Chapter 27 (Flashback)

376 23 1
                                    

"Kerana harta dan takhta..keluarga sendiri diporak perandakkan dan sanggup menderharka kepada ibu bapa"

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
"Tapi ayahanda..kenapa pilih abang sebagai pengganti ayahanda,Liones pun layak"

"Dia abang kamu sayang..kenapa menjerit dekat ayahanda tu??"kata bonda kepada dua orang kembar itu,Permaisuri Violet sambil memandang si adik,Putera Liones Anchez yang sedang melepaskan amarah.

"Abang kamu yang sesuai untuk menaiki takhta"kata Raja Anchez yang kelihatan tenat sedang menunggu waktunya.

"Habis??Anakanda tak sesuai untuk menaiki takhta sebab anakanda muda daripada abang!!"

"Siapa yang ajar Liones jadi kurang ajar ni!!"

Terdengar suara si abang yang sedang melangkah masuk ke dalam bilik beradu bonda dan ayahanda mereka berdua.Putera Javiero Anchez melangkah masuk ke dalam lalu menuju ke arah Liones dan..

Dia lalu menampar pipi Liones!!

"Abang tak pernah ajar adik abang menjerit bila bercakap dengan bonda dan ayahanda!!"

"Ohh..mentang-mentang kau tu lebih tua daripada aku..suka-suka kau je menampar aku!!"

"Abang tak sengaja dik,tapi abang tak suka dik menjerit-jerit bila bercakap"

"Huh!!Kau nak cakap kau tu baik,aku selama ni jahat..kau.."

"Liones!!!Kenapa kau bercakap dengan abang kau macam tu!!Ayahanda tak ajar kau jadi kurang ajar"Serentak dengan itu satu tamparan melayang ke pipi Liones.

"Sayang!!kenapa buat adik tu??"

"Ayahanda pilih kasih!!"seusai sahaja dia berkata demikian dia lalu melangkah keluar daripada bilik beradu sebelum dia berpaling semula..

"Liones takkan balik lagi ke kerajaan ni!!"Dan sejak daripada itu si adik itu hilang tanpa khabar berita.


King Of Ice And Miss CinderellaWhere stories live. Discover now