"Wah tepat tembakan kau. HAHAHAHAHA." Ali menayang muka berlagak. "Hoi! Jangan memain boleh tak. Semua menoleh kebelakang." Ketua mereka menghampiri. Pakaiannya telah ditukarkan kepada serba hitam. "Suprise ! Terkejut tak. Alamak aku terbunuh member korang." Eryka bersuara.
"E....ERE." Salah seorang lelaki dari kalangan perompak tu tergagap menyembut 'ERE'. Mata Eryka telah bertukar merah pekat. Menandakan dia dah sampai tahap membunuh. "Ehh dia kenal aku lah." Bang. Satu tembakan dilepaskan. "Next."
Mereka cuba menyerang Eryka. Malangnya, orang suruhan Eryka yang menyerang dahulu. Eryka menghampiri Zafran. Ya dari tadi dia memberi isyarat, malangnya tiada seorang pun ahli Dark Knight yang membalas isyaratnya. 'Damn shit. Asal ERE boleh muncul ni.' Bisik Zafran
Imran yang dari tadi memandang sekeliling mula mengeluh. 'Asal diorang ni. Dari tadi Zaf bagi isyarat tak kan tak muncul-muncul.' Desisnya. Imran tertoleh melihat Eryka menghampiri sahabatnya.
Eryka menghampiri Zafran. Dia tahu abang susuannya tengah menunggu ahlinya. 'Sorry gege, ahli Dark Knight Sunshine tidurkan seketika.' Bisik hatinya. Zafran yang duduk diatas kerusi terkejut bila Eryka duduk atas riba dia. Tertelan air liur dia.
Semua perompak tersebut tumpas. Semuanya lemah, pengsan semuanya. Datin Nadia terselamat dari tembakan. Tindakan pantas James dapat menyelamatkan Datin Nadia tanpa cedera.
Lelaki tersebut tak sempat nak lepaskan tembakan. Kini Datin Nadia bersama dengan Megat dan Danial. Seronok lah mereka boleh tunjuk skills memasing. 'Aku ingat 10 orang, rupanya lebih. Nasib Ali dapat tahu dengan cepat. Genius perempuan ni.' Desisnya. Senyuman sinis terlakar diwajahnya.
Eryka masih berada di atas riba abangnya. Susana sekeliling diperhati. Tiada senyuman diwajahnya.
"Lorhh lembik rupanya. Aku ingat kuat. So ketua dia tak nak tampil ke. Orang kau dah nak mampus ni." Kata Eryka yang masih diatas riba Zafran. Seronok lak duduk atas riba abang dia. Eryka membisikkan sesuatu di telingan Zafran. "Dragon, sorry aku tidurkan orang kau untuk seketika. Sekejap je. Nanti kau bagi lah arahan baru ok. Lepas tu baru kita lak main." Siap kenyit mata lagi.
Eryka bangkit dari riba Zafran. "Lepaskan semua tetamu. Hanya tinggalkan siapa yang aku arahkan tadi." Orang suruhan Eryka melepaskan satu demi satu tetamu yang menghadiri majlis tersebut.
Tanpa mereka sedar, pihak berkuasa yang bekerjasama dengan Eryka sudah besiap sedia menunggu arahan dari ketua pasukan mereka. Tetamu yang keluar akan di rawat terlebih dahulu oleh pasukan medic yang sudah tunggu sekiranya ada diantara tetamu tercedera.
Semuanya telah disediakan Eryka dengan cekap dan sempurna. Dia turut meminta kebenaran dengan salah seorang anggota berkuasa tersebut. Dia perlu selesaikan masalah ini sebelum diserahkan pada pihak berkuasa.
Pada mulanya mereka tidak terima, tapi lepas Eryka bersuara dengan lantang. Baru lah mereka terima kata-kata Eryka. Walau bagaimanapun, mereka tetap tidak tahu latar belakang penghuni majlis yang tinggal itu. Mereka hanaya menunggu arahan dari Eryka.
****
"Tuan, para tetamu dah keluar. Apa yang kita akan buat lepas ni." Kata salah seorang anggota polis. "Kita tunggu dulu. Jangan bertindak tanpa arahan." Kata ketuanya pada orang bawahannya. "Baik Tuan." Kata mereka semua.
'Ery, tolong jangan hilang kawalan. Aku tak sanggup nak lakukkannya.' Kata salah seorang dari mereka. Nafas kasar dilepaskan. Bahunya ditepuk lembut. "Aku yakin dia akan ok." Kata kawannya.
Lelaki tersebut hanya tersenyum sahaja. Mereka masih fokus dengan misi mereka kali ini. Misi yang cukup berbahaya dan misteri. Mereka yakin semuanya akan selesai nanti.
****
"Sorry, nanti datang lagi ya." Sempat pulak Haziq bersuara. Ali apa lagi, dia baling kasut ke kepala Haziq. "Sakit lah bodoh." Kasut Ali diambil dan dibaling kepada tuannya balik. "Tak kene. Hahaha." Eryka geleng je. "Sebelum aku tembak korang lebih baik korang jaga diorang semua tu. Tembak sekor-sekor, lama sikit tidur."
Ali dan Haziq apa lagi, main tembak-tembak lah. Tapi peluru yang digunakan hanya ubat tidur. ERE nak diorang hidup-hidup. Tadi dua ekor yang kena tembak tu pun kena dengan peluru bius tidur.
Eryka tidak boleh membunuh mereka, kerana mereka merupakan penjenayah yang dikehendaki pihak berkuasa tersebut. Pada masa yang sama Eryka sudah berjanji akan bagi penjenayah tersebut dalam keadaan yang masih bernyawa pada pihak berkuasa.
"Wei tembak sana, aku tembak sini." Kata Ali. "Hah!! Tembak, tembak,tembak. Huhuhu." Haziq bagai budak yang main tembak-tembak. "Dah ERE." Eryka senyum.
"ERE bosan lah tembak guna peluru bius. Nak main tembak betul-betul. Best tau bau darah yang mengalir ni." Muka sedih ditanyangkan oleh Haziq. "That my baby. Muahhh. Takpe nanti kita tembak orang lain. Pasti banyak darah yang kau boleh main." Kata Eryka sambil mengusap muka Haziq.
Eryka tahu yang Haziq ni kalau dah pegang senjata, dia nak bunuh je kerjanya. Paling membuat Eryka sakit kepala adalah Haziq ni suka darah. Boleh kata Haziq ni boleh jadi vampire kut. 'Haih, sian lak aku tengok Haziq ni.' Bisik hati Eryka.
"Shadow, aku izinkan kau luka kan seorang. LUKA kan je! BUKAN BUNUH!" Haziq tersenyum, lalu dia menoreh lengang seorang perompak lelaki yang masih mamai. "Arghh!" Jerit lelaki tersebut.
Darah yang mengali dihidunya sebelum di jilat. "ERE, darah dia tak best." Haziq bersuara manja. Sebenarnya Haziq ni manja sikit.
Eryka mengelar tapak tangannya. Darah Eryka mengalir. "Smell it. Mana tahu boleh bagi kau semangat." Ahli yang lain tahu apa yang ketua mereka lakukan. Haziq menghampiri Eryka.
Tapak tangan Eryka dicapai, darah yang mengalir dihidu dan dihisap sedikit. "Yummy. Sedap." Eryka tarik tanganya. "Nanti kau cari lain ok." Haziq angguk kepala.
Ali hanya mampu geleng kepala. 'Macam budak-budak lak mangkuk ni.' Bisik Ali. Tetamu yang tinggal hanya memerhati sahaja apa yang dilakukan oleh Eryka dan anak buahnya. 'Ahli dia ni gila ke apa.' Zafran mampu meluahkan dalam hatinya sahaja.
YOU ARE READING
WUJUDKAH SAYANG, TERHAPUSKAH DENDAM
AksiyonEryka Sandra seorang gadis yang dibuang daripda keluarganya hanya disebabakn sebuah fitnah. Dirinya yang periang kini berubah menjadi wanita yang penuh misteri. Hatinya sudah dipenuhi dendam dan kebencian. Ezril seorang lelaki yang cukup pakejnya...