Seorang wanita hanya mampu melihat tangisan si jejaka dari jauh. "My bos. How? Semua dah musnah. Kita dah hapuskan mereka semua." Kata seorang lelaki pada Eryka. "Kita akan balik nanti. Kita kena ke sana uruskan apa yang patut. Kat sini biar orang lain yang uruskan." Kata Eryka.
Senyuman sinis di pamerkan. "Aku akan balik. Tunggu kepulangan ku." Mereka memasuki kereta mereka. "Jom gerak sekarang." Eryka bersuara. "Baik bos." Sambut orang suruhannya.
"Hazfan, kau tak rindu kembar kau ke." Hazfan tersengih. "Kita akan balik kan bos. Nanti bos bawak lah aku jumpa kembar aku." Eryka tergelak besar. 'Kau dengan kembar kau sama je gila. Haziq aku akan pulanglan kembar kau.' Dia tahu mereka semua bersedih 'Maafkan Ery, nanti Ery balik'
****
Sebuah vila yang mewah, dipenuhi tetamu yang meminta penjelasan pada si tuan badan. Mata tetamu semua tetumpu pada Eryka. Eryka hanya duduk dengan tenangnya. Nafas dihembus pelahan.
"6 bulan yang lalu, aku diserang dengan kumpulan musuh. LION kumpulannya. Mereka menyerang aku disebabkan aku pernah mengalahkan ketua mafia yang terkuat. Ketua mafia tu bapak si Lion tu. Well, disebabkan tu aku diserang.
Aku terkena tembakan dan mereka semua turut terkena tembakan aku. Aku cuba menghubungi korang tapi tak dapat. Sebab kawasan aku luar liputan. Jadi Aku bertarung sendirian.
Masa aku dalam perjalanan nak pulang lah aku terlibat dalam kemalangan. Aku masuk gaung. Masa tu aku gagahkan juga diri aku. Aku keluar dari kereta dan BOM! Kereta aku meletup. Nasib aku sempat keluar. Kalau tak, aku tak tahu lah nak cakap apa.
Masa tu jugak lah Hazfan dan yang lain sampai. Masa tu jugak aku call Shahrul untuk bantu aku. Tambahan pula, Hazfan and the geng semua dah balik. Lepastu diorang yang tolong aku, bila aku tak sedar diri mereka semua bawak aku balik Vila aku yang lagi satu. Aku pengsan untuk satu hari. Pada masa yang sama, mereka semua pulang sebab nak bagi tahu aku sesuatu. Bila aku tahu yang korang dapat maklumat kematian aku.
Aku terus tinggalkan korang. Aku memang suruh Shahrul umumkan pasal tu. Sebab aku kena balik Amsterdem, syarikat kat sana buat hal. Pada masa yang sama musuh aku kat Italy mula menyerang kawasan aku. Then aku kena turun Italy dan selesaikan kes kat sana.
Aku tak sangka aku pergi untuk tempoh 6 bulan. Tapi dalam tempoh tu lah aku cuba jatuhkan semua musuh aku di sini. So now kita dah freedom. Oh Yeah." Terang Eryka dengan sungguhnya. Hazfan hanya anggukan kepala sahaja.
"Kau ni, buat penat aku menangis je." Kata Haziq. "Siapa suruh kau menangis." Kata Eryka. Hazfan terus mentertawakan abangnya.
****
Mereka yang mendengar cerita Eryka hanya mampu mendiamkan diri. Seorang lelaki menghampiri Eryka. "Sunshine, gege rindu Sunshine." Zafran memeluk Eryka. Eryka turut membalas pelukan tersebut. "Dah lama Sunshine cari gege." Pelukan dilepaskan. "Baiklah, semua berehat kat sini. Aku ada hal nak diuruskan." Eryka bangun dan meninggalkan mereka semua.
Tetamu yang hanya mampu melihat keakraban Eryka dengan Zafran. Keluarga kandungnya dan keluarga susuannya hanya dipandang sekilas. Keluarga suaminya serta suaminya turut dipandang sekilas. Eryka terus meninggalkan kediamannya.
Eryka tidak mempedulikan suaminya termasuk keluarganya. Dia masih cuba memulihkan hatinya yang sakit. Selama 6 bulan dia cuba pulihkan hatinya, tapi dia akan teringat balik kekejaman yang dia dapat.
Keluarga Eryka hanya mampu mengeluh, manakala suami Eryka hanya mampu mendiamkan dirinya sahaja. "Aku yakin dia akan maafkan kita semua." Zafran berkata bagi meredakan kegelisahan keluarganya.
****
"Hazfan, kau macam mana boleh balik sini eh." Tanya kembarnya, Haziq. Hazfan melepaskan tawanya. "Aku bosan lah kat Amsterdem tu, asik hadap syarikat lepas tu rumah. Bosan lah aku. Aku nak balik sini aku tak call Eryka, pada masa yang sama aku nak bagi tahu pasal kes kat sana.
Tapi bila tiba je aku kat sin, Eryka buat panggilan kecemasan kat aku. Mulanya aku memang blur lah, tapi nasib lah aku dah sampai Malaysia, terus aku cari location dia. Finally, aku jumpa lah dia kat hutan. Gitu ceritanya."
Ali serta ahli yang mengangguk kepala mendengar penerangan Hazfan. Hazfan membaringkan kepala di atas bahu abangya.
"Haziq, kalau lah Eryka tak selamatkan kita dulu. Pasti kita dah tak ada kat dunia ni lagi kan." Kata Hazfan. Mereka semua serta Ali menundukkan kepala. "Betul tu, kalau Eryka tak selamatkan aku dari Ah long dulu, pasti aku dah mati.
Disebabkan Eryka, aku berjaya habiskan pelajaran aku hingga degree." Kata Ali. Tiba-tiba mereka tertawa. "Aku ingat lagi masa Eryka marah kita kalau tak belajar dia akam cincang kita. Ingat tak." Kata Johan pada Ali. Hahahahahaha. Kau pun kena ugut camtu ke." Tanya Haziq.
Mereka semua anggukan kepala. "Sama lah dengan aku dan Hazfan dan ahli Shadow yang lain. Eryka ugut kitorang tau. Masa tu kitorang memang dah jadi ahli Shadow dengan Eryka. Tapi masa kitorang pergi Amsterdem, Eryka lah sara kitorang dan paksa kitorang belajar.
Disebabakan dia, kitorang berdiri dengan ada ilmunya." Kata Haziq. Yang lain tepuk dahi. "Sempat puji diri lak tu." Kata Ali mendapat gelak tawa semua ahli kumpulan.
"Oh ya Hazfan, kau dengan Haziq sesama suka minum darah ke." Tanya Ali. Hazfan anggukan kepala. "Asal korang suka minum darah." Tanya Johan. "Dulu masa kecik, kitorang kena jadi tebusan. Korang tahu, kitorang hanya diberi minum darah. Mula-mula memang tak sedap, dah kena kurung selama 3 bulan tanpa air putih. Kau rasa, tak ke lama-lama kitorang dah ketagih.
Lepas 3 bulan tu, kumpulan yang culik kitorang kena serang dengan kongsi gelap. Masa tu kitorang sempat selamatkan diri. Kitorang pun mula mengemis sehingga lah hari kitorang bertemu dengan Eryka tegah bertarung dengang satu kumpulan kongsi gelap.
Masa tu Eryka dengan ahli dia dalam beberapa orang je. Tapi semua terkorban kecuali Eryka. Masa tu Eryka semakin lemah, kitorang pun bantu dan buat pertama kali kitorang membunuh.
Sejak tu, kitorang mula rapat dan tubuhnya kumpulan Shadow. Gitu ceritanya. Oh ya, kalau korang nak tahu, Rasyid, James dan Lee turut ahli Shadow." Kata Haziq.
"Ada masa kitorang minum darah ada masa tak.Kalau dah nak minum sangat, kitorang selalu minum darah Eryka. Sebab Eryka kata dia tak nak kitorang taksub dengan darah sangat.
Jadi, bila kitorang minum darah Eryka, Eryka akan kawal kitorang secara perlahan-lahan untuk kitorang tak gila dengan darah. Tapi Eryka selalu lah hantar kitorang buat rawatan.
Tapi macam mana pun, kitorang bila terasa lemah and haus sangat, baru kitorang minum darah Eryka. Lepas tu pasti Eryka bebel." Kata Hazfan dengan tawanya.
Mereka semua anggukan kepala. "Oh gitu." Kata Johan. "Patutlah, aku ingat korang keturunan penghisap darah lah tadi." Kata Ali. Akhirnya pecah tawa mereka semua. Tanpa disedari, ada seseorang tersenyum mendengar cerita mereka.
Dia meninggalkan tempat tersebut. "Tak sangak dia baik sangat. Nenek, bodohnya Ezril nek. Sampai tk boleh bezakan mana permata dan mana kaca." Luah Ezril. Dia la dari tadi mendengar perbualan ahli Eryka.
Mereka semua masih di Vila utama Eryka. Akhirnya, mereka semua melayan perasaan mereka sahaja.
YOU ARE READING
WUJUDKAH SAYANG, TERHAPUSKAH DENDAM
AcciónEryka Sandra seorang gadis yang dibuang daripda keluarganya hanya disebabakn sebuah fitnah. Dirinya yang periang kini berubah menjadi wanita yang penuh misteri. Hatinya sudah dipenuhi dendam dan kebencian. Ezril seorang lelaki yang cukup pakejnya...