Dua jejaka yang sedang menunggu arahan daripada raja beku menayangkan muka serius walaupun hati berdebar-debar.
Apa lah raja beku ni nak buat ni yee??..
"Aku ada tugasan untuk kau berdua"Kata Richard sambil matanya memandang ke luar jendela.
"Apa yang ingin Tuanku,suruh kami buat??"Tanya Hunter dan Liam serentak.
"Kau berdua tahu yang aku menerima pelawaan Raja Steward untuk melawat puaknya??"Kata Richard dengan matanya asyik memandang ke luar.
"Tahu,Tuanku"
"Aku nak Liam awasi gerak-geri Raja Steward dan Hunter..aku nak kau jaga keselamatan empat gadis kita "kata Richard dengan menekankan perkataan kita.
"Baiklah,Tuanku"jawab mereka berdua dengan serentak.
*"Kenapa dengan raja beku ni tiba-tiba..tak nak beritahu kenapa ke??"*
Richard yang melihat kedua-dua jejaka itu mengerut-ngerutkan kening seperti orang yang tertanya-tanya hanya menghembuskan nafas perlahan-lahan.
"Aku keluarkan arahan macam ini..sebab aku dapat merasakan Raja Steward ada niat jahat dan ada sesuatu yang disembunyikan olehnya"
Dia dapat merasakan Raja Kingdom Rainbow yang merangkap Ketua Puak Vampire itu ada sesuatu yang sedang dirancang dan pastinya bukan merancang untuk menumpaskan Alam Kegelapan tetapi untuk membantu.
"Dan aku nak Liam awasi dia..supaya kita dapat tahu rahsia dia..kalau tak ada..jadi gerak hati aku salah..tapi selama ni..tafsiran aku tak pernah salah dan selalunya tepat"sambung Richard lagi.Riaknya kau yee...
"Baiklah,Tuanku..Nanti aku..akan mengawasi pergerakan dia.."Kata Liam sambil menundukkan kepalanya.
Author pelik tiba-tiba..dia gelar Richard, Tuanku tapi dia gelar diri..aku..something weird..
"Dan aku suruh Hunter jaga empat orang gadis itu..sebab kau handal dalam berlawan..bukan Liam tak handal berlawan tapi Liam lebih pandai dalam hal menyiasat..dan kau pandai dalam mempertahankan diri..jadi aku percayakan kau menjaga mereka berdua waktu aku ke Puak Vampire"kata Richard lalu menjelaskan kenapa dia mengeluarkan arahan seperti itu.
"Kalau itu yang ingin Tuanku inginkan..aku akan laksanakan dengan sebaik mungkin"kata Hunter dengan tegas..
Author:Ewah..serius nampak..nak membodek ke??
Hunter:Diamlah kau..
Author:Apahal dengan mereka ni..asyik marah aku je..*Author menangis tersedun-sedan*..Author benci arr..dengan korang!!!...
Liam:Salah kau ni lah!!*Sambil mengetuk kepala Hunter dengan botol air"
Hunter:Salah aku pula!!..
Liam:Betulah..salahkau..
Author:Sudah!!!..*Sambil membaling skrip ke arah mereka berdua*dan
YOU ARE READING
King Of Ice And Miss Cinderella
Fantasy" Richard Sanchez Javiero" atau Raja dari Kerajaan Valtoria.Dikenali dengan sikapnya yang pemurah dan sikap yang sering mengambil berat tentang rakyatnya.Berwajah tampan dan perwatakannya dingin menambah lagi ketertarikkan dirinya. "Agnese Hayden "g...