Chapter 25

452 29 2
                                    


    "Abang nak buat apa sekarang ni??"

   "Buat apa??"

   "Yalah,abang kan dah jumpa gadis yang memang abang nak cari selama ini"

   "Macam mana kau tahu"

   "Aryaan yang beritahu"

   Richard yang mendengar nama itu hanya menahan marah di dalam hati.

   *"Aku dah cakap jangan beritahu orang lain..yang kau beritahu Lydia ni dah kenapa??"*kata hati Richard sambil menahan marah.

    "Kalau ikut perancangan awal abang..abang nak kahwin dengan Kak Agnese"

   Tiba-tiba...

   Prak!!

    Gelas yang dipegang oleh bonda mereka berdua jatuh dan mencium lantai sehingga berkecai.

      Hampir-hampir terduduk bonda mereka berdua.

   "Bonda!!"kata dua adik beradik itu dengan serentak lalu memapah bonda mereka berdua ke arah kerusi.

    "Apa anakanda cakap tadi??"Tanya bonda ke arah Richard.

     "Yang mana satu??"

   "Ayat yang paling terakhir tadi??"

   Mendengar pertanyaan bondanya itu,Richard cuba mengingatkan perbualan dia dengan Lydia sebentar tadi..

"Apa aku cakap tadi yeee??"tanyanya di dalam hati.

  Setelah dia berfikir sejenak...baru dia tahu mana satu yang bondanya maksudkan..

   "Anakanda nak kahwin dengan Agnese"

   "Biar betul anakanda ni,anakanda tak tipu kan??"

   "Tak..anakanda tak tipu.Anakanda memang nak kahwin dengan dia dalam masa terdekat ni"

   "Biar betul anakanda ni??Kenapa tergesa-gesa sangat ni??Dan jangan cakap yang anakanda dah buat benda yang tak sepatutnya dekat anak dara orang??"

   "Jangan fikir benda negatif..takkan anakanda nak buat benda tak senonoh dekat orang..Mom know what kind of person I am, right?"

   "Bonda tahu..tapi kenapa tergesa-gesa,ada benda yang bonda tak tahu ke??"

   "Benda baik buat apa nak lambatkan..Lebih lagi anakanda dah mula cintakan dia"kata Richard sambil beriak kosong.

   *"Jujur dirinya cakap yang dia mula cintakan Agnese sejak mereka bertemu dekat kota pada hari itu dan rasa cinta itu makin bercambah setelah dia tahu gadis itu sama dengan orang yang dicarinya itu "*

     Lydia dan bondanya jelas riak terkejut dipaparkan di mukanya.Eh??

   "Agnese dah tahu yang anakanda nak kahwin dengan dia??"

   "Dah..tapi itulah dia macam tak bersetuju dengan perkahwinan..tapi anakanda tak kisah sebab dia memang takde pilihan lain..tak nak pun dia cakap,anakanda akan paksa dia terima anakanda sebagai suami dia!!"kata Richard dengan menayangkan muka tanpa riak sambil melangkah pergi meninggalkan bonda dan adiknya.

    "Tu memang abang adik ke?"

     "Tak tahulah bonda"

King Of Ice And Miss CinderellaWhere stories live. Discover now