30. Starpspēle

72 7 1
                                    

Nakts. Vīrietis atvēra dzīvokļa durvis. Muižas rietumu spārnā valdīja vēl lielāks klusums nekā parasti. Paies vēl pāris nedēļas, līdz ikdiena ieies ierastajās sliedēs.
Istabā vēl dega gaisma. Vīrietis noguris palūkojās uz to un aizvēra durvis. Griestos iestrādātais kvarca akmens viegli mirdzēja, pielejot istabu un nelielo priekšnamu ar vieglu gaismu.
- Puiši?- Vīrietis klusi jautāja ieejot istabā. Jā, šeit pat vien bija abi viņa dēli. Jaunākais, Kajs, bija ieritinājies klubkrēslā un snauda, kamēr Daneks sēdēja pārliecies pār kārtējo grāmatu, ko sameklējis bibliotēkā.
- Tēvs?- Daneks izslējās staltāk.
- Kāpēc jūs neguļat?- Vīrietis jautāja. Sajūta, kas viņam kā fejai teju vienmēr bija nekļūdīga, vēstīja, ka jauna diena iestājusies jau pirms divām stundām.
- Kur tu tik ilgi biji?
- Sanāca aizkavēties.
- Tu biji tas, kurš izpildīja rituālu,- Dēla balss nebija pārmetoša. Tikai tāda kā sāpju un neticības pilna un salta.
- Es nevarēju to nedarīt.
- Zinu,- Dēls aizvēra grāmatu un piecēlās.
- Danek,- Vīrietis uzrunāja viņu,- Es zinu, ka tu mīli to jaukteni. Bet tev jāsaprot, ka ne jau tāpēc tas notiek. Viņi visi ir bīstami. Pat ja viņi paliktu šeit, jūs nevarētu būt kopā.
- Kāpēc tu to stāsti?
- Jo šķiet, ka tu to nesaproti.
- Es viņu nekad vairs neredzēšu,- Puisis nomurmināja.
- Es zinu. Varbūt tā pat būs labāk.
- Tu nesaproti.
- Es saprotu. Es nevarēju neko mainīt.
Dēls devās prom, ignorējot tēva pēdējos vārdus.
Vīrietis nopūtās un apsēdās uz dīvāna pretī savam jaunākajam dēlam. Viņš saprata Daneku daudz labāk, nekā dēls bija iedomājies.
Ērona vectēvs bija elfa un fejas jauktenis tad, kad būt par jaukteni vēl bija atļauts. Elfi iemīlējās tikai vienreiz mūžā, un arī Ērons bijs to mantojis. Un... Kā izskatījās, arī viņa dēliem bija ticis šis elfu asiņu lāsts.
Ērons nenosodīja dēlu. Mīlestība bija akla. Bet viņam bija žēl, ka Daneka sirds savu vienīgo izdevību ir iztērējusi bezjēdzīgi.
Vīrietis palūkojās uz savu jaunāko dēlu. Kajs miegā izskatījās atslābis un laimīgs.
Kas notiks tagad?

Četru Asiņu Mantiniece | ✔Where stories live. Discover now