Chapter 72

179 13 0
                                    


"Kau rasa kan..apa hukuman yang diberi oleh Tuanku yee??"kata seorang jejaka berpakaian serba merah yang disertakan benang emas.

"Tak tahu..mungkin dipenjara seumur hidup..mungkin"kata Lydia menjawab Aryaan.

"Takkan lah abang kau sekejam tu"

"Tapi..boleh jadi juga..kalau perkara tu berlaku"kata Harlene dengan menyokong kata-kata Keeya.

"Tiada..Tuanku sejahat tu"kata Hunter yang baru masuk ke dalam perpustakaan Istana serta diikuti dengan Liam di belakang.

"Tuanku..cuma bagi tugas kepada Lionell..tak payah risau,dia tak mati punya.."

"Kalau dia mati..belum tentu Raja Neraka nak terima dia..belum daftar dah kena campak"celah Ken yang baru masuk dengan sekaligus memotong kata-kata Liam.

"Kau biar betul..kau pernah jumpa ke??"Tanya Keeya dengan nada polos..

Dan tiba-tiba satu ketukan hinggap di kepala Keeya..

"Kau nak mati??"Tanya Liam sambil matanya memandang ke arah Harlene yang mengosok tangannya yang mengetuk kepala Keeya sebentar tadi.

*"Apasal kepala Keeya ni keras semacam..buat daripada batu atau buatan daripada tanah??"*kata Harlene dalam hati dan tanpa dia perasan Aryaan dan Ken mendengar kata hatinya.

Apalagi menyimpan gelak di dalam hatilah mereka dua..

Dan author pun fikir..apa kaitan batu dan tanah huh??

Stranger:I don't know..saya kan ikan...

(*_*)(*_*)(*_*)

Keeya yang mendengar pertanyaan Liam itu lalu memandang tajam ke arah Liam..

"Kau ni dah kenapa..tanya soalan macam tu??

"Yang kau tanya soalan pelik dah tu kenapa??"

"Apa yang pelik..betullah soalan saya tu..dia cakap macam tu..macam pernah jumpa dengan Raja Neraka..Tu yang aku tanya.."kata Keeya yang ingin menegakkan benang yang sudah basah.

"Sah kau hari ini tak betul sis.."kata Lydia dan Harlene serentak..

Keeya hanya memandang kakinya...

Malu..haha..

¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯¯\_( ͡° ͜ʖ ͡°)_/¯

Aryaan yang ada perkara yang ingin disampaikan lalu bersuara dengan serius.

"Jadi..semua kita ada disini kan..yang tiada kecuali Tuanku dan Agnese.."

Dan mereka semua pun menggangukkan kepala..

"Kalau macam tu takpe..sebab aku dah beritahu Tuanku..dan Tuanku akan beritahu Agnese nanti"

"Kau nak cakap apa..tak payah belit-belit kan...dah macam ular kena pukul je lagaknya.."kata Hunter dan tanpa dirinya sedar..satu pandangan berbisa ke arahnya.

"Hey..kau cakap apa tadi??" Tanya Ken dengan senyuman sinis dan ngeri.

Hunter pun tersedar yang dia tersalah cakap.

"Maaf tidak disengajakan..tidak ingat pula aku..kau ular jadian"

"Dasar manusia!!"

Aryaan yang melihat keadaan itu lalu mengetuk meja..

"Sudah.sudah!!!Aku panggil kamu semua kesini sebab...."

Dan Aryaan pun memberitahu mereka...






Done

#TBC❤️


King Of Ice And Miss CinderellaWhere stories live. Discover now