-52-

24 3 0
                                    

Ineens hoorde ik garagedeur opengaan, daar zal Eva wel zijn. 'Sorry dat ik zo laat ben' zegt ze hijgend. 'Mijn moeder ging weer eens over de rooie. Wat cool dat jullie vandaag al gaan verhuizen, jullie nieuwe huis is echt vet' Spraakwaterval Eva is weer losgebarsten denk ik bij mezelf en lach even. 'Wil je eerst nog wat drinken of zullen we meteen beginnen met inpakken?' vraag ik aan haar. Eva is enthousiast en wil meteen beginnen. We halen de verhuisdozen uit de garage en slepen ze naar boven. 'Laten we maar beginnen met mijn kleren' zeg ik en begin mijn kledingkast leeg te halen. Die is erg wanordelijk en ik kom allemaal kleren tegen zie ik helemaal vergeten was. Ineens haal ik een verfrommeld topje uit mijn kast. 'Ooh die is van ons eerste klassenfeest!' roept Eva uit. Samen halen we herinneringen op aan ons eerste jaar op school. Het is weer als vanouds, Eva en ik zijn gezellig aan het kletsen. Als het even stilvalt zeg ik 'Sorry Eef, dat ik je de laatste tijd zo verwaarloosd heb en sorry dat ik je niet in vertrouwen genomen heb, ik wist gewoon niet hoe ik het je kon vertellen.' Eva kijkt me aan en omhelsd me dan. 'Ik begrijp het wel' zegt ze lief. 'Ik had in jou geval waarschijnlijk hetzelfde gedaan maar ik kon er gewoon moeilijk mee omgaan. Ik heb jou ook best verwaarloosd de afgelopen periode' Eva en ik knuffelen elkaar en gaan daarna verder met inpakken van de dozen. De spanning die tussen ons in hing na 'het voorval met Nick' is ineens weg, het voelt weer als vanouds. Al snel hebben we al mijn kleren in dozen gestopt, netjes opgevouwen zodat ik ze morgen meteen weer in mijn kast kan hangen. Dan gaan we verder met alle beeldjes, vaasjes, fotolijstjes en andere losse dingen die in mijn kamer staan. 'Wat is dit?' zegt Eva verbaasd terwijl ze mijn boekje omhoog houdt. 'Ben je aan het afvallen ofzo?' Shit, Eva heeft mijn boekje ontdekt. Snel pak ik het van haar af en stop het in een doo. 'Jaa daar was ik twee weken geleden aan begonnen, ik heb het een week volgehouden maar daarna kon ik alle lekkernijen niet meer weerstaan.' 'Oh, dat ken ik jaa' lacht Eva snel, gelukkig vraagt ze niet door. Ik moet mijn boekje voortaan beter verstoppen. Maar ik wilde toch stoppen met afvallen?

Highway to HellWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu