-22-

19 1 7
                                    

'Hee Roos, met Thom! Ik wilde je nog even spreken omdat ik daar gister de kans niet meer voor kreeg'

'Wat ontzettend lief van je, sorry dat ik in slaap gevallen ben'

'Geeft toch niet, dat snap ik wel na alles wat je meegemaakt en weer verteld hebt'

'Zullen we opnieuw afspreken?'

'Heel erg graag, morgenmiddag ben ik om 2 uur vrij, kan je dan?'

'Tuurlijk, ik zie je bij jou thuis oke?'

'Goed, tot dan!'

'Bye lieve Roos'

Met die woorden hangt hij op,

Eva kijkt me verwachtingsvol aan en vraagt: 'Was dat Thom? Gaan jullie afspreken?' 'Ja, morgenmiddag, leuk he!' Eva is helemaal blij voor me en praat over niks anders het eerst volgende uur. Het is wel gezellig, maar Thom is gewoon mijn vriend die me helpt met het oplossen van mijn probleem. Of misschien niet zomaar een vriend, hij is wel erg leuk...In gedachten verzonken breng ik de dag verder door, als mensen me iets vragen reageer ik maar half. Ik zit maar steeds met die drie jongens in mijn hoofd, Thom, Sander en Nick. Thom vind me duidelijk leuk en wil me helpen, Sander is verliefd op me en Nick wil zijn leven met me delen maar wel op een gestoorde manier. Ik weet echt niet wat ik met mijn leven aanmoet.

Als ik thuis gekomen ben is mijn vader tot mijn grote verbazing thuis, mijn moeder is naar de manicure. Mijn vader wil een gesprekje met me voeren, maar ik wimpel hem af met een smoesje over huiswerk. Als ik eenmaal boven achter mijn bureau zit besluit ik toch maar wat huiswerk te gaan maken, dat is ook wel goed voor mijn cijfers. Na een uurtje huiswerk maken start ik mijn computer op om te msnnen. Ik zie dat Nick online is, ik wil meteen weer afsluiten maar hij begint meteen tegen me te praten.

Nickk- zegt: Hee Roos, wij moeten praten. NU

Roos(l) zegt: Nick, ik wil niet met je praten, ik heb alles al gezegt

Nickk- zegt: Dat heb je niet, jij had een vaag verhaal over regels. Jou regels waar ik me aan moest gaan houden. Vertel me die regels.

Nu moet ik nadenken, zo snel als ik kan. Ik wist dat moment zou komen, maar ik wilde er met iemand over praten en het zo lang mogelijk uitstellen. Nu kan dat niet meer, ik moet nadenken en snel handelen.

Roos(l) zegt: Houd je aan mijn regels. Ik wil geen seks met je tot IK eraan toe ben. Ik dat je me met respect behandeld en me niet meer slaat. Ik wil dat je geen contact meer met mij opneemt en dat van mijn laat afhangen. Alleen dan zal onze relatie werken,anders wordt het niks...

Nickk- zegt: Roos, je lult. Ik ga me nooit, nooit, nooit aan deze regels houden. Je kunt opdonderen, we houden mijn regels aan. En we beginnen NU.

Nickk- heeft zich afgemeld

Godver, de tranen springen in mijn ogen. Ik was zo ver met mijn plan, maar het heeft niet gewerkt. Nu begint alle ellende weer opnieuw. Ik moet weer een nieuw plan verzinnen, weer helemaal opnieuw beginnen hieruit te komen. Dan gaat ineens de bel...

Highway to HellWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu