Chapter 63

185 12 0
                                    


  Agnese yang mengenali dua patah perkataan itu lalu mengerutkan dahinya..

  "DRAGON HEROES!!"

*"Apa maksud dia sebenarnya benda tu dan apa kaitan tu dengan saya??"*

  Aryaan yang sibuk melayan karenah "budak muda tapi pelupa".. tidak peka dengan sekeliling..Dan tidak dapat membaca fikiran Agnese waktu itu...

 

"Pasti kamu semua tahu..itukan ada kaitan dengan Richard"kata Aryaan dengan matanya memandang ke arah Richard.

    "Kaitan??"Tanya mereka semua dengan serentak.

     "Protector of Dragon Heroes"kata Richard dengan menekankan perkataan Dragon Heroes serentak dengan sambungan ayat yang penuh.

    "Kalau macam itu apa kaitan ayat tersebut dengan Tuanku??"tanya mereka lagi..

    Mendengar itu.. Aryaan menepuk dahinya.. sementara Richard hanya menayangkan muka bekunya..

      Tak ambil kesah...

  Sewaktu Agnese sedang berfikir..tiba-tiba cincinnya mengeluarkan cahaya..

    Yang lain tidak sedar akan itu kerana Agnese.. cincin tersebut diletakkan di rantai lehernya.

 cincin tersebut diletakkan di rantai lehernya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


    Melihat keadaan itu..dia lalu mengenggam cincinnya itu dan segera menjauhi mereka Dan berdiri di hadapan "Sword Slash"...

    "Kenapa dengan cincin ni??"katanya dengan nada risau...

     Richard yang membelakangnya tadi..tidak perasan perlakuan bakal isterinya itu..

   Sedang menenangkan dirinya...tiba-tiba, cahaya cincinnya memancar ke arah pedang di dalam bekas kaca itu.

    Dan dalam masa yang sama dinding di belakang bekas kaca yang menempatkan pedang itu..tiba-tiba terbuka..dan ternyatalah...

    Satu laluan rahsia!!!..

   "Laluan apa ni??"

Pedang bercahaya itu tiba-tiba bergerak dan bekas kaca itupun pecah tanpa yang lain sedar..yang sedar hanya Agnese...

  Pedang itu bergerak lalu bergerak ke dalam laluan tersebut.

  Tanpa berfikir panjang dia lalu melangkah masuk mengikuti pedang itu..biarpun gelap..namun untung nya juga.. cincinnya sedang bercahaya menerangi gelap di laluan itu.

Richard memandang sekeliling dan baru dia perasan..ada sesuatu yang kurang...

     "Mana Agnese??"

   Mendengar pertanyaan raja beku yang mengejut itu..lalu memandang ke arah raja beku itu..

   "Kenapa??"Tanya mereka serentak...

  "Mana Agnese??"ulang Richard sekali lagi..

    Dan itu...baru mereka sedar...bahawa Agnese  tidak bersama dengan mereka...

Agnese yang semakin melangkah masuk ke dalam mengikuti pedang tersebut..tidak sedar yang dirinya makin jauh daripada mereka yang sedang risau akan dirinya.

   Tiba-tiba..pedang tersebut berhenti dan terjatuh..Dan baru dia perasan yang dirinya bersendirian...

   "Apa yang aku buat ni??"

   Dirinya yang baru perasan..yang dirinya melakukan sesuatu tanpa memberitahu yang lain..

    "Habis,aku kena marah nanti.."

  Dan masa itu juga dia teringat akan Richard...dan berharap menyelamatkan dirinya...

    Ingin melangkah secara mengundur..dia tidak berani..dan masa yang sama cahaya cincinnya kelam dan terpadam..

   "Huh!! Habislah aku macam ni!!"

  Dan dalam masa yang sama...

   Richard dan yang lain melangkah masuk ke dalam laluan tersebut bersama-sama..

    "Kak Agnese..baik-baik sahaja kan??"

    Mendengar pertanyaan Keeya itu..mereka semakin risau...

     "Jangan risau..Kak Agnese korang baik-baik sahaja.."kata Hunter sambil menenangkan tiga gadis tersebut.

     Liam dan Aryaan mengganguk kepala menandakan kata-kata Hunter tersebut benar..

   Dan tiba-tiba...

Arghhh!!!...

Mereka mendengar jeritan di hadapan..

   Richard yang mengenali suara itu berlari ke hadapan dengan laju serta diikuti yang lain..

   Agnese yang berasa dirinya dililit oleh sesuatu yang panjang dan bersisik seperti...

    Ular!!..

  "Lepaskan aku!!"

Namun benda itu semakin melilitnya dengan kuat sehinggakan dirinya susah untuk bernafas...

    "Hey, lepaskan aku lah!!"

         Dan...

   "Aku takkan lepas sesekali manusia yang masuk ke dalam tempat aku!!"kata seseorang..

     Dan diyakini...yang melilitnya itu..

   Tiba-tiba, cincinnya mengeluarkan cahaya sekali lagi dan kali ni..lebih terang lagi..daripada sebelumnya..

      Richard dan yang lain terpandangkan cahaya di hadapan lalu berlari dengan pantas ke hadapan..

     Sesampai sahaja mereka disitu...

     Perkara yang mengejutkan telah mereka terima!!!...

     "Apa yang berlaku dan siapa itu??!!!"kata mereka semua...

    
   


Done

#TBC❤️

King Of Ice And Miss CinderellaWhere stories live. Discover now