Kelihatan dua jejaka hanya duduk dan memerhati yang lain bersuka-ria.Memerhati sekeliling dengan teliti dan tekun."Tuanku..bila-bila masa sahaja..Bulan Gerhana akan berlaku"kata Liam dengan matanya tidak lepas memandang sekeliling.
Richard yang mendengar kata-kata Liam..hanya menghela nafas dan memandang orang-orang vampire yang sedang bersuka-ria..
Ada yang menari,
Ada yang sedang duduk makan dan minum,
Ada juga yang meluangkan masa bersama pasangan..
"Jangan risau..Aku pasti kita akan berjaya..walaupun kita tidak ramai ...tapi semangat kawan kita..yang kuat.."kata Richard dengan semangat dengan senyuman yang manis dan ikhlas..
Liam yang mendengar kata-kata Richard itu terkejut..bukan terkejut kerana nadanya..masalahnya dia terkejut dengan senyuman yang terserlah di bibir raja beku itu..
What!!!..by the way..How are you??
Smile: I'm fine..Thank you..
Richard yang melihat Liam menatap wajahnya lalu menampar jejaka itu..
Pap!!
"Aduh..apa ni Tuanku??"kata Liam sambil menggosokkan pipinya yang ditampar oleh Richard sebentar tadi..
"Yang kau pandang aku semacam nak telan..dah kenapa??Bukan salah aku.."kata Richard sambil matanya terarah ke arah satu meja disitu.
Kelihatan mereka sedang minum air yang berwarna merah dan itu diyakini ialah darah...Dan itu juga mereka berdua tidak menjamah apa-apa makanan dan minuman..
Mereka manusia bukan vampire..minum darah..ewww...
Tak pasal-pasal..mereka berdua jadi vampire..Dan dapat jodoh disini...eh..tiberr..
Author:Agnese kau nak letakkan mana??
Richard:Aku letak di dalam sangkar cintaku dan akan aku kunci dengan kunci kasih sayangku...
Author &Para pelakon:What!!!*memandang Richard dengan riak terkejut*
Agnese:*Pengsan sambil tersenyum*..
Hahahaha....
Liam yang mendengar soalan itu hanya tersenyum dan menggarukan lehernya...
"Takde apa-apa"kata Liam lalu melihat ke luar Istana...
Dia sendiri pun terkejut..saat melihat sebuah istana yang gah disini..Di puak vampire ini..Ingatkan miskin..tapi kurasa dia yang paling Kaya..
Ada dua Istana,
Raja pula tu..Raja Rainbow Kingdom,Raja Puak Vampire...
Dan apa kes pula..nak bekerjasama dengan Kerajaan Kegelapan..hiks..manusia..eh..bukan..Vampire..gila harta dan kuasa..macam itulah..tamak..
°°°°°°°°°°°°°°
Achoo!!Achoo!!!
Steward terbersin berberapa kali disaat dirinya ingin menerkam seorang gadis di hutan..
*"Siapa yang menyebut nama beta disaat beta sedang bersantap??Nahas kau..kalau beta dapat tahu siapa kau.."*kata hatinya..
Matanya bercahaya merah dan kehitaman..gigi taringnya yang tajam dan panjang terserlah..
Perlahan-lahan kepalanya mendekati leher gadis yang sudah dipengsankan itu...dan dirinya tunduk sehingga giginya dapat mendekati leher itu..
Dan perlahan-lahan giginya menunduk ke dalam isi gadis itu..Dan..
Demi sedikit-sedikit darah gadis itu disedut ...sebelum dirinya menghisap dengan rakus... sehingga kehabisan darah gadis itu....
Seusai sahaja dia menghilangkan "dahaga"...tiba-tiba...
Langit yang mulanya tadi dipenuhi bintang..Bulan yang berwarna putih kekuningan.. perlahan-lahan berubah ke warna Oren...
"Akhirnya..."
°°°°°°°°°°°°°
"Bulan Gerhana sedang berlaku.."
"Harap-harap Tuanku dan yang lain..selamat.."kata mereka sambil melihat Dewi Flora sedang membaca mantera untuk membuka portal..
Mereka sedang menunggu portal..untuk menuju ke puak vampire dengan segera...
"Amodose lyrolla"
Dan portal pun terbuka...
"Semua dah sedia??"Tanya Aryaan kepada semua...
"Dah!!!"kata yang lain dengan serentak dan bersemangat...
Dan mereka pun melangkah masuk ke dalam dan sedang bersedia untuk melawan sebarangan kemungkinan...
"Ayuh!!!!"..
Done
#TBC❤️
YOU ARE READING
King Of Ice And Miss Cinderella
Fantasy" Richard Sanchez Javiero" atau Raja dari Kerajaan Valtoria.Dikenali dengan sikapnya yang pemurah dan sikap yang sering mengambil berat tentang rakyatnya.Berwajah tampan dan perwatakannya dingin menambah lagi ketertarikkan dirinya. "Agnese Hayden "g...