Matanya tidak berkalih walaupun seketika daripada buah hatinya.Dipandang dengan penuh rasa cinta.Sudah dua jam gadisnya itu belum sedar daripada pengsannya.Tuala yang diletakkan di dahi gadis itu untuk mengurangkan panas akibat deman disebabkan berlaku petang nanti.Direndam berkali-kali ke dalam bekas mengandungi air.
Richard berasa berat mahu meninggalkan gadisnya itu..Namun apakah daya,dia sudah berjanji mahu mengikuti Raja Steward melawat puak Vampire.Nak dibatalkan,gagal pula rancangan nanti..lebih baik dia buat seperti yang dirancangkan.Lagipun Hunter dan Aryaan boleh menjaga yang lain termasuk gadisnya,Agnese.
Sedang dirinya,asyik memandang ke arah Agnese..tiba-tiba pintu diluar diketuk..Richard yang mendengar bunyi ketukan pintu lalu bangun daripada duduknya lalu membuka pintu.
Dan kelihatan seorang pengawal Istana,yang separuh manusia dan kuda diluar pintu bilik tidur yang dihuni olehnya dan Agnese selama mereka Rainbow Knight.
"Tuanku Steward,menyuruh Tuanku ke halaman..kerana sebentar lagi..akan bertolak tidak lama lagi'kata pengawal itu dengan kepalanya ditunduk tanda menghormati Raja Valtoria itu.
"Hmm..baiklah..nanti aku akan menyusul"kata Richard dengan nada kosong serta dengan riak mukanya juga pun kosong.
Author fikir kalau dia menduduki peperiksaan adakah dia akan mendapat markah kosong??
Sebaik sahaja pengawal Istana itu pergi..dia lalu menuju ke katil..di mana terletaknya buah hati sedang terbaring..
*"Lamanya kau nak sedarkan diri.."*kata hati Richard.
Tangannya diangkat lalu mengosok kepala Agnese dengan lembut sebelum menjatuhkan bibir merahnya ke dahi gadis itu.
"Aku nak pergi dahulu,kau dekat sini jaga diri kau sendiri"katanya sebelum melangkah keluar daripada bilik itu.
Dalam perjalananya ke halaman Istana,dia telah bertembung dengan tiga gadis sekawan..eh sekawan eh??..Tiga orang gadis ..sedang melangkah bertentangan dengannya.
Lydia yang melihat abangnya kacak bergaya dengan baju rasminya lalu berlari ke dalam pelukan abangnya.Richard yang sudah terbiasa dengan itu hanya membiarkan.
Keeya Dan Harlene hanya tersenyum Dan menggelengkan kepalanya..Biasa..Lydia tu..kalau tiada sehari buat drama..bukan dia.
"Abang hati-hati tau..dekat sana nanti'kata Lydia dengan nada risau.
Mana tak risau..Richard satu-satunya abang dia ..tempat dia bermanja,bergaduh,mengadu....
"Jangan risau...kan abang dah cakap ada Carl dan Liam menjaga abangkan.."
YOU ARE READING
King Of Ice And Miss Cinderella
Fantasy" Richard Sanchez Javiero" atau Raja dari Kerajaan Valtoria.Dikenali dengan sikapnya yang pemurah dan sikap yang sering mengambil berat tentang rakyatnya.Berwajah tampan dan perwatakannya dingin menambah lagi ketertarikkan dirinya. "Agnese Hayden "g...