80.

414 66 0
                                    

Není pravda, že moje máma byla svatá a všechno bylo vždycky jen perfektní.

Občas, když člověk umře, mají lidé tendenci připomínat si jen to dobré. Jako by smrt všechna špatná životní rozhodnutí smazala. Jen tak, trochu jako kouzlo.

S tátou o tom kouzlu nemluvíme, což ale neznamená, že není.

Moje máma byla úžasná a skvělá. Moje vůbec nejlepší kamarádka, ale možná právě v tom byl ten zásadní problém. Nikdy mojí kamarádkou být neměla. Především, když mi bylo pět a potřeboval jsem mámu.

Jednou mě zapomněla v obchodě. Haha. Hloupá historka pro pobavení, když je člověk dospělý a všechno dobře dopadne. Trochu strašidelná historka pro dítě, které netuší, kde je a všichni na něj zírají.

Taky mívala svoje nálady. Šest dní v týdnu bývala veselá. Usmívala se. A na jeden den, nikdy nebylo jasné, který přesně to bude, protože nechodil v pravidelných intervalech, bývala podrážděná, dupala a všechno, úplně všechno na světě, dokonce i já a táta, bylo problém.

Jak jsem rostl, tohle všechno jsem se naučil zvládat. Docela dobře, řekl bych.

A moc jsem ji miloval. Chybí mi. Ale nebyla svatá.

Nic to neomlouvá, nic to nevysvětluje. Nevím, proč ti to říkám. Jen mám pocit, že tohle bys měl vědět.

Dobrý pro tebeKde žijí příběhy. Začni objevovat