Ik sloeg mijn wekker af en staarde naar het plafond in plaats van uit bed te klimmen. Gisteravond was geweldig. Na school hielp ik mevrouw Walter met het maken van een chocoladetaart voor Danny, want vandaag was hij jarig. Tegen de tijd dat we klaar waren met glazuur, waren Alex, Cole en Isaac teruggekeerd van het sporten na school.
Alex daagde me uit voor een nieuwe ronde Mario Kart, zodat hij zijn trots terug kon winnen. Toen ik zijn kont vijf keer achter elkaar had geklopt, gooide hij zijn controller verslagen neer en besloot dat het tijd was om iets anders te doen.
We gingen naar de kamer van Alex en hij koos zijn favoriete film uit om te bekijken, Top Secret. Ik had het nog nooit gezien en heb het nog steeds niet gezien. We keken alleen door de openingsscène
Iemand klopte op mijn deur."Kom binnen!" Schreeuwde ik zittend in bed.
'Morning Jackie,' zei Nathan terwijl hij zijn hoofd naar binnen stak.
'Morning Nathan, wat is er?' Vroeg ik.
'Ik kwam je net vertellen dat ik vanmorgen niet ga hardlopen. Als het iemands verjaardag is, maakt mijn moeder altijd bosbessen pannenkoeken voor iedereen en we zien hoe ze hun cadeautjes openen.'
'Open je' s ochtends cadeautjes?' Vroeg ik uit bed springend.
"Ja. Wel, is daar iets mis mee."
'Ik ben nog niet klaar met Danny's cadeau,' zei ik tegen hem terwijl hij naar de badkamer rende om mijn tanden te poetsen.
'Ach, kom gewoon naar beneden als je klaar bent,' zei Nathan en sloot de deur.
Ik haastte me door de kamer om mijn pyjama uit te trekken en mijn boekentas in te pakken voor school. Vervolgens zette ik mijn computer aan en wachtte tot hij wakker werd. Toen het eenmaal was, ging ik naar mijn e-mail en drukte zijn cadeau af.
Er was geen tijd om een kaart te maken en ik had geen cadeauzakje, dus vouwde ik het papier dubbel en liep naar de keuken.
'Goedemorgen Jackie,' begroette mevrouw Walter toen ik binnenkwam.
'Goedemorgen', zei ik glimlachend, 'Gefeliciteerd, Danny.'
'Bedankt Jackie,' zei hij grijnzend.
Bijna iedereen zat al aan de keukentafel, behalve Cole die altijd te laat was. Ik was verrast toen ik Will tegen de balie zag leunen, omdat hij in een appartement in de buurt van de campus woonde en maar eens in het weekend op bezoek kwam.
Alex vertelde me dat hij na zijn semester meer thuis zou zijn om de zomer rond de boerderij te helpen. Naast hem stond een lange rode kop die tegen zijn borst leunde.
Ik ging naast Nathan zitten, terwijl mevrouw Walter een enorm bord dampende pannenkoeken naar de tafel bracht.
"Wie is dat?" Fluisterde ik in zijn oor en keek naar het meisje.
'O, dat is Haley, Will's verloofde. Ze gaat naar school in Texas, dus ze is niet veel in de buurt.'
'O', zei ik knikkend en herinnerde me dat mevrouw Walter me had verteld dat hij bezig was met het vliegtuig naar Colorado.
Toen iedereen tot de rand gevuld was met het heerlijke koken van mevrouw Walters, kreeg Danny een stapel cadeautjes voorgeschoteld. Hij pakte alle dozen uit, die voornamelijk kleding bleken te zijn, behalve de zelfgemaakte kortingsbon voor een gratis natte wil, met dank aan Jack en Jordan.
'Wat is een natte willy?' Vroeg ik, terwijl de meeste jongens lachten om een grap die duidelijk gemist werd.
Jacks lippen krulden zich op tot een kwaadaardige glimlach. 'Ik zal je het laten zien', hij stak zijn vinger in de mond en stak die bliksemsnel in mijn oor.
'Oh mijn god, bah!' Klaagde ik en duwde Jack weg, Jack lachte terwijl mevrouw Walter haar zoon berispte en ik probeerde Jack's spuug uit mijn misbruikte oor te krijgen. weg van mij. Alle jongens waren aan het lachen
"Natte willy," zei Danny grinnikend naar me, "een grap waarbij een met speeksel natte vinger in het oor van een nietsvermoedende persoon wordt gestoken, vaak met een lichte draaiende beweging."
'Dat is walgelijk', mopperde ik, maar haalde mijn cadeau tevoorschijn en gaf het aan hem.
'Jackie, je hoeft dat echte niet te doen,' zei hij glimlachend terwijl hij het opgevouwen vel papier pakte.
'Het maakt niet uit,' zei ik terwijl hij mijn schouders ophaalde terwijl ik hem het papier zag omdraaien.
'Holly fuck!' Zei Danny opgewonden terwijl ze het las."Ben je serieus?"
'Helemaal,' zei ik glimlachend.
"O mijn God!" Zei Danny toen hij uit zijn stoel sprong en me in een verpletterende knuffel trok.
'Heel erg bedankt Jackie. Dit is zo geweldig!''Laat eens zien,' eiste Cole hij trok het papier uit Danny's handen.
'Wauw!' Was alles wat hij zei.
"Wat is het?" Zei Isaac, pakte het weg van Cole.
"Een vliegtuig ticket?" vroeg hij opkijkend.
"Nou niet precies, het is een voucher voor een vliegticket.
Danny zei dat hij naar New York wilde gaan, dus ik heb hem dat en hij kan met mij meegaan als ik deze zomer naar huis ga voor een bezoek", zei ik blij.
Mevrouw Walter hapte verbaasd naar adem. 'Lieve Jackie, dat is teveel geld om uit te geven voor een verjaardagscadeau.'
"Mam!" Schreeuwde Danny en keek naar haar op.
'Het is echt geen probleem', zei ik tegen haar. "Weet je het zeker?" Vroeg ze, ik knikte.
Iedereen staarde me aan."Wat?"
'Ik ben morgen jarig,' zei Isaac.
"Leugenaar." Jack beschuldigde hem en sloeg zijn armen over elkaar. Isaac porde zijn met zijn elleboog, maar grijnsde.
'Ik lieg nooit en je kunt maar beter iets goeds voor me halen. Geen slijmerige spuugvingers in mijn oor, oké?'
'Misschien kunnen we wat bleekmiddel voor je shampoo regelen,' zei Jordan terwijl hij opkeek voor zijn tweelingbroer. 'Ik heb altijd gedacht dat je er als blondine goed uit zou zien.'
'Jongens,' onderbrak Katherine haar en wierp ze allebei een waarschuwende blik toe. Ze lachten allebei gewoon.
"Hey Jackie?" Zei iemand trekkend aan mijn mouw. Ik keek naar beneden en zag Benny naar me staren.
"Ja?" Vroeg ik.
'Kun je voor mijn verjaardag een puppy voor me halen?' Vroeg hij, iedereen lachte.
***
JE LEEST
My life with the Walter boys// Dutch
Novela JuvenilDe zestienjarige Jackie Howard weet niets van haar nieuwe voogd Katherine Walter wanneer ze van New York naar Colorado verhuist. Jackie is erachter gekomen dat Katherine twaalf jongens heeft en vreest dat het niet gemakkelijk zal zijn om in het Walt...