Tubuh Juliana dipeluk Eryka. "Ju, aku sakit. Sakit sangat. Aku rasa nak tikam kat sini." Dadanya terus ditumbuk. Tiada air mata yang mengalir dipipi Eryka. "Beb, cry pless. Sampai bila kau nak tumbuk dada kau macam tu." Tegur Juliana.
'Minah ni kalau nak keluarkan air mata memang payah nak mampus.' Bisik hati kecil Juliana
Eryka menyepi. Tiada lagi tumbukan pada dadanya, mahupun air mata juga tidak mengalir. "Ok lah. Aku nak balik, pinjam eye more." Juliana blur. Juliana bangkit dan mengambil Eye More di laci meja sebelah dia. "Nah kau nak buat apa. Mata kau masuk habuk ke." Eryka geleng.
Eye more dicapai Eryka. Eye more dititiskan dalam matanya. 'Aku rasa, aku tahu setan ni nak buat apa.' Bisik Juliana.
"Let start my drama. Bye jumpa esok." Eryka terus meninggalkan rumah Juliana dan menuju kerumah banglo Ezril dengan jalan kaki. Ya memang sengaja dia lepak kat rumah Juliana untuk tunggu laki dia balik. Tadi orang dia cakap laki dia dah sampai rumah.
****
Ezril terus menghempaskan badan dia di atas sofa. Penat kut. "Akhirnya kamu dah bertunang. Senang hati mama." Ezril senyum je. "Ok lah mama nak masuk bilik. Padan muka perempuan tu, mesti tengah memendam perasaan kan. Hahahaha." Ezril diam je.
Sebaik Datin Nadia masuk bilik, Ezril menuju ke bilik kecil bini dia. Pintu dibuka. 'Eh, mana minah ni.' Mak Nab di cari. "Mak Nab, Eryka dah balik lom." Mak Nab menggeleng. 'Mana minah ni. Harap tak jadi apa-apa kat dia.' Ezril berdoa dalam hati tanpa sedar.
Mak Nab tersenyum. 'Ya Allah, andai kata memang ini jodoh yang Engkau telah tetap kan untuk cucu kawan aku ini. Maka lembutkan lah hati dia untuk mencintai isterinya. Panjang kan jodoh mereka. Permudahkan urusan mereka. Amin.' Doa yang di pinta oleh Mak Nab.
"Jap gi sampai lah dia." Mak Nab terdengar pintu ditutup. Mak Nab meluru ke arah Eryka. "Ya Allah. Eryka kenapa badan kamu berlebam ni. Kamu tak pape ke. Ya Allah. Habis baju kamu koyak sana sini." Tangisan Eryka terus berlagu.
"Mak..Mak.. Nab. Ery takut. Ery kena pukul, di....diorang hampir rogol Ery." Mak Nab tersentak dan memeluk Eryka yang sedang menangis. Ezril yang mendengar luahan bininya menyebabkan hatinya mengelegakkan panas. 'Siapa yang berani sentuh bini aku ni.'
"Ery! Bangun nak. Bangun, Ya Allah. Ril... Tolong Mak Nab."
Ezril menghampri Mak Nab dan mencempung Eryka masuk kebilik. Eryka pengsan, dia tak makan satu hari tu sebabnya Eryka pengsan. "Mak Nab tukar pakaian dia. Lepas tu bersihkan luka dia." Ezril keluar meninggalkan bilik Eryka dan mencapai telefon. Nombor Danial di dail.
"Yo Bro asal call aku." Sahut Danial sebaik menyambut panggilan Ezril. "Kau cari orang yang kacau bini aku tu. Bini aku kena pukul dan hampir kena rogol kat kawasan perumahan elit tadi masa dia balik. Cari diorang sampai dapat." Danial mengiyakan je. Panggilan dimatikan.
"Sayang bini rupanya. Tapi ego, tak nak tunjuk sayang kat bini. Bodoh punya Ezril. Plus aku nak cari camne." Semak kepala Danial nak pikirkan satu demi satu masalah yang menghampiri.
YOU ARE READING
WUJUDKAH SAYANG, TERHAPUSKAH DENDAM
AcciónEryka Sandra seorang gadis yang dibuang daripda keluarganya hanya disebabakn sebuah fitnah. Dirinya yang periang kini berubah menjadi wanita yang penuh misteri. Hatinya sudah dipenuhi dendam dan kebencian. Ezril seorang lelaki yang cukup pakejnya...