"Eryka!" Eryka yang berada dalam bilik senam terkejut mendengar jeritan Juliana. Eryka keluar dari bilik tersebut dan menuju ke ruang tamu menempatkan si Juliana. Wajah risau Juliana dipandang. Anak buahnya turut menundukkan kepala mereka.
"Apa yang berlaku. Kenapa terjerit-jerit dari tadi." Tegur Eryka dengan muka dinginya. "Er....Ery...Eryka.. In..Intan.."
"Kenapa dengan dia." Eryka memotong percakapan Juliana. "Dia kena culik." Juliana terus menghamburkan tangisannya. "What!" Eryka memerhati satu persatu wajah anak buahnya. "Siapa yang sepatutnya jaga Intan. Cakap!" Tengking Eryka.
"Kami mintak maaf. Kami cuba selamatkan Cik Intan tadi, tapi kami..." Eryka mengangkat tangan kirinya. "Ali dapatkan kedudukan Intan." Gunakan GPS pada rantai dia.
Ali anggukan kepala. Nasib Eryka telah memberikan Intan rantai leher supaya senang nak detect Intan kalau terjadi sesuatu yang buruk, seperti sekarang. "Ry, dia sekarang di gudang lama Andrew."
Eryka tersenyum sinis. "Siapkan orang kita. Tiba masa untuk aku hapuskan diorang."
****
"Lets me go, Who are you. Please Lets me go. Kak Mia please help me." Intan meronta-ronta di kerusi yang didudukinya. Kaki dan tangan sudah terikat dikerusi tersebut.
Pintu yang mengurungkan dirinya terbuka. Seorang lelaki memasuki biliknya. "Hi darling, you dah bangun ya. You must be hungry right, wait a minutes. I take your food." Intan tergamam bila lelaki mat saleh tersebut boleh bertutur bahasa Melayu.
Lelaki tersebut menghampiri Intan. "Nah makan." Katanya.
"Awak boleh cakap Melayu." Lelaki tersebut anggukan kepala. "Boleh lah. senang nak tahu musuh aku cakap apa. Makan cepat." Intan mendiamkan diri. "Asal tak makan." Katanya. "Oh lupa tangan kena ikat. Hahahaha."
Katanya lagi. "Asal awak culik saya." Tanya Intan. "Sebab akak kau cari pasal dengan aku." Kata lelaki itu. "Kakak saya baik, dia tak akan cari pasal dengan awak." Tengking Intan.
"Kau nak tahu tak kakak kau tu Mafia. Dia tu pembunuh." Kata lelaki itu. Intan menggelengkan kepalanya. "Boss, she coming." Kata salah seorang anak buah lelaki itu sebaik sahaja dia memasuki bilik tersebut.
"Cepat kakak kau bertindak ya." Lelaki tersebut tersenyum sinis. "Bring this girl to see who will be the winner." Anak buah lelaki tersebut hanya anggukan kepala. Intan digendong di atas bahu sasanya. Intan meronta minta diturunkan.
****
"Well, siapa datang ni. Eryka Sandra. Opss, terkantoi. Hai ERE, rindu I." Kata lelaki itu. "Mana Intan, Andrew." Kata Eryka dengan wajah tenangnya. Mukanya masih bertopeng walaupun sudah kantoi identitinya.
"Ada ni hah." Andrew menarik tubuh Intan mendekatinya. "Ka..kak... Intan Ta..takut." Intan berkata dengan gagapnya.
"Syhh, jangan takut sayang. I kan ada." Kata Andrew. Wajah intan dibelainya. "Lepaskan dia Andrew. Dia tak ada kena mengena dengan masalah kita."
Andrew tergelak besar. "Lets fight darling." Eryka dengan senyuman sinis terus menyerang Andrew. Setiap anak buah Andrew ditumbangnya dengan mudah. Mata Eryka bertukar warna.
Andrew bertarung dengan Eryka. "Bro, sanggup kau pukul perempuan." Kata Eryka. "Aku sanggup bunuh kau jugak lah perempuan. Disebabkan kau aku rugi besar. Disebabkan kau polis buru aku." Kata Andrew yang masih cuba memukul Eryka.
"Kau yang mulakan dulu Andrew. Kau khianat aku. Tanggunglah akibatnya." Kata Eryka. Pertarung semakin senget. Eryka mengalami kecederan ringan manakala Andrew sudah cedera parah.
"Serah diri atau kau mati." Andrew tersenyum sinis. "Kau yang akan mati." Pistol ditangannya diangkat, tembakan dilepaskan. Andrew rebah dengan darah memenuhi lantai. "Kau yang mati Andrew. Hahahahaha."
Gelakan Eryka membuatkan semua anak buahnya ketakutan. Intan turut ketakutan melihat Eryka yang persisi wanita Psiko.
"Jom bla. Jap lagi ada orang nak mayat mereka semua." Akhirnya Eryka dan mereka semua meninggalkan Gudang tersebut. Intan dipeluk Eryka. "Mulai Esok kau akan mula berlatih pertahanan diri." Kata Eryka. Intan tidak mampu bersuara. Hanya anggukan diberi.
****
"Akak!" Lamunan Eryka mati sebaik sahaja Intan menegurnya. "Ya sayang." Kata Eryka dengan lembutnya. Intan memeluk tubuh Eryka. "Thank akak, sayang akak." Eryka tersenyum manis. Sejak kejadian hitam itu, Eryka mula menyayangi Intan.
"Akak sayang Intan juga." Mia dan Juliana tersenyum manis. Mereka suka melihat apa yang terpapar di hadapan mereka kini. "Ok dah, malam ni kita keluar. Akak nak bawak korang gi shopping." Bergema rumah tersebut bilik dengar perkataan shopping. Eryka menggeleng kepalanya.
YOU ARE READING
WUJUDKAH SAYANG, TERHAPUSKAH DENDAM
AcciónEryka Sandra seorang gadis yang dibuang daripda keluarganya hanya disebabakn sebuah fitnah. Dirinya yang periang kini berubah menjadi wanita yang penuh misteri. Hatinya sudah dipenuhi dendam dan kebencian. Ezril seorang lelaki yang cukup pakejnya...