•|| PART 68 ||•

4.2K 203 1
                                    

EPISOD 68

_____________♦♦____________


"Aunty tak rasa ka baju tu terlampau seksi untuk Aleesya?" Aleesya bersuara apabila otaknya terfikir baju yang di reka Puan Avelin itu agak seksi baginya.

Puan Avelin yang sedang mengukur badan Aleesya memandangnya.

" Aleesya tak suka ka?" tanya Puan Avelin.

" Bukan tak suka.. Baju tu memang cantik tapi Aleesya rasa terlampau seksi untuk Aleesya pakai. " Jawab Aleesya.

" It's okay. You will look gorgeous. " kata Puan Avelin.

Tok tok

Mereka berdua memandang ke arah pintu yang diketuk. Pintu itu dibuka dari luar dan ternampak kepala Airina yang menjenguk ke dalam.

" Airina mengacau ka?" tanya Airina.

" No darling, come in. " ajak Puan Avelin.

Airina masuk dan menutup semula pintu. Dia berjalan mendekati meja Puan Avelin membuat rekaan rekaannya.

" Airina cuba tengok baju yang mummy dah design untuk Aleesya. " kata Puan Avelin yang masih sibuk mengambil ukuran badan Aleesya.

Airina pon memandang ke arah kertas kertas di atas meja itu. Kertas lukisan itu di ambil dan diteliti.

" How?"

"Erm.." Airina memandang Puan Avelin dan Aleesya bersilih ganti.

" Airina tak dapat nak bayang kalau Aleesya pakai baju ni nanti. Agak seksi.. " kata Airina.

" See.. Aunty Aleesya memang tak sesuai dengan baju yang seksi. " kata Aleesya.

" Kena la cuba baru lah tau cantik ke tak. " kata Puan Avelin.

" I'm not that kind of person"

" Mummy tahu kan majlis tu ramai orang akan datang.. Termasuklah lelaki lelaki miang. Habis Aleesya kalau dia pakai baju ni nanti. " kata Airina sambil membuat badan geli.

Puan Avelin mencebik.

" Mummy, ubah la dekat part badan yang terdedah tu. Buatlah off shoulder.. It's more better. " cadang Airina.

Puan Avelin mendekati anaknya. Dia mengambil lukisan yang dipegang Airina tadi dan cuba melihatnya.

" Erm.. You are right. I will change it. Thanks dear. "

Airina tersenyum manakala Aleesya sudah menghembuskan nafas lega.

Puan Avelin duduk di tempat kerjanya dan mula menukar design baju tersebut.

Airina berdiri mendekati Aleesya.

" Thank you for saving me. " bisik Aleesya.

" My pleasure "

🌠🌠

Hospital

Aleesya berjalan di kaki lima hospital menuju ke wad Gibran. Tali begnya di perbetul

" Hi Tengku Aleesya. " sapa nurse di kaunter.

"Hi Nurse Amy" balas Aleesya.

" Nak melawat Encik Gibran lagi ka?" tanya nurse Amy

" Aha.. Dia macam mana?"

" Keadaan di masih sama.. Doktor baru ja check dia pagi tadi. " kata nurse Amy

[C] THE TENGKU'sWhere stories live. Discover now