BAB 60

7.1K 184 8
                                    

Majlis sambutan ulang tahu kelahiran Datin Nadia di sambut dengan penuh meriahnya. Tetamu yang hadir tidak putus-putus mengucapakan selamat ulang tahun kelahiran pada Datin Nadia.

Suasana yang meriah dengan gelak tawa dan celoteh para tetamu memeriahakan lagi majlis. Tetamu yang dinantikan Datin Nadia tiba. Terdiam semua tetamu yang berada di majlis tersebut.

Mereka memerhati pada tetamu yang hadir. Topeng dimuka telah membuatkan para tetamu tahu siapa yang hadir. Tetamu yang hadir itu tiada secalit senyuman diwajahnya. Topeng yang hanya terbuka di bahagian mulutnya membuatkan mereka tahu wanita itu tidak suka senyum.

"ES, terima kasih datang majlis ulang tahun kelahiran I." Datin Nadia menghulurkan tangan bagi bersalam. Eryka sambut dengan sambil lewanya. Bukan apa, hati dia masih sakit lagi. Pada masa yang sama nak jaga air muka Datin Nadia, sudahlah dulu dia tak sambut huluran salam tersebut. Suzana yang berada di sampingnya memandang Eryka dengan senyuman palsu.

"Datin, hadiah Datin nanti sampai dengan hadiah perkahwinan Suzana dengan Ezril. Sory dear, I lambat bagi." Ezril dan Suzana hanya senyum. Wajah Ezril dipegangnya. "Tak pe kami faham, Ahli Koprat macam ES sentiasa buzy orangnya." Eryka tersenyum mendengar kata Suzana. Eryka hanya mempamerkan senyuman sinisnya.

Jemput lah duduk ES. Kata Datin Nadia. Eryka menghampiri meja yang sudah tertera namanya. VVIP punya tempat. Juliana dan Mia tersengih. Well duduk semaja kut.

Eryka melihat meja di sebelahnya, meja tersebut diduduki keluarga kandungnya. Manakala lagi dua meja diduduki keluarga susuannya. "Finaly aku jumpa kau gege." Desis hatinya. Dan Zafran bersama ahli koprat yang lain berada di meja hadapan Eryka.

Eryka mengangkat panggilan telefonnya. "Ry, kami dah bereskan. Dark Knight pun dah hampir beres." Eryka tersengih. Pastikan takde sesiapa yang sempat menghubungi bos mereka.

"Ok bos." Eryka tersenyum sinis. "Orang suruhan perempuan tu camne." Ali dan Haziq ketawa di sana. "Diorang tak ramai pun, Ry. Dalam 10 orang." Eryka terus terus tersenyum. "Ok." Eryka menunjukkan isyarat 10 jari kepada Megat dan Danial. Mereka mengangguk kepala.

****

"Korang ready. Pakai topeng cepat. Jap gi Majlis nak mula. Kita serang lepas majlis mula." Seorang lelaki memberi arahan pada kumpulannya. Mereka semua orang suruhan Suzana.

****

HAPPY BIRTHDAY TO YOU

HAPPY BIRTHDAY TO YOU

HAPPY BIRTHDAY DATIN NADIA

HAPPY BIRTHDAY TO YOU

Nyanyian lagu birhtday dinyayikan beramai-ramai. Datin Nadia mengucapkan ribuan terima kasih. Eryka yang berada di sebelah Datin Nadia hanya tersenyum dari tadi. Eryka masih memakai topengnya. Acara memotong kek dilakukan. Datin Nadia menyuapkan kek ke dalam mulut anak lelakinya dan Suzana.

Eryka memandang sinis. Kita akan saksikan show time lepas ni. Kek disuakan pada bibir Eryka. Eryka menolak lembut. "Sorry Datin, I jaga badan." Datin Nadia sedikit kecewa. Eryka buat bodoh je.

BANG

BANG

BANG

Tembakan dilepaskan di langit. Para tetamu bertempiaran berlindung. Beberapa orang lelaki memasuki kawasan tersebut. Mengepung para tetamu di situ. Tubuh Eryka ditolak ketepi. Seorang lelaki mengacukan pistol pada kepala Datin Nadia.

Para tetamu diletakkan dalam satu kumpulan. Beberapa orang daripada tetamu tersebut tiada. Ezril cuba mencari sahabatnya. Bayangan mereka tiada di daam majlis tersebut. Dia terperangkap. "Jangan apa-apakan mama aku. Kau cakap berapa kau nak. Aku bagi." Kata Ezril.

Suasana menjadi kacau bilau. Ketakutan para tetamu menyebabkan tiada siapa sedar Eryka dan sahabatnya, termasuk orang yang terlibat dengan rancangan Eryka tiada disitu. Pandangan sinis dilemparkan oleh Suzana. Di sebalik kekacauan tersebut telah menyebabkan seorang wanita tersenyum sinis. Itulah Eryka.

Lelaki-lelaki tersebut hanya tergelak. "Aku nak 100 juta. Kau boleh bagi." Kata salah sorang dari mereka. Suzana yang berada di sisi Ezril berlakon yang dia sedang ketakutan. Dalam hati dia bersorak bahagia.

BANG

Satu das tembakan dilepaskan. "MAMA!!"

WUJUDKAH SAYANG, TERHAPUSKAH DENDAMWhere stories live. Discover now