"Korang tengok ni!!!"jerit Liam kepada mereka..
Mendengar jeritan Liam itu..mereka lalu berpaling ke arah Liam berada.
Kelihatan Liam sedang duduk di kerusi bersertakan dengan sebuah buku di tangannya.
"Kenapa??"
Serentak dengan katanya, Richard lalu menyuakan tangannya ke arah Liam.
Liam yang faham dengan isyarat itu lalu menyuakan buku tersebut ke arah Richard lalu bangun daripada kerusi yang didudukinya sebentar tadi.
"Saya ternampak sesuatu dekat buku ni..kalau tidak nampak dengan baik.. benda ni memang tidak akan kelihatan"kata Liam lalu menunjukkan tulisan yang tidak jelas dan juga tidak kabur.
" wahai DesiRan AnGin dan Ombak,deNgarlaH sERuan ini..jika kau mampu mencari Orang itu..carilah dirinya untuk bErjuang dalam peperangan yang beSar nanti"
Selesai sahaja mereka membaca ayat-ayat disitu..mereka lalu memandang antara satu sama lain dengan riak hairan..
Maafkan bila 'ku tak sempurna
Cinta ini tak mungkin kucegah
Ayat-ayat cinta bercerita
Cintaku padamu....Gurau ii...😂
"Apa maksud ayat ni??"Tanya Lydia sambil merampas buku tersebut daripada pegangan abangnya.
Serentak dengan itu terasa panahan tajam sedang dirasai...
Pft..padu..haha..
Keeya dan Harlene menundukkan kepala...kerana takut terpanah..tak pasal-pasal panah tajam menjadi panah cinta...tak ke naya..milik orang tu..
Sayangnya dah berpunya,
Milik si kekasihnya,
Boleh dipandang mata,
Pandang seketika tapi ku tak mahu,Dia milik orang,
Dia milik orang,
Dia milik orang,
Dia milik orang,
Agnese yang melihat keadaan itu..sekali lagi menjadi penyelamat keadaan..
Uhuk!!uhuk!!!
Mendengar si buah hati sedang terbatuk di sisi..mengerdipkan matanya sekali lalu memandang ke arah Agnese yang berpura-pura batuk di sebelahnya.
Dia ingat dia tak tahu...mana betul mana salah...kalau benda senang macam ni pun tak kenal..macam mana dia boleh jadi raja yang pintar,dedikasi dan bertanggungjawab..huh!!..
Tapi dilayannya juga karenah si buah hati..kata sayang..benda kecil macam tu pun nak marah..
Sedang berjiwang..tiba-tiba si kacau daun datang...
Author:Korang semua ni nak cari maksud ayat tu atau nak buat benda tak berfaedah??*sambil menjungkitkan keningnya tanpa secalit senyuman di bibir*
YOU ARE READING
King Of Ice And Miss Cinderella
Fantasy" Richard Sanchez Javiero" atau Raja dari Kerajaan Valtoria.Dikenali dengan sikapnya yang pemurah dan sikap yang sering mengambil berat tentang rakyatnya.Berwajah tampan dan perwatakannya dingin menambah lagi ketertarikkan dirinya. "Agnese Hayden "g...