Chapter 22

464 35 0
                                    


   Kelihatan pandangan Richard melihat sekitar  mencari gadis itu.Aryaan yang perasan dengan gelagat Richard lalu menyiku tangannya.

     "Apa"tanya Richard dengan keningnya sebelah diangkat.

     "Jangan malukan kita tuanku,sabar"

     Namun Aryaan hanya mendapat jelingan yang tajam daripada Richard.

   Aryaan yang mendengar itu hanya mengangkat bahunya.

     "Bagaimana perjalanan tuanku ke mari??"tanya Kiara setelah lama dia mendiamkan diri.

       "Baik sahaja,mana gadis tersebut"jawab Aryaan mewakili Richard yang seperti tidak mendengar pertanyaan tersebut.

      "Hmm..dia dekat dapur"jawab Kiara sambil kedua tangannya disatukan.

     *"Haish..cepatlah korang berdua dekat dapur tu..Kakak nak pengsan ni,mana pernah kakak bercakap dengan tuanku depan-depan.Dahlah aku yang disuruh menyambut ketibaan tuanku tadi"*kata hati Kiara.

     Richard yang memikirkan, bagaimana dia tahu tempat tinggal gadis tersebut..lagak seperti sedang berfikir benda penting.

[FLASHBACK]

   "Tuanku saya dah tahu di mana tempat tinggal gadis itu"

     "Jadi,betul lah dia tinggal bersama dengan kawan Lydia,si Keeya itu??"

    "Bagus..tak sia-sia aku upah kau sebagai penyiasat upahan aku"

      "Tiada hal lah..tuanku..selagi saya bernyawa..selagi itu saya sedia berkhidmat untuk tuanku"

      Richard hanya mengganguk kepala lalu berkata..

       "Aku pegang kata-kata kau"

      "Jangan risau tuanku..saya setia orangnya"kata Liam sambil tersenyum ikhlas.


[END FLASHBACK]

   Aryaan yang melihat Richard sedang mengelamun lalu menepuk bahunya.Richard rasa dirinya ditepuk lalu tersedar dari lamunanya.

     "Apahal dengan kau ni?"

      "Pandang depan..gadis itu dah dihadapan tuanku lah!!"

     Dengan kata-kata Aryaan itu...Richard lalu memandang ke hadapan dan..

    Gadis itu,gadis yang sama dilanggarnya tempoh hari.

   Melihat gadis yang sememangnya membuatkan dirinya hilang arah masa itu...rupanya orang yang sama..Tanpa dirinya sedar,dia tersenyum manis ke arah Agnese..

      Aryaan dan yang lain memandang Richard yang sedang tersenyum manis itu semakin menyeramkan.Seram!!

       Agnese yang melihat Richard memandang ke arahnya dengan tersenyum..secara automatik jantungnya berdegup kencang.

      "Tuu..anku"

       "Agnese Hayden"

       "Macam mana tuanku tahu nama hamba..."

      "Jangan panggil aku tuanku, panggil aku Richard..nak panggil dear pun tak apa..aku lagi suka"

       Dan tiba-tiba..

    Pft!!

    Air tersembur daripada mulut Aryaan..

*"I can't understand this world anymore.I just can't"* ujar Aryaan di dalam hati.

      Agnese apalagi merahlah muka dia.Richard yang melihat muka Agnese kemerahan hanya tersenyum manis.

      "Comel"kata hati Richard sambil senyumannya makin lebar..










#Siapa kawan dia ada perangai macam Aryaan ni??Best kan.."masuk air"🤣😭


Done

#TBC❤️

King Of Ice And Miss CinderellaWhere stories live. Discover now