BAB 41

6.1K 173 0
                                    

"Dragon, kami dah dapat maklumat perempuan tu. Dia hanya orang biasa sahaja. Dia dikahwinkan atas pilihan keluarga. That why dia jadi bini Ezril." Dragon angguk kepala. "Well Ril, lama kita tak jumpa. Aku akan buat perhitungan dengan kau." Gambar isteri Ezril dilihat.

'Asal aku rasa aku macam kenal dia. Aku rasa something tengok gambar dia. Nama dia pun macam orang yang aku cari. Musatahil lah." Orang suruhan Dragon pelik melihat ketuanya. "Dragon ada pape lagi. Kalau takde kami keluar lu." Dragon angguk kepala sahaja.

Gambar keluarga dalam laci meja dicapai. "Umi,Walid, Along aku mintak maaf. Aku akan cari Sunhine. Sunshine gege rindu Sunshine. Tunggu gege." Air mata jantan nya jatuh.

****

"Evil girl." Lelaki yang menegur ku duduk dihadapan ku. Siapa lagi kalau bukan Ali. Eryka mengangkat mukanya. "Kau nak apa sampai datang pejabat aku. Juliana tak tahan kau ke tadi." 'Bengang gak aku. Kalau aku tadi tengah meeting dengan staf aku tak ke naya.'

Ali menyengih je. Dia akan jadi manja dengan Eryka bila dia dapat sesuatu. "Aku ada jumpa Juliana kat luar tadi. Dia kata kau ada kat dalam. So aku masuk lah." Pandangan simpati diberikan kepada Eryka. Well takut kut, kalau dia mengamuk habislah muka kacak aku berlebam sana sini.

Eryka mengangguk kepala sahaja. "Kau nak apa sampai pejabat aku." Ali menghulurkan sampul coklat kepada Eryka. Eryka menyambut tanpa banyak tanya. "Apa ni." Ali diam sahaja.

Eryka membuka isi sampul tersebut. Isi sampul tersebut membuat Eryka terkejut. "Akhirnya, aku jumpa korang juga." Ali tersengih dengan bangga.

"Aku nak mereka ni hidup-hidup." Ali angguk kepala. "Aku dengan team akan pergi jemput dia. Boleh tak." Eryka berfikir sejenak. "Ok, apa-apa inform aku." Ali meninggalkan pejabat Eryka.

Juliana masuk pejabat Eryka. "Apa citer." Eryka menjeling Juliana. "Kau ni, main bagi dia masuk je. Kalau aku tengah tukar baju camne. Buat naya je." Juliana tersengih je. "Aku dah jumpa mereka. Aku dah jumpa orang yang terlibat dalam rancangan fitnah aku tu." Juliana tersenyum.

'Hampir 6 tahun kau buat bodoh, tapi disebabkan peristiwa kau tu kau cari mereka kembali. Akhirnya kau jumpa mereka semua. Habis lah korang. Sape suruh cari pasal dengan Eryka.' Eryka dan Juliana senyap memikir apa yang bakal dilakukan oleh mereka. "Beb, aku nak gi lunch. Kau nak aku tapau kan tak." Eryka tersengih. Bukan dia tak tahu yang Juliana dah semakin rapat dengan Megat.

"Ok, pastikan mulut kau tutup." Juliana angguk kepala. Ingat boleh sembunyikan apa yang dia lakukan pada Eryka. Memang tak lah, Eryka tahu dia kemana dan dengan siapa dia keluar. Juliana meninggalkan pejabat Eryka.

"Gege, Where are you? Sunshine perlukan gege." Eryka merenung gambar lamanya. Eryka teringat sesuatu. "Siapa kumpulan yang sentiasa mengekori aku ni." Panggilan telefon dibuat. "Haziq kau dah dapat maklumat kumpulan yang serang kumpulan kita dulu." Panggilan di sambut Haziq. "Dalam proses." Eryka angguk kepala. "Ok." Panggilan telefon dimatikan.

WUJUDKAH SAYANG, TERHAPUSKAH DENDAMWhere stories live. Discover now