•|| PART 17 ||•

5.5K 273 13
                                    

EP. 17 ; Bertemu


✨✨

Mereka bertiga meleraikan pelukan. Aleesya mengelap air mata yang tersisi di pipi Tengku Sofea.

"Mama janganlah menangis. Aleesya kan dah ada depan mata mama." kata Aleesya dengan senyuman manisnya.

"Mama rindu sangat dekat anak mama ni. Mama minta maaf ye sayang sebab tak ada dengan Aleesya selama ni" kata Tengku Sofea.

"Tak pe. Aleesya faham. Mesti ada sebab kenapa mama dan papa buat semua ni kan." kata Aleesya sambil melihat Tengku Kamil dan Tengku Sofea silih berganti.

"Betul tu sayang. Semua ni berlaku bersebab" kata Tengku Kamil.

Aleesya senyum sambil melihat slip peperiksaan di tangannya.

"So dari muka Aleesya papa rasa Aleesya ada berita baik nak bagitau mama dan papa" Tengku Kamil mengangkat keningnya.

Aleesya mengangguk.

"Ni hadiah Aleesya kepada mama dan papa untuk perjumpaan pertama kita selepas beberapa tahun kita berpisah" Aleesya menyerahkan slip itu.

Tengku Kamil dan Tengku Sofea melihat slip itu. Mereka tersenyum lebar melihat sebaris A di dalam slip itu.

"Tahniah anak mama!!" Tengku Sofea terus memeluk Aleesya dengan erat. Tengku Kamil turut mengucapkan tahniah sambil mengusap kepala Aleesya.

"Sekarang.. Aleesya cakap je dekat papa. Apa saja yang Aleesya nak, papa janji akan beli kan" kata Tengku Kamil.

"Be-betul??" tanya Aleesya.

Tengku Kamil dan Tengku Sofea mengangguk.

"Kalau macam tu Aleesya nak pergi jalan jalan dengan Gibran dan Ayien seharian." kata Aleesya lalu melihat ke arah dua rakannya yang dari tadi hanya menjadi pemerhati.

"Mesti lah boleh. Ke mana Aleesya nak pergi Aleesya bagitahu aja. Nanti papa bagi duit"

Aleesya tersenyum lebar. Dia terus pergi ke arah Gibran dan Ayien.

"Korang baik plan sekarang kita nak pergi mana!" kata Aleesya.

"Pergi shopping!!!" jerit Ayien.

"Hey.. Ingat aku sikit. Takkan la aku nak join korang shopping. Aku dah la geli nak masuk mall" kata Gibran.

"Hurmm. Lepas tu kita nak pergi mana?" tanya Aleesya.

"Escape?" cadang Gibran.

Aleesya dan Ayien memandang antara satu sama lain.

1

2

3

.

.
.

Arghhh!!!!

Aleesya dan Ayien menjerit keterujaan. Entah hantu apa yang sampuk tak tahu la. Gibran hanya menutup telinganya kerana terasa bingit.

[C] THE TENGKU'sWhere stories live. Discover now