Behind The Scenes🎬

1.4K 49 6
                                    


Kelihatan para pelakon sedang menunggu giliran untuk membuat rakaman sambil menghafal skrip..
Author pun tengah sibuk mahu menguruskan para pelakon yang tidak mendengar cakap.*buat sakit hati*keluh author yang penat ii belaka.

SESI TEMUBUAL

Wartawan/Author *kenapa author ada dua kerja?*:Hello,semua perlakon yang terbaik pada masa kini...

Uhuk!!uhuk!!*menyampah betul aku dengan author eh kejap wartawan..tak ingat..ken...

Wartawan/Author:Kau jangan menyampuk..sebelum kau aku keluarkan daripada cerita ni..biar orang lain yang pegang watak hero..*padan muka..mahu lagi nak kacau author*

Richard:Ok ii*haish..kalau tak kenangkan kau tu author memang tak nak aku malukan diri meminta maaf ..lebih ii depan si bidadari hati*Maafkan saya author yang comel seperti kucing.

Wartawan/Author:*Budak ni..takde benda lain ke nak disamakan*Ok ii...jadi macam mana perasaan kamu berdua apabila terpilih menjadi pelakon utama dalam cerita King Of Ice and Miss Cinderella??

Agnese:*Akhirnya..ada juga peluang aku bersuara yee..takde lah aku asyik jadi tunggul disini*(kesian ada juga yang terasa)Perasaan apabila saya terpilih menjadi pelakon utama dalam cerita ini..saya sangat gembira,terharu,tersedih,tergelak dan semua TER-lah..

Richard:Aku ingatkan kau..nak buat karangan tadi..hingin je aku aku kembali ke tempat duduk dan tidur..

Agnese:Kau jangan memekak boleh tak?Kau me-..

Wartawan/Author:Hey ...sudahlah tu ..Agnese pergi duduk ke tempat duduk awak semula..

Agnese:Huh!!Apa cepatnye.. (sambil kakinya dihentak lalu ke tempat duduknya)

Richard menjelirkan lidahnya sambil tersenyum sinis (aie..pelik bukan dia suka agnese ke*wartawan bercakap dalam hati*)

Wartawan/Author:Uknown come here *acah ii orang omputeh jap*and sit here beside Richard.

Richard lalu memandang wartawan aka author dengan pelik dengan matanya membulat..*ada nama orang dengan unknown ke??siapa ibu bapa mereka ni?*

Unknown:Hi author..How are you?I hop..

Richard:Kau wartawan ke atau budak mentah ni?(sambil menuding jarinya ke muka wartawan)

Unknown:Kau ni dah kenapa?Masa berlakon takde pula kau buat perangai macam ni..membeku je..kalah Elsa dalam Cerita Frozen.Tapi kalau tak berlakon..kau jadi macam..

Richard:Macam apa??

Unknown:Macam monyet!!!

Wartawan aka author pun mula berasa pening melihat Unknown mula berkejaran di sekitar author sambil menggunakan author sebagai penghalang..*haish apalah nasib*kata hati wartawan..

Kerana sesi temubual sudah mula terganggu,jadi terpaksa lah ditangguhkan.

King Of Ice And Miss CinderellaWhere stories live. Discover now