***
"MACAM ni, aku ada suka perempuan ni. She's very kind to me. She always help me if I had a problem. She's beautiful. My typical ideal but—tsk"
Tergamam Az dibuatnya apabila Zafriel mengalirkan air mata. Untuk pertama kali, dia melihat Zafriel menangis akibat seorang perempuan yang berjaya mencuri hati abangnya.
"Are you okay?"
"Yes, I'm okay. She is my typical ideal. Ciri-ciri perempuan yang aku suka semua ada dekat dia tapi nanti dia akan tinggalkan aku. Aku sedih"
Az menghela nafas. Ingatkan apa lah tadi sampai mood macam nak penggal kepala orang saja.
"Okay, now kenapa kau sedih? Sebab kau dah jatuh cinta dengan dia?"
Zafriel mengangguk. Ye, dia yakin dia mencintai perempuan itu!
"And then, pergi jumpa dia lepastu terus terang kau suka dia. Sejak bila abang aku ni otak blank ha?"
"Ak-aku malu. Jatuhlah nama swag aku depan dia nanti"
"Dalam hubungan, kita tak perlu malu-malu tau!"
"Tapi aku depan dia dingin jelah. Macam mana tak malu kalau Tuan Muda Zafriel confess dekat seorang perempuan yang riang"
Az ketawa. Ada-ada saja. Tapi tidak lama kemudian dia berhenti ketawa kerana bunyi ketukan pintu bilik Zafriel terhasil.
"Masuklah. Tak kunci"
Tersembul mula Harraz. Harraz terus masuk bilik Zafriel dan duduk disebelah Az.
"Puas abang cari honey. Dekat sini rupanya"
Az tersengih kekok.
"Borak pasal apa ni? Tak ajak abang pun"
"Tak borak apa pun. Dia saja masuk bilik aku, ajak sembang. Katanya bosan"
Az menjeling Zafriel. Eleh malu lah tu bila orang nak bukak cerita pasal dia.
•°•°•
"HONEY..." Meleret sahaja panggilan Harraz kepada Az. Az yang sedang duduk dibirai katil itu hanya diam terkutik.
"Honey sayang abang tak?"
"Takde soalan lain ke awak nak bagi?"
"No, abang cuma berharap honey dapat terima abang seadanya"
"Saya tengah cuba terima awak dalam keluarga ni. Saya tak cakap saya tak sukakan awak bila awak dekat sini. Awak suami saya yang sah. Jadi, saya tak boleh menolak takdir"
"Then, call me 'abang'. Don't you dare to call me 'awak'. If you call me as 'awak', you will get a punishment. I'm your husband, right? I can do what I want"
Az mengetap bibirnya. Harraz pula sudah senyum kemenangan. Suka lah tu kenakan orang.
"But—"
"No but-but. Honey kata 'dalam hubungan kita tak perlu malu-malu tau!'"
Az membulatkan matanya. Jadi, Harraz dengarlah perbualan antara dia dan Zafriel. Ahh sudah.
Attention!
[Mira memerlukan vote dan komen. Makin lama makin hilang vote. So, Mira masih was-was nak unpub atau teruskan cerita ni. Takde keyakinan nak buat malay.ver ni💆]
YOU ARE READING
Kekasih Syurga
Romance[2019 THE WATTY AWARDS WINNER, ROMANTIKA] Bercinta selepas nikah, Manisnya tidak terkata, Tetapi disebalik kemanisan, Ada juga kepahitan yang dirasai. Azalea×Harraz Warning: story ni tersangatlah cliche dan geli untuk dibaca yaaa Start: 16 April 2...