•|| PART 33 ||•

4.8K 234 2
                                    

Thanks 900+💕

✨✨

Episod 33
Caring

✨✨

Aleesya mengosok hidungnya yang berair. Selepas sahaja dia bngun daripada tidur hidungnya itu tidak berhenti henti berair. Tekaknya juga terasa perit.

" Nak demam ka ni "

Aleesya melihat mukanya di cermin. Mukanya agak pucat daripada biasa. Namun dia menutup pucat itu dengan bedak.

Aleesya terus bersiap untuk ke kelas memandangkan hari ini kelas dia pada pukul 10 pagi.

Selepas siap, Aleesya turun ke bawah untuk sarapan seperti biasa.

Usai tiba di meja makan semua ahli keluarga memandang ke arah Aleesya.

" Aikk.. Kenapa nampak tak bermaya ni ? " tanya Arisya.

" Selsema and tekak rasa sakit " jawab Aleesya seraya duduk di meja makan.

" Tu tandanya nak demam. Mesti sebab kena hujan semalam. Nanti minta ubat dekat maid " kata Tengku Sofea.

Aleesya mengangguk. Makanan mula dijamahnya.

" Kalau tak larat jangan paksa diri. Rehat ja dekat rumah. " pesan Adrian.

" Aleesya okay ja la abang " kata Aleesya.

" Betul tu Sya.. Kalau tak larat jangan paksa diri. Nanti lagi teruk. Tak payah la pergi kelas hari ni. Rehat je dekat rumah. Kalau Aleesya takut tertinggal pelajaran minta ja nota dekat kawan kawan " kata Arisya.

" Hurmm.."

" Kalau makin teruk mama panggil doktor Amin " kata Tengku Sofea.

" Tak pa.. Nanti Aleesya makan ubat and tidur reda sikit kot demam ni "

" Hurmm.. Ye la. Makan cepat. "

✨✨

3.00 petang

Aleesya mengelipkan matanya berkali kali sebelum dibuka sepenuhnya. Aleesya mengeliatkan badannya dan bangun daripada perbaringan.

Seperti yang disuruh abang dan kakaknya. Aleesya terpaksa ponteng kelas hari ni untuk berehat walaupun dia hanya selsema dan sakit tekak.

Telefon yang berada di tepi katil dicapai lalu di aktifkan.

Aleesya melihat banyak notifikasi yang masuk ke dalam telefonnya itu.

Mateen
+ Aleesya.. Awak tak datang ka? Saya tak nampak pon awak dekat kolej.
+ Awak okay?

Zahira
+ Aleesya?
+ Awak okay tak? Kenapa tak datang kelas?
+ Nota hari ni nanti saya bagi.

Ayiensyg💕
+ Weyh Aleesya..
+ Aku rindu kau😣
+ Keluar jom hujung minggu ni?

Irfan
+Hye Aleesya
+ Lama tak mesej awak. Awak buat apa tu?
+ Kenapa tak balas🤨 selalunya awak balas..
+ Aleesya?

[C] THE TENGKU'sWhere stories live. Discover now