† CHAPTER AF †

237 16 6
                                    

Rokfort, Anglicko

15. november 1942

„Pri tvojej záhadnej schopnosti dozvedieť sa veci, ktoré by si nemal, a vďaka starostlivému lichoteniu ľudom, ktorí niečo znamenajú – mimochodom, ďakujem za ananás, máš pravdu, mám ho rád..."povedal Slughorn.

Zazrel som, ako sa niektorý ostatný nad tým uškrnuli.

„Tajne očakávam, že o dvadsať rokov to dotiahneš až na post ministra mágie. A už o pätnásť, ak neprestaneš posielať ananás. Mám na ministerstve vynikajúce kontakty." dokončil.

„Neviem, či by mi politika vyhovovala, pán profesor." povedal som. „Po prvé, nemám to správne zázemie."

Videl som, ako sa ostatný na seba uškŕňali.

„Nezmysel!" zvolal. „Pri tvojich schopnostiach je jasné, že pochádzaš zo slušnej čarodejníckeho prostredia. Nie, ty sa dostaneš ďaleko, Tom, ja som sa ešte v nijakom študentovi nezmýlil."

Pri počutí slušného čarodejníckeho prostredia sa vo mne niečo pohlo a zamrazilo ma. Slughorn mrkol na zlaté hodiny, ktoré mal na stole.

„Nebesá, to už je toľko? Radšej už choďte, chlapci, lebo budete mať problémy. Lestrange, zajtra chcem od Vás tú prácu, inak budete po škole. To isté platí aj pre Vás, Avery."

Zdvihol sa z kresla a šiel smerom k svojmu stolu. Ostatný zatiaľ odišli, ale ja som zostal.

„Ponáhľaj sa, Tom" upozornil ma, keď zistil, že som zostal. „Nechceš predsa, aby Ťa prichytili po večierke, teba, prefekta..."

„Dnes má službu Kasandra, ja to s ňou vybavím." povedal som.

„Á, Kasandra, veľmi šikovné dievča. Niekedy by si ju mohol priviesť."

„Možno. Pán profesor, chcel by som sa Vás niečo spýtať."

„Len sa spytuj chlapče, spytuj sa."

„Pane, rád by som vedel, čo viete o... o horcruxoch?"

Slughorn sa zamyslel.

„Projekt na Obranu proti čiernej mágii, však?"

„Ani nie, pane. Natrafil som na ten termín pri čítaní a celkom som mu nerozumel."

„No... teda... ťažko by si na Rokforte našiel knihu, ktorá by uvádzala nejaké podrobnosti o horcruxoch, Tom. To je veľmi čierna mágia, naozaj veľmi čierna."

„Ale vy zrejme o nich viete všetko, však, pán profesor? Čarodejník ako vy... prepáčte, ale ak mi to nemôžete povedať, samozrejme.. no bol som si istý, že ak to niekto vie, ste to vy... Tak som sa rozhodol, že sa spýtam."

„Takže." začal Slughorn a pohrával sa so stužkou na škatule od ananásu. „Pravdaže, neuškodí, ak ti to tak zhruba načrtnem, len aby si pochopil termín. Horcrux je slovo, ktoré sa používa na označenie predmetu, do ktorého si človek skryje časť svojej duše."

„Celkom nechápem, ako to funguje, pán profesor." poznamenal som.

Snažil som sa ovládať, aby si nevšimol, ako moc ma táto téma zaujíma. Nesmiem sa prezradiť.

„No človek si rozdelí dušu a jej čas ukryje do predmetu mimo tela. Potom, aj keď niekto napadne alebo zničí jeho telo, nemôže zomrieť, lebo jedna časť jeho duše zostáva pripútaná k zemi a nepoškodená. Lenže pravdaže existencia, existencia v takej forme... málokto by to chcel, Tom, naozaj málokto. Smrť by bola lepšia."

POZASTAVENÉ Inak to nešlo (Pokračovanie Keby Bolo Všetko Inak - HP Fanfiction)Where stories live. Discover now