Chapter 66

207 17 0
                                    


  Berpandangan antara satu sama lain...sebelum mata mereka memandang dua jejaka di hadapan mereka..

    "Boleh percaya ke dengan korang berdua ni??"

    Kata Richard sambil mengangkat kening di sebelah kiri dengan matanya tajam memandang ke arah mereka berdua..

   "Betul..boleh percaya ke dengan korang berdua..nanti tak pasal-pasal..ada pula benda pelik nanti keluar.."

    *"Huh!!..Betul lah tu..sejak pasal pedang bercahaya tu dibangkitkan..macam-macam benda yang terbongkar"*kata Liam di dalam hati ...

      Aryaan dan Ken hanya menayangkan muka tersengih seperti kerang busuk dengan menayangkan gigi mereka..

     *"Kami tak tipu!!"*kata mereka di dalam hati..

      Seusai sahaja mereka berkata demikian..mereka berdua lalu memandang antara satu sama lain..

   "Kau dah kenapa ikut ayat aku!!"

    Serentak dengan katanya itu..Aryaan lalu memberikan pandangan yang tajam dan berapi...

     Nagakan??Api lah yang keluar..takkan simbol cinta ❤️❤️yang keluar ...

    Jatuh cinta berkali-kali lah korang nanti..kalau betul lah..haha...

   Ken yang melihat pandangan itu lalu menjelirkan lidahnya panjang lalu membelit Aryaan..

     What the fish!!
 
   "Kau membelit aku dah kenapa??Takde kerja lain yang kau nak buat??tanya Aryaan dengan bengang ke arah Ken.

    "Dah kau pandang aku macam nak sembur dengan api..jadi, jangan salahkan aku"katanya dengan menjungkit kedua-dua bahunya...

     Richard yang melihat keadaan itu..hanya menunggu masa untuk meletup...

     Dahlah.. sebelum mereka keluar daripada laluan rahsia lalu balik ke bilik kerja Istana..

     Bilik kerja Richard!!..

   Dah menyakitkan hati..hiks...

[FLASHBACK]

 
"Erghh... sebenarnya....dia...."

   "Sebenarnya dia apa??Jangan buat orang tertunggu-tunggu boleh tak!!"kata Agnese yang sudah hilang sabar...

    "Cepatlah!!"kata mereka semua..setelah melihat Aryaan yang teragak-agak nak memberitahu mereka...

    "Ooo..k.."

    Ken yang melihat Aryaan seperti teragak-agak nak memberitahu identitinya..menggelengkan kepala..

      "Benda senang nak susahkan.. namanya Naga..perangai macam kucing ...ceh"kata Ken di dalam hati serentak menghalang Aryaan membaca fikirannya...

     Bijak tak??..

  "Sudahlah kau..biar aku sendiri yang beritahu..tunggu kau..dah beranak pinak aku dekat sini"kata Ken dengan bahunya menyiku Aryaan..

     Aryaan yang mendengar...hanya menahan rasa di dalam hati..

    "Sebenarnya aku...."

  Ken terbatuk-batuk.. sebelum menyambung ayatnya...

  "Boleh tak..kalau kita keluar daripada tempat ni??"sambung Ken dengan terketar-ketar...

     Mereka yang lain mendengar itu...hanya menahan tangan mereka untuk sampai di muka Ken..

Termasuk Aryaan!!..😂

[END FLASHBACK]

   "Jadi,betulah kau..raja Rainbow Kingdom yang sebenar??"

   Tanya Richard lalu membuatkan aura kesunyian melanda dan aura kegerunan melanda...

  "Betul..Sepatutnya memang aku yang ditakdirkan menjadi raja 10 tahun yang lalu..tapi sebelum sempat aku ditakdirkan menjadi raja..Aku diculik dan dibuang ke dalam laut"

   Mengingatkan itu..Ken mula berasa marah kembali..Dan tanpanya sedar... tangannya sedang dikepal...

   "Jadi,macam mana kau boleh..berada di dalam laluan itu??"Tanya Agnese yang daripada tadi mendiamkan diri..

Tiga orang gadis lagi..makan kuih sambil memandang mereka...

   "Macam dekat wayang je??"kata Keeya sambil merampas minuman Harlene yang duduk tengah-tengah di antara mereka berdua Lydia...

    Senang nak buli katanya..haha...maaf-maaf..

  Harlene yang melihat Keeya meminum air kepunyaanya..lalu membaling buku di hadapannya ke arah Keeya tapi malangnya...

     "Oi,yang korang berdua membabitkan aku dah kenapa..??"soal Lydia dengan marah sebelum terasa ketukan kepalanya terasa...

    "Diamlah"

  Mendengar kata-kata Hunter..mereka lalu mendiamkan diri..

   Weeeshhh... Hunter dah mengamuk...

    Melihat keadaan sudah pun aman..Ken mula meneruskan perbualan mereka...

    "Aku sendiri pun tak tahu...tapi masa aku dibuang ke dalam laut.. Ada sesuatu cahaya yang menerangi ...Dan kemudian aku pengsan..sedar je aku..Aku dah dekat tempat yang korang tenui aku tadi"

  "Macam mana pula kau boleh hidup dekat situ tanpa makan dan hidup seseorang dekat situ??"Tanya Hunter dengan nada hairan..

    "Seperti yang aku cakap tadi..Aku sendiri tak tahu...aku sendiri pun hairan..kenapa aku tak pernah lapar dan kenapa aku tak pernah mengantuk...jadi,aku hanya anggap itu satu keajaiban selepas aku hidup semula"

    "Jadi,apa kau nak buat sekarang ni??"Tanya Richard seperti guru menanyakan soalan kepada anak muridnya...

    Author baru perasan..yang dia daripada sebut jadi untuk mulakan pertanyaan...haha..sempat..

   "Aku nak balas dendam..apa yang mereka lakukan dan..."

     Ken menggantungkan ayatnya...Dan tanpa dirinya sedar..auranya masa itu sedang menakutkan mereka yang lain kecuali Richard lah..yang luar biasa...

  Apa erti sayang?
Erti setia?
Setiap hari sayang
Yang luar Biasa

   Tiberr...

  "Dan..Aku akan merampas balik apa yang sepatutnya menjadi milik aku.."sambung Ken dengan tersenyum sinis..

  *"Yaa..milik aku!!"*






Done

#TBC❤️



   

   

King Of Ice And Miss CinderellaWhere stories live. Discover now