Hoofdstuk 30 Home Sweet Home

1.2K 25 1
                                    

Ik liet mijn handen langs het versleten leer lopen. Het voelde koel en rustgevend aan. Ik haalde diep adem en ademde de geur van sigaretten en zweet in. Mijn lichaam hing naar rechts toen de taxichauffeur een scherpe bocht nam. Ik glimlachte terwijl mijn hart wild klopte. Het voelde goed om weer in New York te zijn, gekke taxichauffeur en zo.

Nadat ik het ziekenhuis had verlaten, ging ik naar het vliegveld en kocht een kaartje voor het volgende vliegtuig naar New York. Terwijl ik wachtte om aan boord te gaan, had ik twijfels. Weggelopen van mijn problemen? Maar toen de eerste klas aan boord werd geroepen, tilde ik mezelf van de stoel op en wandelde het vliegtuig in. Ik wist dat Katherine achter me aan zou komen. Ze moest, ze was mijn wettelijke voogd.

Tijdens de vlucht begon ik me schuldig te voelen omdat Katherine me moest komen halen. De Walter's hadden echt niet het geld om heen en weer te vliegen. Haar terugbetalen voor de kaartjes zou waarschijnlijk het beste zijn.

Maar toen het vliegtuig op JFK landde, smolt al mijn schuldgevoel weg. Ik was thuis. Ik was in New York!

'Sorry voor de verkeersopstopping, we zullen er zo zijn', zei de chauffeur terwijl we wachtten op een bijzonder lang rood licht.

'Het geeft niet, ik denk dat ik maar ga lopen. Houd het wisselgeld,' zei ik en gaf hem een ​​vijftig.

Ik stapte uit de cabine en de drukke straten van de stad op. Het was maar een paar minuten lopen naar mijn straat en ik was opgewonden om door de paar blokken te wandelen en de bezienswaardigheden in me op te nemen die ik al geruime tijd niet had gezien.

Tegen de tijd dat ik Park Avenue op draaide, zong ik praktisch en toen zag ik het appartement. Ik bleef een paar minuten staan ​​staren naar de plek waar ik was opgegroeid en besefte hoeveel ik het had gemist.

Mensen moesten om me heen lopen terwijl ik midden op de stoep stond terwijl stille tranen over mijn gezicht rolden. Ik weet niet hoe lang ik als een standbeeld naar mijn huis stond te staren, maar plotseling rende ik op volle snelheid; Ik moest daar zijn.

Robby, de portier van het appartement, keek me grappig aan toen ik naar binnen stormde. 'Jackie, ben jij dat?'

Maar ik stopte niet om hem te antwoorden. Ik sprong al de trap op. Tegen de tijd dat ik de bovenste verdieping bereikte die mijn familie bewoonde, was ik buiten adem. Ik legde mijn handen op mijn knieën en hapte naar adem. Het zou slimmer zijn geweest om de lift te nemen, maar ik wilde er niet op wachten. Ik wilde niet stoppen met bewegen.

Nadat ik mijn ademhaling onder controle had, stond ik op en keek naar de deur van het appartement. Langzaam naderde ik het en deed de sleutel in het sleutelgat.

Mijn handen begonnen te trillen toen ik de sleutel in het slot omdraaide. Toen het eindelijk open klikte, haalde ik diep adem en duwde de deur open. Het wist niet wat ik verwachtte. Mijn familie om hier te wonen alsof er niets is gebeurd? Nee.

Maar toen ik de lichten aandeed om te zien dat alle meubels bedekt waren met witte lakens, liet ik een snikje horen. Ze herinnerden eraan dat hier niemand woonde, dat mijn familie weg was. Woede stroomde door me heen en ik scheurde door de kamer en scheurde alle lakens eraf.

Vervolgens gleed ik op de grond en begon te huilen. Na een paar minuten huilen en me helemaal alleen voelen, haalde ik mijn telefoon tevoorschijn en drukte op de snelkiesknop.

'Hallo?' Zei ze terwijl ze de telefoon opnam.

"Hey ik ben het", zei ik zacht.

'Jackie? Ik heb al lang niet meer van je gehoord! Ben je in orde?

My life with the Walter boys// DutchWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu