Hoofdstuk 5 Nachtmerrie

1.6K 32 1
                                    

Ik zette het warme water uit en stapte uit de douche. Het avondeten was een ramp geweest en het was helemaal mijn schuld. Nadat meneer en mevrouw Walter de chaos hadden gekalmeerd, kreeg iedereen de taak om de rommel op te ruimen. Dat was iedereen behalve ik. Katherine had haar excuses aangeboden voor het gedrag van haar zoon en stuurde me weg om te douchen, hoewel ik had gesmeekt om te helpen. De meeste jongens wierpen me vuile blikken toe toen ik de keuken verliet.

"Oh!" Ik piepte toen ik de badkamer uitliep en Cole op mijn bed zag zitten. Hij zat nog onder de tomatensaus, maar at uit een afhaal Chinees pak. Een glimlach verspreidde zich over zijn gezicht toen hij me van top tot teen bekeek.

'Mooie handdoek, Jackie,' lachte hij.

Ik bloosde en wikkelde het strakker om mijn figuur. Wat deed hij in hemelsnaam in mijn kamer? Wat als ik naakt was weggelopen? Beschaamd, wendde ik me af van zijn nieuwsgierige ogen en ging mijn kleren uitzoeken in de kast.

'Wil je wat?' Vroeg hij terwijl hij de doos met voedsel omhoog hield.

'Ja, wacht even', antwoordde ik terwijl ik me haastte naar de badkamer om mezelf om te kleden. Toen ik terugkwam, zat hij nog steeds op mijn bed. Voorzichtig ging ik naast hem zitten en hij gaf me wat eetstokjes. De volgende minuten zaten we in stilte en aten zoete kip. Het was verrassend vredig om bij Cole te zitten. Maar natuurlijk moest hij een van de weinige ontspannende momenten verpesten die ik had sinds ik hierheen verhuisde.

'Ik heb vanavond van de dinershow genoten', zei hij.

Ik wendde me van hem af en begroef mijn gezicht in een zacht kussen.

Cole lachte.'Ach, kom op, Jackie. Het was maar een grapje. Om eerlijk te zijn, die dingen gebeuren de hele tijd in dit huis.'

Ik zette me op mijn ellebogen en trok een wenkbrauw op. "Echt?".

'Nou, het is niet altijd zo dramatisch, maar je deed het in ieder geval met klasse. Je had de blik op je gezicht moeten zien toen je Izzy eruit trok.' Hij lachte weer met een heel hartelijk lachje.

'Izzy?' Vroeg ik in verwarring.

Cole zette de lege doos Chinees op het nachtkastje en schoof dichterbij. 'Hij is de slang van Jordan.'

'Nog andere gevaarlijke huisdieren die ik moet kennen?' Vroeg ik verveeld.

'Nee,' zei hij lachend.'Alleen Isaac.' Mijn slaapkamerdeur ging open toen Danny de kamer binnen stormde. 'Cole! Kelly is hier op zoek naar ...' Danny stopte halverwege de zin toen hij ons zag.'O, eh, sorry dat ik stoor, maar ze wacht in de huiskamer.'

'Oké,' antwoordde Cole kalm. Hij staarde me nog steeds aan. Danny liep de kamer uit en sloot de deur. Hij keek me nog een moment aan voordat hij van bed kwam en de lege bakje pakte om weg te gooien.

'Maak je geen zorgen, Jackie. Morgen zal het beter zijn, dat beloof ik. Trouwens, je zou blij moeten zijn over morgen. Het is je eerste dag op onze school.'

'Geweldig,' kreunde ik en viel weer op mijn kussen. Ik was zo verstrikt in de dinerramp dat ik bijna was vergeten dat ik morgenochtend voor het eerst van mijn leven naar een openbare school zou gaan.

'Truste, Jackie, 'zei hij terwijl hij door de kamer liep. 'Welterusten, Cole,' antwoordde ik. Plotseling kwam er een gedachte door mijn hoofd. 'Wacht,' riep ik net toen Cole op het punt stond de deur te sluiten. "Wie is Kelly?

Cole wachtte even voordat ze antwoordde." Oh, ze is mijn vriendin. "
***

Ik zat in de auto met mijn gezin. Mijn vader en moeder zaten voorin en Lucy zat achterin naast me. We deelden een koptelefoon en zongen een vrolijk nummer. Toen het afgelopen was, glimlachte ik en keek uit het raam. Het was een van die heldere, zonnige lentedagen die je lieten weten dat de winter bijna voorbij was. Een kleine groene waas die bijna onzichtbaar de boomtakken omringde toen nieuwe knoppen begonnen te duwen.

My life with the Walter boys// DutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu