Libasan pedang kedengaran di dalam bilik latihan.Segala perlengkapan untuk latihan atau persediaan sebelum menghadapi peperangan.
Dan disitu juga,The Dragon Heroes akan berlatih serta menyiapkan diri daripada segi fizikal dan mentalnya.
Richard yang risau akan keselamatan tunangnya menyuruh Agnese untuk berlatih dengan di bawah prngawasannya sendiri.
Nak suruh orang lain, kebanyakannya lelaki yang handal dalam segi pertarungan dan lawanan.
Bukan nak cakap perempuan tidak berkemampuan dalam urusan peperangan tapi kalau dibandingkan dengan lelaki,kudrat lelaki lebih kuat daripada perempuan.
Disebabkan itu juga,Richard sendiri yang akan melatih Agnese dan dalam masa yang sama dia boleh meningkatkan kemampuan dirinya serta...
Dia juga tidak ingin orang lain dekat dengan gadis miliknya...
Dan auhor fikir..dia sebenarnya.......
Cemburu!!!!😂😂
••••••••••••••
Selesai sahaja mereka berdua berlatih..
Mereka lalu berehat di bangku yang berdekatan dengan mereka berdua.
"Letihnya..tak pernah Agnese,seletih ini.."kata Agnese sambil menyandarkan kepalanya ke bahu Richard yang sedang meminum air.
"Kalau tak berlatih macam mana nak lawan musuh.. silap hari bulan kau yang melayang"
"Takde ayat yang sentap lagi ke??"
"Ada..kalau Agnese nak..Aku boleh bagi.."kata Richard sambil tangannya mengusap rambut Agnese yang lembut.
"Tapikan..saya baguskan tadi??"
"Biasa je aku tengok"
"Serius lah..takde ayat yang mampu menyedapkan hati ke??"
Richard yang mendengar pertanyaan Agnese hanya mengangkat kedua-dua bahunya...
Biasalah..raja beku..mana ada nak dengar ayat sopan santun keluar daripada mulutnya.Kan??
Agnese yang senang dengan usapan Richard di kepalanya..tertidur tanpa disedari olehnya sendiri..
"Kau tahu tak..kalau dulu..aku tak pernah takut untuk berperang..yang difikir hanya menang dan menang..tapi sekarang aku takut untuk untuk hadapi peperangan yang semakin dekat sekarang ni..nak tahu kenapa..sebab..."
Richard yang melihat Agnese tidak memberikan reaksi di bahunya lalu memandang Agnese...
"Kau dengar tak apa..aku cakap.."kata Richard sebelum menggelengkan kepalanya...
"Tidur rupanya..dan semestinya aku memang cakap sorang-sorang daripada tadi.."
Richard lalu menundukkan kepalanya dan mencium dahi Agnese dengan kasih sayang dan cinta yang sukar dilafazkan dengan kata-kata.
"Nak tahu tak.. Kenapa aku takut..aku takut sebab...aku takkan lihat kau lagi dan tidak mampu menjadikan dirimu milikku lagi.Aku cintakan kau..my queen.."akhirnya dengan satu genggaman yang kuat di tangan Agnese.
••••••••••••
"Kau betul-betul nak pergi sorang-sorang ke??"
YOU ARE READING
King Of Ice And Miss Cinderella
Fantasy" Richard Sanchez Javiero" atau Raja dari Kerajaan Valtoria.Dikenali dengan sikapnya yang pemurah dan sikap yang sering mengambil berat tentang rakyatnya.Berwajah tampan dan perwatakannya dingin menambah lagi ketertarikkan dirinya. "Agnese Hayden "g...