Raya AidilFitri : Bertiga

9.7K 457 177
                                    


So ini adalah special chap yang terakhir untuk She's mine. Maafkan atas kekurangan dan maafkan saya kalau ada ayat yang tak elok dan tak patut kita belajar. So jangan ikut okay?

   Telefon milik Rayyan bernyala bermaksud ada notifikasi yang masuk pada pukul 2 pagi. Areena mencuri untuk melihat siapa gerangan tersebut.

"Baby"

Membulat matanya melihat nama kenalan tersebut, bibirnya mengetar dengan hebat, manakala telefon bimbit yang berada di tangannya jatuh. Areena mengigit bibir, perut yang sudah memboyot itu dipandang.

"Rayyan dah tak sayang dia kah?" Soal hatinya, tangan kanan mengusap perutnya yang memboyot. Tunggu 4 bulan lagi sebelum dia akan jumpa dengan anaknya. Excited! Tapi kenapa Rayyan ada perempuan lain belakang dia? Dia sudah tak cantik ke?

Rayyan yang baru selesai mandi menggosok rambutnya yang masih basah, kakinya melangkah keluar dari kamar mandi. Matanya memandang ke arah isterinya yang belum tidur. Senyuman manis melebar di bibirnya.

"Sayang, kenapa tak tidur lagi?" Soal Rayyan lalu kakinya melangkah ke arah isterinya. Areena yang tersedar dari lamunan terus memandang suaminya, Rayyan.

Matanya memandang tepat ke arah Rayyan, memang dia curang ke?

"Sayang?" Panggil Rayyan sekali lagi menyentakkan lamunan Areena. Areena cepat-cepat memandang ke arah lain.

"Saya nak tidur ni. Awak pakailah baju dulu." Nama panggilan diubah, tiada lagi abang dan sayang. Rayyan mengerutkan dahinya lalu tangannya mencapai tangan kiri Areena tapi ditepis Areena.

"Saya nak tidur."

Rayyan menghela nafas, tangan kanannya ingin mengusap perut Areena yang memboyot. Areena tidak menghalang tetapi dia memejam mata.

"Good night baby, Daddy." lembut Rayyan bertutur. Sebelum dia berdiri untuk memakai baju. Areena yang perasan Rayyan sudah berada di bilik pakaian, terus dia memusingkan tubuhnya ke arah bertentangan Rayyan. Malas dia nak tidur tengok muka Rayyan. Tak ingin!

"Daddy awak jahat! Buat Mummy macam ni!"

Dua hari hubungan mereka dingin. Rayyan pula bukan nak pujuk si mak buyung. Lagi melekat dengan telefon dia adalah. Siapa entah si baby tu.

"Daddy memang dah tak sayang kita ke?" Soal Areena sambil mengusap perut. Dia sekarang berada di taman untuk tenangkan hati. Emosi dia dua tiga hari tidak stabil. Emosi ibu mengandung katanya. Areena memandang jam di tangannya. Pukul 6.

Hatinya rasa malas pula nak balik rumah. Aci tak dia duduk rumah papa dan mama? Lewat malam dia balik rumah Rayyan? Bolehlah kot. Bukan Rayyan kesah pun isteri dia tak balik. Maklumlah dah ada baby.

"Daddy dah ada baby lain la sayang tapi tak comel macam anak Mummy!" Ujar Areena lalu tergelak dengan ayat sendiri.

Areena bangun dari bangku, perut yang memboyot itu diusap dulu sebelum dia pergi ke kereta kegemarannya mini cooper. Ahaks! Kalau Rayyan tahu dia bawa kereta mesti Rayyan dah marah. Tapi disebabkan dia tengah perang dingin dengan Rayyan. Harap dihalalkan.

15 minit kemudian kereta tersebut memasuki perkarangan rumah papa dan mama. Areena menghirup udara segar. Dah lama tak hirup udara kawasan rumah papa dan mama. Asyik terperap rumah sendiri je. Beg tangan yang berada di meja penumpang diambil. Entah kenapa dia rasa bangang sebentar. Padahal sebelum turun boleh je ambil. Ni kena buka balik pintu kereta ni. Dah kenapa dengan aku ni?!

She's mine (C)Where stories live. Discover now