•|| PART 38 ||•

4.5K 236 8
                                    

'Salah ke untuk aku suka kawan baik sendiri?'

-Gibran-

--  --

Episod 38

✨✨

"Aleesya Lee!!" Ayien menjerit nama sahabatnya itu.

Aleesya dan Mateen terus memandang ke arah Ayien yang sedang berlari anak ke arah mereka.

" Ayien!"

Aleesya dan Ayien berpelukan erat seperti sudah lama tidak bersua muka.

" Congrats babe.. Kau dah graduate!! Sorry la kitorang sampai lambat. " kata Ayien seraya melepaskan pelukan.

" Takpa.. Asal korang datang cukuplah. Tapi kenapa lambat sangat? Penat aku tunggu" tanya Aleesya.

" Gibran la.. Bawak kereta lambat sangat. " kata Ayien.

Gibran yang sengaja berjalan perlahan berdiri disebelah Ayien. Matanya memandang tajam ke arah Mateen.

" Ouh.."

" Sya.. Siapa ni? Boyfriend kau ka?"tanya Ayien dengan nada perlahan namun dapat didengari Gibran dan Mateen.

Mateen tertawa kecil mendengar pertanyaan Ayien. Aleesya pula sudah menampar lembut bahu Ayien.

" Mana ada lah. Ni Mateen. Dia lah kawan aku dekat kolej ni" kata Aleesya.

Ayien mengangguk sambil tersenyum.

"Mateen" dia menghulurkan tangan untuk bersalaman.

Ayien menyambut huluran Mateen itu. " Saya Ayien "

Kemudian, Mateen memandang ke arah Gibran dengan tangan dihulur untuk bersalaman

Lambat Gibran membalas huluran tangan lelaki itu.

" Gibran" katanya ringkas.

Dia terus memasukkan tangan ke dalam poket seluar.

" Okay lah Aleesya. Saya nak kena pergi dekat kawan saya balik. Nanti kita jumpa lagi" kata Mateen.

" Ouh..okay. bye" balas Aleesya.

Mateen memberikan senyuman manis kepada mereka bertiga sebelum dia berjalan pergi.

" Jom lah.. Kata nak pergi makan" kata Gibran.

" Ha.. Jom jom"

Mereka pon berjalan ke arah kereta milik Gibran.

✨✨

Paradise Cafe

"Erkkk" Gibran berlahak selamba dihadapan dua rakan perempuannya itu.

Ayien terus membaling sengumpal tisu kepada Gibran sambil membuat muka geli. " Tak senonoh la kau ni Gibbs" kata Ayien.

" Ala.. Relaxlah.. Macamlah tak biasa " balas Gibran.

[C] THE TENGKU'sWhere stories live. Discover now