BAB 18

6K 209 3
                                    

"Bro, jauh kau menung. Kau fikir apa. Fikir bini kat rumah ke." Ezril menjeling sahabatnya. "Kau jangan cakap pasal bini aku. Jijik aku dengan dia." Megat menggeleng kepala apabila mendengar kata sahabatnya itu.

"Bro kau tak rasa ke minah semalam tu macam kita kenal. Aku pandang kawan perempuan dia macam aku kenal. Walau muka dia pakai topeng." Kata Megat.

Ezril mengganguk. "Aku pon rasa benda yang sama. Siapa diorang tu ya." Kata Ezril.

'Aku akan cari tahu sape kau. Aihh. Erm lepas ni aku nak buat apa ya.' Bisik hati kecil Ezril.

Tok Tok Tok

"Hai baby, lama tak jumpa you. Jom lunch." Megat pandang jijik dengan tingkah Suzana. 'Eii minah gedik ni. Apa lah dipandang Ezril dengan minah ni. Cantik lagi Eryka.' Bisik hati Megat. Dia pernah jumpa Eryka di rumah Ezril.

"Ok, jom kita lunch. Bro kau nak join tak." Megat gelengkan kepala je. "Malas. Aku tak nak kacau korang. Lebih baik aku cari partner." Ezril mengagguk kepala sahaja. 'Fuhh, bagus mamat ni tak join. Susah aku nak kikis duit Ezril nanti.' Bisik Suzana

****

"Ehh perempuan, kau sini. Aku nak kau angkat pasu tu pindah sana. Pecah kau siap." Eryka hanya menurut arahan Datin Nadia. Datin ni nak letak mana. Tegur Eryka.

"Hah, letak sana. Eh sana. Eh situ. Ok dah." Eryka dah menyirap dah. Dah lah dia ni panas baran. Dari tadi dia angkat pasu tu kesana, kesini. Penat kut.

"Ok bagus. Sekarang kau pergi masak. Nab, kau jangan tolong. Kalau tak aku kerjakan kau. Faham." Mak Nab hanya mengangguk. "Faham Datin." Eryka ke dapur dan memasak. Semua menu yang dikehendaki Datin Nadia dituruti.

"Datin, semua dah siap terhidang." Ezril, Datin Nadia dan Suzana terus ke ruang makan. 'Aihh semak lak minah ni. Dah lah tetiba je dua ekor malaun ni balik rumah pulak.' Bisik hati kecil Eryka.

"Oii apa kau masak hah, masin." Lauk yang terhidang dilemparkan pada Eryka. Bersepah lauk tu. 'Boleh tahan dia masak. Aihh mama. Nak dera pon agak-agak lah. Rezeki kut.' Ezril hanya perhatikan je. Takde rasa nak bantu.

"Maaf datin." Rambut Eryka direntap. "Maaf kau langsung tak leh pakai. Kau memang nak aku ajarkan kau kan. Sini kau. Nab amik rotan kat bilik aku sekarang." Rotan terus dihulurkan pada Datin Nadia. "Datin sakit, maaf saya tak buat lagi. Janji. Sakit datin."

Eryka hanya mampu menjerit sahaja. "Mama dah lah tu. Karang mati susah lak kita." Perbuatan Datin Nadia berhenti. "Asal you backup dia. You dah mula suka dia ke. Ezril geleng. Tak sayang. I cuma cakap je. Karang mati masuk akhbar. Buat naya je. Tak pasal-pasal kita kena soal siasat."

Suzana menayang muka geramnya. Datin Nadia memandang Eryka. "Kau apa lagi berambus sekarang." Eryka meninggalkan ruang makan tersebut.

Sebaik masuk bilik terus Eryka mengeluh. Panggilan telefon minta diangkat. "Ry, Tan Sri masuk hospital. Dia terjatuh tangga kat rumah semalam. Tu maklumat yang kami dapat. Kau nak pergi melawat tak." Kata Ali sebaik panggilan diangkat.

"Tengoklah. Malas nak keluar. Nanti kantoi dengan laki aku." Kata Eryka. Panggilan telefon terus dimatikan.

Pakaian nya dibuka, satu persatu lebam dibadanya dipadang sekilas. Parut yang berada di belakangnya diperhatikan sahaja.

'Daddy, Ery rindu daddy. Tapi semua orang buang Ery. Jadi perlu ke Ery melawat daddy.' Bisik hati kecilnya.

WUJUDKAH SAYANG, TERHAPUSKAH DENDAMWhere stories live. Discover now