† CHAPTER AP †

405 17 1
                                    

Rokfort, Anglicko

3. september 1976

Rina

„Viem, že žiješ, prídi za mnou. Povolenie nepýtaj si, ty si sen celej noci." povedala som nahlas. „No jasné, to je riešenie toho anagramu."

Sedela som v miestnosti zo starým jedálenským stolom z doby špeciálneho Trojčarodejníckeho turnaja 1914-1915. Lenže, čo potom znamená GG 1945?

Zdvihla som sa, zobrala si veci a pobrala sa do knižnice. V tej básničke sa spomínalo Albusovo meno, možno je to niečo, čo s ním súvisí. Bola zrovna posledná vyučovacia hodina pre ostatných, ja už som mala voľno.

____________________________________________________________

Vošla som dnu a vydala sa rovno za knihovníčkou, madam Pinceovou.

„Madam Pinceová?" pošepkala som.

„Čo potrebuješ, drahá moja? Nemala by si byť náhodou na vyučovaní?" spýtala sa.

„Ja som končila skôr. Chcela by som sa spýtať, či tu náhodou nemáte knihu o profesorovi Dumbledorovi?"

„Pánovi riaditeľovi?" spýtala sa zmetene. „Ale samozrejme, hneď Ti nejaké prinesiem."

Na chvíľu zmizla medzi policami a o chvíľu sa vrátila iba s jednou veľkou knihou.

„Táto je zo všetkých najpresnejšia." povedala a podala mi ju.

„Ďakujem Vám veľmi pekne." usmiala som sa a pobrala sa sadnúť si k úplne poslednému stolu v tmavej uličke miestnosti.

Prezerala som obsah, ale nič konkrétne som nenašla, takže ju budem musieť prejsť úplne celú.

____________________________________________________________

„Mnohý ho považujú za najvýznamnejšieho čarodejníka modernej doby bla bla bla ... opísal dvanásť možností využitia dračej krvi ... len dvanásť? ... spolu so svojim spolupracovníkom Nicolasom Flamelom dospel k viacerým objavom nuda, nuda, nuda ... preslávil sa tým, že v roku 1945 porazil zlého bosoráka Grindelwalda..."

Hneď ako som to prečítala ma obarilo.

„Prosím?" nechápala som.

Tak to bol on, kto Gellerta poslal za mreže. Zdvihla som sa, zobrala knihu a vyletela z knižnice. Mierila som si to rovno do Veľkej siene, pretože som vedela že tam je, pretože niečo chystá.

Nabehla som tam. Sedel na svojom mieste v strede stola a niečo čítal. Prišla som až k nemu a knihu šľahla na stôl. Ostatný učitelia, čo tam boli, sa na mňa zvedavo otočil.

„Ostatný všetci von!" povedala som prísne a v tom momente bola sieň prázdna.

McGonagallová za sebou ešte aj zatvorila dvere.

„Čo sa deje?" spýtal sa vľúdne Albus.

„Zlého bosoráka!" zrúkla som po ňom.

Prekvapene zažmurkal a pozrel sa do knihy.

„Takže si to našla." poznamenal.

„A čo si čakal, že to predo mnou utajíš? Z akého dôvodu si mi to nepovedal? A prečo to nebolo aj v novinách?"

„Pretože som nechcel, aby to tam bolo."

„A prečo?"

„Pretože som sa bál toho, ako budeš reagovať, a bolo to oprávnené."

POZASTAVENÉ Inak to nešlo (Pokračovanie Keby Bolo Všetko Inak - HP Fanfiction)Where stories live. Discover now