Finaller biterken artık neredeyse mezun olduğum gerçeğini kabullenesim gelmiyordu. Hayatımın bundan sonrası için kafamda birkaç plan olsa da hepsi yarım yamalaktı. Neler olacağını kestiremediğim için korkuyordum sanırım biraz. Yeni bir iş bulmam gerekiyordu, Mert'e Poyraz'ın önerisini açmam gerekiyordu, yazın yapabileceğim bir uğraş aramam gerekiyordu. Yani yine kafamda milyon tane şey dolanmaya devam ediyordu. Özel ders için birkaç yere haber bırakmıştım ama henüz dönen olmamıştı. Bu arada Feryal pastalarımı ve kurabiyelerimi satabileceğimi, bazı kafelerin ev yapımı ürünler almaya hevesli olduğunu söylemişti. Bunun için de haber bıraktığım yerler vardı. Şimdi tek yapmam gereken şey beklemek ve katılmaya pek de istekli olmadığım mezuniyet partisi için çok heyecanlı olan arkadaşlarımla beraber hevesli görünmekti. Onun haricinde yapacağım başka bir şey kalmamıştı. Kendimi ev işlerine vermiştim ve sanırım ev arkadaşlarımı biraz bunaltıyordum.
Feryal iş çıkışı bana geleceğini ve biraz laflayabileceğimizi söylediğinde buna evdekiler daha çok sevindiler çünkü elimde sürekli bir bezle temizlik yapmamdan bıkmışlardı. Feryal mesajını 'İki tane de haberim var.' Diyerek bitirmişti. Sürprizleri sevmiyordum. O gelene kadar ne olabileceği üzerine kafa yorarak kendime yeni bir iş edinmiş oldum.
Feryal inanılmaz derecede neşeli girmişti içeri. Bardaklarımıza soğuk bir şeyler doldurup bahçeye geçtik.
"Anlat bakalım neymiş haberler?" diye sordum hemen. Daha fazla bekleyecek sabrım kalmamıştı.
Feryal oturduğu koltuğa yayıldı. Yüzünde hala o tatlı gülümseme vardı.
"Bizim kafe... Senden her gün cheesecake ve kurabiye alacak. Bugün konuştum patronla. Yaz menüsünde olmasını istiyorlarmış ve ev yapımı olması da onlar için önemliymiş. Hemen seni söyledim. Mantıklı geldi. Sonuçta yazın seni çalıştıramayacaklar ve kafeden tamamen kopmanı da istemiyorlar."
Sevinmiştim. Az da olsa harçlık çıkartırdım bu yolla. Hem de kendimi oyalamış olurdum.
"Çok güzel bir haber bu. Yazın herkes gidince kafayı yerdim yoksa burada sıkıntıdan. Belki bu sayede başka yerler de benden tatlı isterler. Yaz boyu kendimi bir şeyler meşgul etmiş olurum. Evde temizlik yapmaya devam edersem Poyraz beni evden atacağını söyledi az önce."
Gülüştük.
"Gelecek ay başından itibaren almaya başlayacaklar. Sen detayları konuşursun zaten. Nasıl bir şeyler istediklerini sana anlatacaklarmış. Elbette fiyatı da seninle görüşürler."
Sevdiğim şeyi yaparak para kazanma fikri beni daha da mutlu ediyordu şimdi. Üreterek kazanmak fikri beni her zaman daha çok çekmişti zaten. Derin bir nefes aldım.
"Peki diğer haber?"
Feryal az önce konuşmaya ne kadar istekliyse şimdi o kadar çekingen görünüyordu. Kaçamak bakışlar atarak beni süzdü.
"Bu yaz ailemin yanında fazla kalmayacağım. Yaz okuluna giderim diye düşündüm. O nedenle çabuk döneceğim. Hem sen de burada yalnız kalmamış olursun bu sayede."
Sevinmiştim elbette ama neden bunu ayrı bir haber olarak verdiğini anlamamıştım.
"Bugün hep güzel haberler vereceksin demek bana. Beraber uzun uzun vakit geçiririz o zaman da... Senin söylemek istediğin başka bir şey var sanırım suratına bakılırsa?"
Feryal cevap vermedi. Renkten renge giriyordu şimdi.
"Evet, aslında var. Nasıl bir tepki vereceğini bilmiyorum sadece?"
Arkadaşım kendini cesur hissetsin ve ağzındaki baklayı çıkarsın diye bir süre susup gülümsedim. Ama Feryal yakın zamanda konuşacak gibi durmuyordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Melek Rüzgarı
Teen FictionKül kedisi olmak bana göre değil. Ben hayatımı değiştirmek için hiç tanımadığım, üzerimde güzel kıyafetler olmadan beni tanıyamayan bir salağa aşık olduğumu sanıp onunla evlenmem. Adam prens olsa bile. Bu güçlü bir kadının yeniden doğuş hikayesi. Ye...