-57-

22 4 1
                                    

'Waarover?' vraagt Thom en hij kijkt me verbaasd aan. 'Alsof jij dat niet weet' zei ik boos en liep langs hem heen naar binnen. Ik schonk een glas water voor mezelf in en dronk het met grote slokken leeg, daarna ging ik op de bank zitten. 'Ik weet niet waar je over praat' zegt Thom en hij gaat naast me zitten. 'Luna heeft me alles verteld, alles wat je gedaan hebt' zeg ik en kijk hem doordringend aan. Ik zie alle kleur uit zijn gezicht wegtrekken en hij kijkt angstig. 'Ik weet nog steeds niet waar je het over hebt, Luna is gewoon mijn jaloerse ex' zegt hij en ik zie dat hij probeert de situatie te redden. Ik zie aan zijn gezicht dat hij zit te liegen en barst dan in huilen uit. De tranen stromen over mijn wangen, ik ben Thom kwijt, voorgoed. 'We weten allebei dat je zit te liegen Thom, ik wil het nu uit jou mond horen. Ben je mij op vakantie trouw gebleven?' vraag ik en kijk hem aan door mijn tranen heen. Na lang geaarzel antwoordt hij met een zachte 'Nee'. Ik probeer sterk te blijven en praat door. 'Ben jij me voor de vakantie wél trouw gebleven?' vraag ik. 'Nee' is alweer zijn antwoord en hij kijkt alleen nog maar naar de grond. 'Was jij van plan me te laten vallen als ik eenmaal seks met je gehad had?' vraag ik met pijn in mijn hart. Ik wil het antwoord op al deze vragen niet weten, maar ik weet dat ik door moeten zetten, ook al doet het nog zoveel pijn. 'Misschien' zegt hij en kijkt me dan recht in mijn ogen. 'Het spijt me' zegt hij en steekt zijn hand naar me uit om de tranen van mijn gezicht te vegen. Ik sta op van de bank en kijk op hem neer. 'Jij bent een verschrikkelijk zielig figuur en ik wil je nooit nooit en dan ook nooit meer zien!' schreeuw ik en ren huilend zijn huis uit.

Highway to HellWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu