Bab 38

8K 482 23
                                    

Rayyan memasuki rumah, matanya melilau mencari kelibat Areena. Awal pula Areena balik. Merata dia mencari Areena di sekolah untuk balik bersama. Bilik dia tanya Ainna, rupa-rupanya Areena sudah balik.

"Areena," laung Rayyan lalu dia mendaki tangga.

Pintu bilik dibuka perlahan. Rayyan mengeluh apabila melihat Areena.

Tidur rupanya.

Rayyan duduk di tepi Areena. Wajah Areena ditatap lama. Entah kenapa wajah Areena seperti baru habis menangis. Ada masalah ke dia? Rayyan mengambil tuala lalu membersihkan diri.

Selesai sahaja dia membersihkan diri, dia mengerak Areena supaya bangun.

"Areena bangun." Areena mencelikkan matanya. Terpapar wajah Rayyan dihadapannya. Areena menepis tangan Rayyan lalu keluar dari bilik.

Rayyan terkedu melihat perubahan Areena. Rayyan tersenyum nipis.

Bagi dia ruang Rayyan. Mungkin dia serabut dengan masalah.

****

Wajah Areena tersenyum sinis sahaja apabila memasukki bilik khas tersebut. 4K dan BG sudah berkumpul.

"Reen bila kita nak mula?" soal Irfan manakala Areena menongkat dagu.

"Sekarang. Kita pergi ke stor lama."

Semua menganggukkan kepala. Ini ialah kali kedua Rayyan melihat Areena dingin. Dengan dia pun dingin.

Areena dan BG membuka tombol bilik stor itu tapi telah dikunci. Hanis mendengus kasar lalu melihat Areena.

"Reen, bilik ni terkunci."

"Pecahkan."

Rayyan dan 4K sudah ternganga. Takkan dia nak pecahkan pintu tu?

"Biar kitaorang jela yang pecahkan." ujar Rayyan. Areena memandang Rayyan sekilas.

"Tak payah."

"Tapi korang.."

"Ainna, Isya dan Ikha. Dalam kiraan tiga kita tendang pintu ni bersama." tegas Areena menyampuk. Ainna, Batrisya dan Hanis memandang sesama sendiri.

"Baik."

1

2

3

BAMM

Pintu itu ditendang oleh 4 orang gadis. 4K sudah terkejut. Areena dan BG memasuki stor lama itu dengan bersiul.

"Kau siapa hah!?" soal suara garau.

"Kau tak kenal aku ke?" Areena menyoal pula tanpa menjawab soalan lelaki itu.

"Oh BG rupanya. Kau kenapa mari tempat aku?" soal Putera Aryan. Dia berjalan mendekati Areena. Wajah Areena ditiup perlahan. Rayyan yang melihat mengepal tumbukkan. Areena menepis wajah Aryan. Harap muka je hensem perangai miang. Euw, nasib suami aku dua kali ganda hensem tau.

"Kalau aku mari mestilah nak cari korang."

"Kitaorang ada buat masalah ke?" soal suara garau lain. Megat Raykarl yang sedang bergayut di tiang lama seperti monyet. Aku doakan kau jatuh.

She's mine (C)Where stories live. Discover now