'Hey Jackie?' Riep Sammy vanuit de gang, terwijl ze aan mijn deurknop ratelde.
'Waarom is de deur op slot?'Met trillende benen stond ik op van mijn plek op de vloer. Omdat ik niet wilde dat Sammy zag dat ik van streek was, haalde ik diep adem, veegde een verdwaalde traan af en brak mijn knokkels.
'Sorry,' mompelde ik, terwijl ik de deur opendeed, 'ik stond op het punt om me om te kleden. Deze joggingbroek is een beetje jeukend.' Loog ik.
Sammy kwam regelrecht naar binnen en plofte zuchtend op mijn bed neer. 'Maak je geen zorgen. Ik zou mijn excuses moeten aanbieden.' Zei ze toen ze naar het plafond staarde.
"Waarvoor?" En ik hield mijn stem gelijk en probeerde niet al te geïnteresseerd te klinken.
'Omdat je mijn kleine experiment tegenkwam. O god, ik schaam me zo dat je dat zag. Ik hoop dat het je niet voor het leven heeft getekend, schat. Ik denk van wel.' Vertelde Sammy me ze gaapte en rekte zich uit.'Wauw, het is een lange gekke dag geweest.'
"Experiment?" Vroeg ik me af of ik me overdreven verward voelde.
'Euh, ja, ik wilde bewijzen hoe zielig Cole is.' Zei mijn beste vriendin, terwijl ze met haar ogen rolde,terwijl ze het bed voor de computerstoel inruilde en begon rond te draaien.
'Cole trok me naar zijn kamer toen je je ging omkleden. Eerst dacht ik dat hij me probeerde te raken, maar toen smeekte hij me om hem te vertellen hoe je voor hem kunt vallen. Hij vertelde me dat hij hij wordt gek van het kijken naar jou met Alex. Ik geloofde hem niet echt, dus ging ik naar Sammy-modus om met jou te bewijzen dat hij ongelijk had. Het werkte helemaal. "
Het strakke gevoel in mijn hart, dat ik plotseling had gevoeld tegenover mijn beste vriendin, werd losser toen ik haar 'experiment' begon te begrijpen. Sammy-modus was een term die ik had bedacht toen ze haar flirt aan kreeg. Jongens maakten geen schijn van kans. 'Dus je flirtte met Cole om te zien of hij gemakkelijk zou toegeven?' Vroeg ik ondervraagd om er zeker van te zijn dat haar motief in orde was.
'Precies,' zei Sammy, terwijl hij de stoel een beetje sneller naar beneden duwde, 'als hij echt van je hield, zoals hij tegen me zei, dan zou hij niet in de verleiding zijn gekomen.'
"Nou, je bent echt kleine duivel." Zuchtte ik. Eerlijk gezegd kon ik niet helemaal beschrijven hoe ik me voelde. Ik was blij, omdat mijn beste vriend voor me zorgde en de waarheid ontdekte. Opgelucht, want als Cole niet echt van me hield, zou ik me niet rot hoeven te voelen als ik bij Alex was. En schokkend was een klein deel van mijn hart verdrietig. Waarom had hij haar gekust?
Sammy stopte abrupt met draaien en staarde me aan, haar ogen werden langzaam groter. "O mijn God!" Riep ze uit, haar gezicht vulde zich met afschuw.'Je vindt hem leuk, hè?'
"Nee niet echt, het is gewoon ..."
"Holy crap, nu voel ik me de grootste bitch ter wereld!" Zei ze toen ze haar handen in de lucht stak.
"Voel je alsjeblieft niet zo." Vertelde ik Sammy, terwijl ik tegenover haar op mijn bed ging zitten.
Ze keek me beschuldigend aan.'Begrijp je hoe stom je me nu laat voelen? Ik kan niet geloven dat ik het niet besefte. Je bent helemaal verliefd op hem.'
'Ben ik niet!' Klaagde ik toen ik weer op mijn bed viel, zodat ik niet naar haar hoefde te kijken.
'Kijk Jackie, je hoeft niet tegen me te liegen, dus ik voel me niet vreselijk omdat ik zoenen met Cole. Geloof me, het was volkomen vies. Ik tilde mijn hoofd een paar centimeter op, zodat ik haar kon bekijken.'Oké, ik probeer alleen maar te zeggen dat ik me al de slechtste vriend ter wereld voel. Je hoeft niet te doen alsof je hem verplettert om mijn gevoelens te sparen.'
Ik mopperde en sloeg mijn armen over elkaar. Sammy had een manier om me schuldig te laten voelen, zelfs als zij degene was die zich verontschuldigde.'Ik ben eigenlijk niet boos Sammy.' Reageerde ik langzaam, zodat ze het punt zou begrijpen, 'maar ik hou niet van Cole'.
'Jackie,' vroeg Sammy, 'kijk me aan.'
Kreunend, zodat ze wist dat ik geïrriteerd was, draaide ik me op mijn buik en steunde mezelf op mijn ellebogen, terwijl mijn kin tussen mijn handen rustte."Wat?"
'Ik zie het over je hele gezicht.' Toen fronste ze haar wenkbrauwen en sloeg woedend tegen de muur.'Wat maakt me natuurlijk weer zo stom zo stom. Waarom heb ik dit niet eerder gezien?' 'Stop alsjeblieft de zelfstraf op mijn gedrag.'
'Er staat niets op mijn gezicht geschreven.' Zei ik tegen haar.'Als dat zo was, zou een van de jongens me erop hebben gewezen.' Voegde ik sarcastisch toe.
"Lieverd, wat is er met alle ontkenning?" Ik reageerde niet.
'Waarom ben je bij Alex?' Vroeg ze mij.'Ik hou van Alex.' Vertelde ik haar, mijn ogen vernauwden zich in spleten.'Probeer het niet anders te zeggen. Hij is het beste vriendje dat ik kan wensen. Hij is lief en zorgzaam en alles wat Cole niet is.'
'Dus je vindt ze allebei dan leuk?' Ze keek me even aan, haar hoofd schuin naar de zijkant.
"Verdomme," Zei ik, eindelijk de waarheid toegevend.
"Ha! Ik heb gelijk!" Riep Sammy opgewekt uit.
'Dit is niet iets om blij mee te zijn, oké?' Zei ik haar.
'Jackie, er is niets mis mee om twee jongens tegelijk leuk te vinden. Geloof me, het gebeurt altijd met mij.'
'Ik ben niet gefrustreerd, omdat ik van twee verschillende jongens hou.' Reageerde ik fronsend.'Ik ben gekker, omdat ik weet dat Alex perfect is, en ik ben helemaal weg van hem. Maar tegelijkertijd is er een stom deel van mij dat me naar zijn idiote broer trekt. Ik bedoel serieus? Cole is een klootzak. Er is geen enkele reden waarom ik hem leuk zou vinden. '
'Jackie,' zei Sammy met haar wenkbrauwen kronkelend, 'soms is er geen verklaring voor liefde. Het gebeurt gewoon.'
'Laten we dit duidelijk maken. Ik hou niet van hem. Ik ben gewoon verliefd op zijn geweldige sixpack.'
"Yum, sixpacks." Reageerde Sammy.'Wat ga je dan doen aan het dilemma van Walter Boys?'
Ik stapte uit bed, ging recht voor mijn bestevriendin staan en legde een hand op mijn heup."Helemaal niets."
"Oké, oké! Ik snap het. Je neemt genoegen met de tamme, saaie."
"Sammy!" Schreeuwde ik toen ik haar op haar arm sloeg.
'Verdomme, au!' Klaagde ze erover dat ze over de tere plek wreef.'Ik snap het. Niet meer Alex belachelijk make .'
'Blij dat we tot overeenstemming zijn gekomen.' Antwoordde ik, glimlachend lief.
'Je moet een bodyguard worden of zoiets.' Zei Sammy.'Mijn god, ik moet mijn arm laten amputeren.'
'Die was voor,omdat je Cole hebt gezoend.' Zei ik als grapje. Ze trok een wenkbrauw op.
'Shit, vergeet dat ik dat zei. Laten we gewoon een film kijken of zoiets. Ik moet me van mijn gedachten afhouden jongens.'
Sammy rolde met haar ogen.'Wat je ook zegt, bodyguard. Zolang ik geen lichaamsdelen meer verlies.'
***
Gapend duwde ik mijn deur open en deed het licht aan. Alex, Sammy en ik waren net klaar met het kijken naar Mystery Men, een film waar ik niet zo dol op was. Natuurlijk hield Sammy van de humor ervan en begon gretig de vreemde filmcollectie van mijn vriend te doorzoeken. Ze besloten naar Fight Club te kijken en ik zei dat ik naar bed ging. Ik leed op geen enkele manier door een van een van Alex films.
'Wat is dit?' Vroeg ik me af, terwijl ik iets op mijn bed zag. Ik reikte naar beneden en pakte een boeket rozen. Ze waren prachtig met enorme diep gelezen bloembladen. Ik tilde de bloemen op naar mijn neus om te ruiken en het briefje viel eruit en fladderde op mijn dekbed.
Jackie, het spijt me dat ik het verprutst en fouten maak. Het leven kwam niet met instructies.
***
JE LEEST
My life with the Walter boys// Dutch
Teen FictionDe zestienjarige Jackie Howard weet niets van haar nieuwe voogd Katherine Walter wanneer ze van New York naar Colorado verhuist. Jackie is erachter gekomen dat Katherine twaalf jongens heeft en vreest dat het niet gemakkelijk zal zijn om in het Walt...