Bayangan seorang jejaka dan seorang gadis yang ternyata gadis biasa bersamanya.Berduaan-duaan bukan kerana berbual sebaliknya "menjamu selera"...
Menjamu selera di dalam hutan dan membuat semua orang tertanya-tanya.
Kenapa mereka perlu menjamu selera di sana sedangkan ada tempat berteduh..
Dan ternyatalah si jejaka itu menyembunyikan kegiatan sebenarnya..
Menghisap darah wanita tersebut!!
Menghisap dengan rakus sehingganya puas dan menghilangkan hausnya.
Jika dilihat dan dipandang..kejam memang kejam dan sukar diterima. Dan itulah hakikat sebenar untuk puak vampire.
Tanpa darah hilang demi sedikit lah kekuatan,tanpa darah kematian semakin dekat untuk tiba..
Selesai sahaja si jejaka tersebut menghisap darah wanita itu sehingga tubuh wanita itu tiada darah..dia menggunakan kuasanya untuk menghapuskan wanita itu.
Dan mayat wanita itu terbakar lalu menjadi abu.Dibawa angin yang sedang melintas..pergilah wanita itu menemui penciptanya.
Tanpa diduga dia tidak perasan akan seseorang di belakang yang memerhatikan perbuatannya.Tersenyum sinis melihat si Raja Vampire sedang "menambahkan tenaga"..
"Tak sangka jadi vampire ni sukar.. Perlu bergantung dengan darah untuk hidup"kata Raja Kegelapan.
Steward yang mendengar suara di belakangnya lalu berpusing..dan ternyata dia terkejut melihat Derrick di belakang dengan ditemani senyum sinisnya.
"Kau rupanya.. aku ingatkan siapa..tapi kau ingat jadi vampire ni senanglah..senang semacam menyelesaikan soalan Matematik??"
Author:Biar betul kau ni..kau cakap Matematik senang..wow..aku tak tahu nak cakap apa..
Steward:Betulah Matematik senang..aku selalu dapat A plus six..
Derrick:Seriuslah kau..dapat A plus six..setahu aku double plus adalah..
Steward:Kau mana tahu..asyik dengan permainan video adalah..aku yang ulangkaji..aku tahulah..
Author:Takde kaitanlah sengal... daripada kau merepek..baik kamu serius balik..
Derrick &Steward:Bukan dia ke yang mulakan..
Author: Diamlah!!
Semua pelakon:(*﹏*;)(*﹏*;)
Action!!!" Tak tahu nak balas apa.. Aku bukan vampire"balas Derrick dengan nada dingin.
Steward yang berasa menyampah dengan nada Derrick..hanya..hmm..sahaja..I don't care..
"Jadi,kenapa kau dekat sini.. lebih-lebih lagi aku sedang sibuk..waktu tu juga kau datang..nasib dah siap"
"Kau nak buat apa dengan adik dewa kesayangan kau tu??"
"Siapa??"
"Lionell..Dewa Angin"
"Mulanya aku gunakan adik dia tu jadikan ugutan untuk dewa tak guna tu tapi sekarang tak berguna lagi..sebab kalau tengok daripada keadaan sekarang..dia dah tak lama lagi"
"Tak guna konon..tak gunanya itu juga yang digunanya nanti"
"Dah tiada apa-apa lagi yang perlu aku intip..jadi..."Steward tersenyum sinis sebelum menyambung ayatnya.
"Aku akan buat mereka berdua "berehat".."
Derrick yang faham akan maksud tersirat raja vampire itu hanya mengangkat kedua-dua bahunya.
Macamlah dia b*d*h sangat ..tak tahu yang dia juga akan "direhatkan" ..dan sebelum perkara itu berlaku dia sendiri yang akan lakukan.
"Aku ada satu cadangan yang bernas"
"Apa dia??"
"Kita takkan berperang..sebab Kerajaan Valtoria akan musnah dahulu sebelum waktunya"kata Derrick dengan mengangkat sebelah keningnya.
Steward yang mendengar kata-kata Derrick itu semakin membuak-buak ingin tahu..
"Apa yang ada didalam otak kau tu??"
"Macam ni........"
Dan tanpa mereka sedar..seorang jejaka melihat mereka dengan wajahnya memerah menandakannya sedang menahan marah daripada meledak.
*"Tak guna"*kata hati Lionell yang daripada tadi memerhati gerak-geri mereka .
#The moon is my sun,The night is my day,Blood is my life and you is my prey.. 🧛
#The book is my life and reader is my love
-Me-@Vallydia-nazz..And please vote guys..I love you..❤️❤️
Done
#TBC❤️
YOU ARE READING
King Of Ice And Miss Cinderella
Fantasy" Richard Sanchez Javiero" atau Raja dari Kerajaan Valtoria.Dikenali dengan sikapnya yang pemurah dan sikap yang sering mengambil berat tentang rakyatnya.Berwajah tampan dan perwatakannya dingin menambah lagi ketertarikkan dirinya. "Agnese Hayden "g...