Chapter 60

210 15 0
                                    

   Tangannya mencari sesuatu dan setelah dijumpai..dia lalu menekan butang itu.

   Serentak dengan itu..almari buku itu terbuka dan terpapar laluan rahsia yang menembusi ke bilik lain.

  "Abang..laluan apa ni??"

    Lydia bertanya kepada Richard sambil matanya melihat ke dalam laluan itu.

   "Jangan risau..ada benda yang ingin aku tunjukkan"

      Mendengar kata-kata raja beku itu..mereka semua lalu menurut dan mengikuti langkah...

    Dan ternyatalah mereka berada di bilik rahsia yang sebelum ini sudah diketahui oleh Richard dan Agnese yang kebetulan mencari raja beku masa itu.

    "Bilik apa ni??"tanya Keeya sambil meninjau sekeliling bilik itu..

   Hunter menyentuh barang di dalam bilik itu sambil meneliti segala di situ..

    "Ni macam bilik seperti untuk menyimpan barang perang"kata Hunter lalu melihat ke arah Richard.

    "Ni bukan sahaja bilik untuk menyimpan barang itu dan tempat ni juga..."

    "Terletaknya benda berharga tu"sambung Aryaan sebelum Richard menyudahkan kata-katanya.

    "Tak sangka kau pun dah tahu benda ni"kata Richard dengan tersenyum sinis.

    Aryaan yang mendengar itu hanya tertunduk memandang lantai..

  Tak sangka raja beku itu masih marah dan terasa...

  Agnese yang melihat Aryaan yang masih berasa bersalah dan kesal lalu menghampiri Richard di hadapannya.

  "Awak dah-dah lah tu..kita ke sini bukan nak bergaduh..tapi nak selesaikan masalah.."kata Agnese dengan tangannya memeluk tangan Richard.

     Richard yang tegang sebentar tadi..mula mengendur dengan sekejap...

     Ceh..mentang ii buah hati yang pujuk..Pft..

    Mereka yang lain melihat itu..menunjukkan "thumbs up" kepada Agnese.

        Author:Aryaan pun boleh menghembus nafas lega

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

   
    Author:Aryaan pun boleh menghembus nafas lega..*sambil tersenyum sinis*

     Aryaan:*menjulingkan matanya*..

    
    Dan Action!!!

     "Mari"kata Richard lalu mengajak ke dalam bilik yang menempatkan "barang berharga" itu..

    Yang lain mengikutinya dengan terpinga-pinga..sementara Aryaan dan Agnese hanya beriak tenang..

   Masuk sahaja mereka ke dalam bilik itu..Richard lalu menekan 4 jenis permata mengikut warna yang telah ditetapkan..
   
   Biru,
   Merah,
   Kuning,
    Oren.

King Of Ice And Miss CinderellaWhere stories live. Discover now