"Jadi,macam itulah ceritanya""Kalau dewi cahaya menjadi penjaga saya disana sehingga saya berada disini,kenapa saya tidak pernah terserempak dan munculkan dirinya di hadapan saya"
"Dia ada je dekat kamu tapi disebabkan kamu belum tiba waktunya untuk melihat dewi cahaya itu,jadi awak tidak boleh lihat dia melainkan dia memasuki mimpi kamu sewaktu tidur baru kamu boleh melihat dia"
"Ohhh..rasanya tak pernah saya bermimpi pasal dewi dewa ni..rasanya bermimpi jatuh sungai adalah"
Mana tak setiap hari..dia akan bermimpi berkaitan jatuh.Jatuh sungai,jatuh gaunglah,jatuh tanggalah..macam-macamlah..tapi yang peliknya kenapa dia tak mimpi kaitan dengan jatuh cinta..kan indah benda tu. Kan dia tidur kadang-kadang lupa nak cuci kaki sebelum tidur..macam itulah jadinya.
"Pelik mimpi kau ni..mimpi pasal jatuh..setahu aku orang bemimpi kahwin,mimpi pasal makanan adalah..kau ni aku rasa banyak kesalahan kau ni..contohnya kau mencuri..mungkin"
"Aku rasa..aku baik je..tiada pula aku mencuri..aku duduk dekat rumah..jadi budak baik"
"Orang kalau dah mencuri..tiada dia nak mengaku"
"Kalau aku betul mencuri..apa benda yang aku nak curi..rasanya tiada"
"Kau jangan nak menipu...kau tak pernah mencuri...tapi aku percaya yang kau tak pernah mencuri dekat dunia kau..tapi disini kau ada"
"Curi apa??"
"Kau curi hati aku"
"Gila kau ni..kenal kau pun aku tak,baru beberapa detik tadi aku kenal kau"
"Tak kenal maka tak cinta..tapi agak-agaklah kau nak menipu..baru tadi aku kenalkan diri aku siapa...kau ni nampak je muda..tapi ingatan kau tu macam orang tua"
"Serigala perasan..kau tu aku rasa lebih tua daripada aku ..jangan-jangan umur kau sekarang 100 tahun lebih"
"Kau agak-agaklah..walaupun aku sudah lahir sebelum kau keluar ke dunia..tapi umur aku belum sampai 100..tahun depan barulah 100"
"Maksudnya kau 99 lah umur kau sekarang?"
"Kau tak tahu kira ke apa..sebelum seratus..sembilan puluh sembilan lah"
"Nama je serigala jadian..tapi perangai sentap dia macam kucing jadian...sikit-sikit nak merajuk"
"Kau jangan sama kan aku dengan kucing..kalau tak...."
"Kau nak bertukar jadi serigala lepas tu kau nak terkam aku"
"Tahu pun kau"
"Ceh..daripada aku layan kau baik aku tidur...layan kau..buat aku sakit hati"
Dan tidak beberapa lama kemudian..dengkuran halus kedengaran daripada Agnese.Carl yang melihat Agnese sudah tidur lalu bertukar menjadi serigala untuk menjaga keselamatan "Protector of Dragon Heroes".. Dia juga perlu mencari "The King of Light" dan rakan-rakannya yang mungkin risau akan kehilangan Agnese.
Dia juga perlu mengelakkan diri mereka pergi ke tempat larangan di hutan ini...Bukan kita tak tahu penjaga tempat itu kejam..sebelum mereka terbunuh baik dia pergi cari..macam mana dia tahu..pastilah dia tahu..dia kan kenal..
YOU ARE READING
King Of Ice And Miss Cinderella
Fantasy" Richard Sanchez Javiero" atau Raja dari Kerajaan Valtoria.Dikenali dengan sikapnya yang pemurah dan sikap yang sering mengambil berat tentang rakyatnya.Berwajah tampan dan perwatakannya dingin menambah lagi ketertarikkan dirinya. "Agnese Hayden "g...