Chapter 39

304 19 0
                                    


    "Kau siapa!!"kata Richard sambil melindungi kawan-kawannya dengan tangannya didepakan di hadapan kawannya.

       "Aku ialah Dewa Angin!!"

       "Huh!!Apa!!"

      Lionell atau Dewa Angin itu hanya memandang  pelik ke arah mereka. Tak pernah tengok dewa ke??

       "Kenapa??Terkejut??"

        "Nak menipu agak-agaklah"kata Aryaan sambil menunjukkan muka seriusnya..

         "Betul..sekarang ni ..bukan masa nak bermain..takkan lah dewa muda dan hensem macam kau ni..agak-agaklah.."

          Aryaan yang mendengar kata-kata Lydia lalu memalingkan muka ke arah Lydia dengan riak yang sukar digambarkan..

          "Kau biar betul Lydia..muka dia macam muka Liam tu kau cakap hensem..aku rasa aku lagi hensem"

         "Pftt..kau perasan ni..aku rasa hensem lagi kucing peliharaan aku"

          "Sejak bila kau bela kucing ni Hunter??"

           "Sejak aku di dalam rahim mak aku lagi.."

*"I totally can't handle this!!"*kata Richard di dalam hati..

      "Kau nak buat lawak ke Hunter..tak pernah-pernah aku tengok kau macam ni?Deman ke atau.."

        "Apa??"

        "Ke kau dah kena cium dengan Harlene tadi??"

        "Hantu kau"

      Dan mulalah sesi mengejar antara Hunter,Liam dan Aryaan..Sebelum mereka bertiga dihentikan dengan....

       Pusingan angin yang kuat berpusar di sekeliling mereka bertiga..

       "Woi,apa ni??"

        "Hentikanlah!!"

    Mendengar kata-kata mereka..Lionell pun menguatkan lagi pusaran angin itu sehinggakan yang di luar pusaran terasa dengan sentuhan angin itu.

       "Sudahlah tu..kesian mereka.."kata Keeya yang sudah lama mendiamkan diri daripada tadi.

        "Hentikan angin kau tu"

     Mendengar suara Richard yang serius semacam..Lionell pun lalu memberhentikan pusaran angin itu.

     "Solezronzo"

    Serentak dengan mantera itu..pusaran angin itu pun berhenti.

      "Gila dewa ni..ada ke  suruh kita bertiga dilanda angin tu..dahlah kuat..macam nak tercabut jantung aku tadi"

      Dan mereka bertiga pun membebel dengan melepaskan geram.

         "Sudah-sudahlah tu..jangan nak membebel..sebab memang salah kamu bertiga pun tadi"kata Richard dengan serius dan muka beku yang dipamerkan.

       Lionell yang mendengar kata-kata Richard hanya menayangkan muka yang sukar difahami.

        "Jadi..aku nak tanya kau sesuatu ni??"

         "Apa dia??"

         "Apa maksud kau dengan  The King Of Light??"

          "Kau belum tahu apa-apa lagi??"

         "Semua orang  cuba menyembunyikan sesuatu daripada  aku..jadi aku memang tak tahu apa-apa"

        Mereka yang melihat Richard dan Lionell sedang berbual terasa meremang bulu roma..mana tak..aura seram sedang mengelilingi raja beku dan dewa angin itu..

         "Kenapa aku rasa seram betul arr??"

         "Entah"

    Dan mereka pun mula mengambil perhatian mendengar perbualan dua orang di hadapan mereka.

          "Kalau macam itu..biar aku ceritakan..tak adil kalau  Protector of Dragon Heroes  sahaja sudah tahu.."

           "Protector of Dragon Heroes itu siapa pula??"

            "Kau akan tahu siapa dia..selepas aku ceritakan benda ni"kata Lionell dengan riak serius.

              Dan dia pun mula menceritakan bagaimana Ryder yang menjelma naga untuk bertemu dengan Richard untuk menyerahkan kuasa cahaya sehinggakan dia nyawanya hampir diambil oleh Dewa Kematian.Dan dia juga menceritakan bahawa Carl jelmaan serigala yang menyuruh menjaga Richard dan Dewi Flora yang pergi menjaga Agnese di dunianya.

          "Jadi macam itulah ceritanya..dan untuk tahu sepenuhnya..tunggu bila  kau tiba di Hutan Wonderland "kata Lionell yang tidak menceritakan tentang mengapa sebab kuasa itu diberi dan biarlah orang yang sepatutnya menceritakan itu kepada Richard walaupun Agnese sudah tahu.

         "Jadi..Agnese merupakan Protector of Dragon Heroes??"

         "Ya dan dia juga yang memang sudah ditakdirkan  bersama kau daripada  penyerahan kuasa masa umur kau 10 tahun."

       Mendengar kata Lionell..Richard pun mengingatkan kata-kata naga atau jelmaan daripada Ryder yang memberitahu dirinya bahawa nyawanya dengan Agnese adalah satu..setiap kesakitan boleh dirasai  oleh mereka berdua bersama.

      "Aku tahu benda itu..tapi aku tak tahu siapa gadis itu..tapi ku tak sangka pula gadis itu adalah tunang aku sendiri"

      "Kau marah??"

      "Tak..buat apa aku nak marah..aku lagi suka..jadi aku tak perlu  ada dua gadis disamping aku"

       "Betul..baguslah macam itu..tapi kau cintakan tunangkau merangkap  nyawa kedua kau??"

         "Aku bukan setakat cinta..tapi aku betul-betul cintakan dia..aku sudah angap dia nyawa aku..sebab itu aku betul-betul risau dia hilang ni..aku tak tahu dia pergi mana..dan aku..."

          Tiba-tiba..satu suara mencelah ...

        "Kau tak perlu risau gadis kau ada bersama dengan aku..jangan risau dia selamat"

           Kelihatan seekor serigala mendekati mereka dan..

           "Hercitonez lozenes"

    Serentak dengan mantera itu..muncul  seorang lelaki kacak bermata biru.

        "Carl...kau rupanya..apa kau buat dekat sini"

        "Aku dah agak..kamu semua dekat sini dengan dewa angin..tapi untuk pertanyaan kau tu..sebenarnya aku cari mereka"

        "Buat apa kau cari mereka??"

        "Sebab Protector of Dragon Heroes ada dengan aku atau lebih tepat lagi tunang kepada The King of Light"

          "Jadi kau tahu mana gadis aku??"tanya Richard sambil menahan cemburu di dalam dirinya.Dah kenapa dengan kau??

           "Tahu..kalau kau nak tahu..ikut aku..biar aku tunjukkan jalan"

       Dan mereka pun mengikuti langkah Carl daripada belakang.Richard yang masih menenangkan diri hanya mampu menahan di dalam hati.Dia cemburu..












Done


#Richard cemburu kawan-kawan..macam mana itu??🤣😂🤣




#TBC❤️

King Of Ice And Miss CinderellaWhere stories live. Discover now