De volgende dag op school ben ik stil en afwezig. Ik laat alle mogelijk scenes in mijn hoofd afspelen van het gesprek wat ik vanmiddag met Luna zal hebben. Ik ben echt zo nieuwsgierig wat ze me te vertellen heeft en tegelijkertijd wil ik het helemaal niet weten. Wat als Thom echt een vuile versierder is zoals Luna zegt? Thom is mijn vriendje, mijn alles. Wat moet ik zonder hem?. Zo blijven mijn gedachten alsmaar rondjes draaien. Eva wordt helemaal gek van mijn afwezigheid. Ze blijft me maar vragen stellen en probeert me bij gesprekken te betrekken maar het wordt allemaal niks. Ik ben opgelucht als de bel gaat maar toch loop ik met lood in mijn schoenen naar het parkje. Ik zie haar meteen zitten, ze zit met haar gezicht in het zonnetje op een bankje en ziet me duidelijk niet aankomen. Ik loop naar haar toe en ga een beetje ongemakkelijk naast haar op het bankje zitten. 'Hee, Luna toch?' zeg ik zachtjes en kijk haar aan. Ze draait haar gezicht naar mij toe. 'Hee Roos, ik ben echt blij dat je met mijn bent komen praten. Ik trapte eerst ook in Thoms versiertrucs maar hij is echt niet wie hij lijkt te zijn' zucht ze. 'Ik zal je mijn verhaal vertellen. Ik ontmoette Thom ongeveer een halfjaar geleden, het klikte meteen en hij was zo ontzettend lief voor me dat ik stapelverliefd op hem werd. Mijn ouders lagen toen in een scheiding, en hij steunde me ontzettend. Ik dacht echt dat wij samen een toekomst hadden' zegt ze weemoedig maar gaat dan verder met haar verhaal. Ik durf haar niet te onderbreken maar ben bang voor wat er komen gaat. Een deel van mij wil heel graag weglopen en de perfecte Thom voor ogen houden. Een ander deel van mij wil de waarheid weten, dat deel is sterker dus blijf ik rusteloos op het bankje zitten. 'Maar toen kreeg hij steeds vaker smsjes als ik bij hem was. Ik vroeg hem van wie ze waren en hij antwoorde steeds met 'een kennis' of 'een vriend van me'. Hij begon er zo raar over te doen dat ik steeds argwanender werd. Toen heb ik seks met hem gehad, omdat ik het wilde en hij zo ontzettend lief voor me was. Maar meteen daarna liet hij vrij weinig meer van zich horen en reageerde onverschillig op mijn smsjes. Toen hij op een dag naar me toe kwam heb ik zijn mobiel gepakt en zijn smsjes gelezen. Het enige wat ik kon doen was huilen, hij had nog een andere vriendin naast mij en nog een aantal 'flings'. Hij kwam terug van de wc en ik vroeg wat dit te betekenen had, hij pakte zijn telefoon en rende weg. Daarna heb ik nog één smsje van hem gehad.' zei ze verdrietig. Ik had geen idee hoe ik hierop moest reageren. Was het waar? Was Thom zo'n zielige player?
JE LEEST
Highway to Hell
Teen FictionRoos is een 16 jarige tiener zoals ieder ander, drukke cijfers, schoolstress, vrienden die meer zoeken dan vriendschap en een moordlustig vriendje? Na een ruzie tussen Roos en haar getikte buurjongen Nick werd haar leven een verborgen hell, Nick wor...