Chapter 68

201 15 1
                                    


  

   Kelihatan seorang jejaka berseragam seperti tentera istana .. berpakaian berwarna biru tua ditambahkan lagi dengan warna merah di sekitar warna bajunya itu. Menandakan dirinya sebagai ketua tentera.

    Sedang dirinya melihat anak-anak buahnya yang sedang berlatih pedang dan sebagainya..

      Tiba-tiba...

   "Jadi,macam mana dengan mereka semua???Semua dah bersedia untuk "bermandi darah"??"

   Richard melihat tentera Valtoria sedang berlatih dengan bersungguh-sungguh dan bersemangat sebelum memandang ke arah Hunter.

   "Boleh dikatakan 95%..persiapan sudah selesai"

     "Kalau macam itu.. peperangan kali ini..aku letakkan semua kepercayaan kepada kau..dan ingin bantuan..Aryaan ada..Liam mungkin sibuk"

      Seusai sahaja berkata begitu,Richard menepuk bahu Hunter dan beredar.

    Pft-HAHAHAHA..dia main tinggal macam tu je🐵

      Hunter hanya mendiamkan diri sebelum dirinya meneruskan latihan.

••••••••••••••••

   Richard melangkah masuk ke dalam bilik kerjanya.Dan kelihatan Aryaan dan Ken sedang berbual .

    Serta diikuti dengan tiga orang gadis lagi.

    Mendengar derapan langkah si raja beku..mereka lalu mendiamkan diri dan memandang ke arah Richard.

     Richard yang melihat keadaan itu hanya membiarkan sahaja.

     "Kau betul nak ikut peperangan ni??"

     Kata Richard seusai sahaja dia duduk di kerusinya dengan matanya terarah ke arah Ken yang duduk di sebelah dengan Agnese..

    *"Sesuka hati dia je..duduk sebelah tunang orang dah kenapa??"*kata hati Richard tanpa boleh dibaca oleh Aryaan atau Ken..

    Dia kan The King Of Light!!..haha..poyo😂

    Ken yang mendengar pertanyaan Richard segera memandang ke arahnya.

     "Aku takkan sia-sia kan peluang ni..Dan aku juga ingin..tangan aku sendiri yang bunuh raja vampire itu"katanya dengan sedikit nada tegas.

    "Tapi kau tak takut kalau dia apa-apa kan kau..macam mana kalau dia mati, kau pun mati..jadi,siapa yang menjadi Raja Rainbow Kingdom??"tanya Agnese dengan matanya masih terarah ke botol plastik yang kosong di hadapannya..

     Dah kenapa??(☉。☉)!

   Alah...mereka berempat main baling botol plastik..siapa kepunyaan botol plastik dia berdiri selepas dilambung..dia menanglah!!

      "Aku tak kesah pasal benda tu..kalau benda itu akan terjadi..sebab aku dah ada calon untuk pegang takhta itu...yang penting aku dah balas dendam"balas Ken sambil matanya memandang ke arah empat gadis yang sedang melambung botol plastik masing-masing.

     Siapalah pemenangnya kan??

  
    Richard dan Aryaan masing-masing memandang ke arah botol plastik kepunyaan buah hati masing-masing..

    *"Menang!Menang!!"*kata hati mereka berdua..

      Pft-macam budak-budak..haha..

    
    Dan sedang botol plastik tersebut sedang melayang ke udara..dengan cara "slow motion".. tiba-tiba..

     Pintu diketuk dan dibuka oleh gerangan yang mengetuk pintu tersebut..

    "Hai"

   Manusia yang di dalam bilik kerja tersebut berpandangan antara satu sama lain..

     *"Agak tiberr"*kata mereka semua di dalam hati.

    Liam yang melihat keadaan itu lalu bertanya..

    "Kenapa??"

   
    Uhuk!!uhukk

   Richard batuk seketika sebelum..

    "Apa maklumat yang kau dapat??"

    Liam yang mendengar pertanyaan Richard itu..menghela nafas dengan berat..

    *"Nak beritahu mereka..pasti mereka tak percaya..tak beritahu nanti..mereka tak tahu pula ada pengkhianat"*Liam berkata di dalam hati.

     Aryaan dan Ken yang mendengar suara hati Liam mengerutkan kening.

    *"Pengkhianat??"*

   Richard memandang ke arah Liam dengan pandangan yang tajam..

    "Maklumat apa yang kau dapat??"tanyanya lagi setelah melihat Liam yang kelihatannya teragak-agak.

    "Err.. sebenarnya..salah seorang daripada yang kita tak sangka dan kita kenal..telah mengkhianati kita semua"katanya tanpa hembusan nafas..

  Macam rap!!OMG..

    "Siapa??tanya mereka semua..

     "Err..Dia ...."

    
      "Siapa??"

 
   Kalau dia yang bercakap dengan aku macam itu..silap hari bulan...kes manusia dibunuh dengan kejam keluar..haha..

    "Lionell..Dewa Angin"

     "Apa!!!





Done

#TBC ❤️

King Of Ice And Miss CinderellaWhere stories live. Discover now