Chapter 73

199 16 0
                                    


Mereka memandang antara satu sama lain sebelum memandang jejaka yang berbaring meniarap.

"Kau serius lah..benda ni yang kau nak cakap semalam??"Tanya Hunter dengan nada tidak percaya.

"Uhh..huh..betul lah kau nak suruh kami buat benda ni..kau memain kan??"

"Betul lah..benda ni lah suruh aku buat"kata Aryaan dengan menjawab pertanyaan Ken yan tidak puas hati.

Bukannya salah dia..tapi benda tu yang mampu membantu dia meningkatkan kuasanya.Sudah berapa lama dia tidak menggunakan kuasanya.

Entah masih boleh diguna atau tidak..

"Tapi seriuslah dekat hutan ni??"kata Lydia dengan matanya melilau memandang sekeliling.

Aryaan yang mendengar kata-kata Lydia itu hanya menghela nafas berat sambil memicikan kepalanya.

"Dan satu lagi..kenapa kau perlu suruh kami urut kau..tiada orang lain dan kau dah tiada tangan ke??"tanya Liam sambil disokong oleh Keeya dan Harlene.

"Betul, betul, betul!!"

"Kau nak tengok Istana tu runtuh dan roboh..nak tengok marilah..aku tidak kesah"kata Aryaan sambil tersenyum sinis.

"Apa kaitannya dengan perbuatan yang kau lakukan sekarang??"Tanya Lydia lagi sambil disokong dengan yang lain.

Aryaan mula duduk daripada baring meniarap dan menghembuska nafas.

"Aku suruh kamu semua buat macam tu..sebab aku nak cari ketenangan untuk bangkitkan kuasa aku yang sudah lama tidak digunakan..dan aku nak buat dekat hutan ni sebab tempat ni sesuai.."kata Aryaan sebelum kata-katanya dipotong oleh Hunter.

"Tiada tempat lain ke,kau nak buat benda ni..dan lagi satu kenapa perlu waktu malam??"

"Aku nak bangkitkan kuasa aku dan aku tak tahu bila aku bangkitkan kuasa aku nanti..aku akan berubah jadi Naga atau tak..dan itulah sebab aku pilih kawasan ni dan aku pilih waktu malam sebab..."

"Kau tak nak orang tahu siapa kau sebenar"kata Keeya dan Harlene dengan serentak.

"Betul!!Jadi sebab itulah aku pilih waktu macam ni..dan aku sudah beritahu Tuanku ..jadi tak perlu risau..."kata Aryaan lagi dengan berterus terang.

Dan dia pun mengingatkan sewaktu dia memberitahu perkara ini..jelas-jelas dia memberitahu dengan jelas dan tidak satu pun tertinggal..

Jadi,bukan salah dia sepenuhnya..kalau mereka tak dengar kan??

"Kalau macam tu..apa kami perlu buat sekarang??"tanya Lydia setelah melihat pandangan mata Aryaan yang mengerikan.

*"Ceh..dia ingat aku takut sangat dia..pandang orang macam Tu"*kata hati Lydia.

Ken yang mendengar kata hati Lydia hanya berbuat tidak kisah sementara Aryaan berasa tercabar.

*"Ohh..tak takut yee.."*kata hati Aryaan lalu bergerak perlahan-lahan mendekati Lydia.

Lydia yang melihat perlakuan Aryaan yang mendekatinya mula kaget.

"Kkkk..au..dah keeennapaa??"tanya Lydia dengan tergagap-gagap.

"Kau rasa??"kata Aryaan sambil dia memberi isyarat ke arah Ken dengan tersenyum sinis.

"Kau jangan memain..seram kau ni??"

King Of Ice And Miss CinderellaWhere stories live. Discover now