon and never back, sayang💞

Membahang pipi Az membaca apa yang dihantar oleh Harraz. Satu hari memang tak sah kalau ayat manis Harraz dihamburkan kepada Az.

Me
Okaylah abang. Az tidur dulu. Assalamualaikum.

Encik Suami⚘
Eh mana boleh tidur macam tu je!

Berkerut dahi Az. Kenapa pulak? Tadi suruh tidur.

Me
Kenapa?

Encik Suami⚘
Bagi lah satu pickupline ke? Ha tak pun ayat manis. Baru lah abang dapat tidur.

Me
Tapi Az tak tahu nak buat ayat manis.

Encik Suami⚘
Tipulah. Tak nak kawan.

"Ish mengadalah dia ni! Nasib sayang"

"Weh, hang tak tidoq lagi ka? Lewat malam dah ni"

"Nanti aku tidur la"

"Ceh berchit-chat dengan suami lah tu. Dah dah aku masuk bilik dulu. Jangan tidur lambat sangat. Esok ada kelas pagi"

Kata Arissa kepada Az. Az mengangguk. Arissa terus keluar dari bilik Az.

Me
Apa beza abang dengan bintang?

Encik Suami⚘
Hm apa eh?🤔

Me
Bintang menyinari langit, abang menyinari hati Az.

Me
Hahaha macam tak sampai je😅

Encik Suami⚘
Aww your pickupline is too sweet for me💖

Encik Suami⚘
Okaylah honey. Abang dah mengantuk ni. Thank you for making me sleepy and I love you.

Encik Suami
Sebelum tidur pergi basuh kaki, gosok gigi. Yang paling penting baca doa tidur.

Encik Suami⚘
Bye honey. See you this weekend. Assalamualaikum.

Me
Waalaikumusalam. Bye👋

Seen

"Baguslah tu. Aku pun dah mengantuk ni. Sweet dream, abang"

 Sweet dream, abang"

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.
Kekasih Syurga Where stories live. Discover now