Bab 24

10.3K 572 50
                                    

Kereta Lamborghini Aventador milik Rayyan memasuki perkarangan rumah Mama dan Papa Areena. Handbreak ditarik ke atas saat kereta diparkir ke garaj manakala enjin kereta sudah dimatikan. Rayyan memandang sekujur tubuh yang enak dibuai mimpi disebelahnya. Rayyan mengeluh lemah. Wajah Areena yang letih itu dipandang sekilas. Lalu pintu kereta dibuka dan kakinya menuju ke pintu dimana beradanya Areena. Pintu kereta belah kiri dibuka. Tangannya membuat senaman lalu tangannya mengangkat tubuh kecil milik Areena secara bridal style. Pintu yang tidak ditutup itu ditolak menggunakan badan belakangnya.

Langkah kaki Rayyan menuju ke arah pintu rumah. Loceng yang berada di tepi pintu dilanggar olehnya menggunakan bahu kanan sehinggalah bunyi loceng didengari.

Ting Tong

Muncul wajah Mama yang dihias dengan senyuman manis. Pintu dibuka luas apabila melihat Rayyan mengangkat Areena sehingga berpeluh. "Kenapa tak gerak aje Areena tu?" Mama menyoal sambil mengikut pergerakan Rayyan.

"Areena penat sangat Ma, Rayyan malas nak gerak." Ujar Rayyan lalu memasuki lif manakala Mama turut memasuki lif supaya senang untuk menekan punat untuk menuju ke tingkat berapa. Tingkat tiga ditekan oleh jari Mama.

"Macam mana sekolah harini okay? Ada masalah ke sampai Areena penat semacam?" Mama menyoal memecahkan kesunyian di dalam lif. Manakala Rayyan terdiam sebentar.

Tak kan dia nak bagitahu dia menangis dan Areena pujuk dia? Hilang macho dia depan Mama nanti.

"Harini okay je Mama. Tak ada apa yang berlaku," Bibir Rayyan berhenti seketika manakala otaknya berfungsi untuk menyusun ayat seterusnya.

"Tak ada masalah pun Mama. Mungkin Areena tak cukup tidur." Ujar Rayyan bersahaja lalu dia membulatkan mata.

Tak cukup tidur? mesti mama fikir benda negatif ni.

Kening Mama terus berkerut apabila mendengar kata-kata Rayyan. Lalu senyuman manis terlakar di bibir.

"Awal la Mama dapat cucu dari kamu berdua ni kan. Tak apa la kalau macam tu Mama tak marah pun," Ujar Mama gembira dengan senyuman di bibir. Pintu lif sudah dibuka apabila sudah sampai di destinasinya. Rayyan masih yang berada di dalam lif sambil mulutnya ternganga kecil. Mama dah fikir lain dah ni.

Mati la nak.

Kaki Rayyan melangkah keluar dari pintu lif. Bilik Areena atau sudah menjadi milik mereka berdua dituju. Sebelah tanggannya menampung berat Areena manakala sebelah lagi membuka pintu bilik tidur. Katil dituju dan perlahan-lahan Rayyan meletakkan Areena di atas katil. Tudung Areena yang senget akibat dipakai olehnya itu dibuang. Tak kan nak Areena tak pakai tudung pula?

Peluh di dahi dilap oleh jarinya. Manakala dahi Areena yang turut berpeluh juga dilap oleh jari Rayyan. Lalu satu kucupan diberi ke atas dahi Areena.

Semoga mimpi indah, sayang.

Tuala yang disangkut itu diambil oleh Rayyan. Kamar mandi dituju untuk membersihkan diri. Selesai membersihkan diri baju dari bilik pakaian diambil. T-shirt hitam, track suit hitam dipakai ke badannya. Manakala rambut yang masih basah dikeringkan. Sempat mata hazel Rayyan mengerling Areena yang sedang tidur di atas katil. Keluhan kecil dilepaskan.

Rayyan menuju ke arah Areena. Tangannya menepuk lembut pipi milik Areena. Mata yang tertutup itu sedikit buka. Lalu ditutup kembali.

"Areena, bangun mandi solat." ujar Rayyan. Tangannya masih menepuk pipi Areena.

She's mine (C)Where stories live. Discover now